שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, הגיע לאולפן של וברקו, ודיבר על הפלונטר הפוליטי והאפשרות שמדינת ישראל תלך למערכת בחירות נוספת. בנט טען כי במצב שנוצר, אחדות היא הפתרון היחיד, "הדבר הכי גרוע זה להוביל את המדינה למערכת בחירות שלישית. צריך להכניס את נתניהו וגנץ לחדר עד שייצא עשן. אני איש ימין ורציתי שתקום ממשלת ימין, אבל הציבור לא בחר בימין וגם לא בשמאל – יש תיקו. לכן, במצב הקיים, אין מנוס מממשלת אחדות שווה, בלי שאף אחד יתנשא על אף אחד. רוטציה שיוונית ושרים שיוונים".

בנט (צילום: החדשות)
צילום: החדשות

מי צריך להיות ראשון ברוטציה?
"נתניהו ואני אסביר למה. מדינת ישראל היא המדינה המסובכת יותר בעולם ולא יקרה אם כלום נתניהו יחנוך את בני גנץ".

מה עם כל בתי המשפט? החסינות?
"גם לזה יש פתרונות. הנשיא ריבלין הפתיע אותי לטובה עם פתרון יצירתי בעניין הנבצרות. העיקר לא לגרור את ישראל לעוד מערכת בחירות".

אתה לוקח בחשבון שלא תהיה בממשלה הבאה?
"לוקח את זה בחשבון, אבל אכפת לי מהמדינה".

אתה מדבר ככה מתוך חולשה? ציפיתם ליותר מנדטים.
"אני מדבר מתוך אחריות. הכי טוב בשבילי שלא תקום ממשלת אחדות כי בה אני אהיה יחסית שולי. אבל אני מסתכל על מצב. לגרור את המדינה לבחירות זה לא אחראי. רציתי ימין, לא קיבלתי. זה מה יש".

למה אתה לא לוחץ על ליברמן?
"ליברמן צריך לרדת מהעץ. הרי מלכתחילה הוא הביא אותנו לבחירות ועכשיו אולי שוב".

אתם מסוכסכים?
"אנחנו לא החברים הכי טובים, אבל יש לי אליו הערכה".

למה הוא לא הולך לנשיא ואומר גנץ או ביבי?
"אני לא הפרשן שלו. יש לי את העמדות שלי ואני מדבר על מה שאני חושב. התפקיד של מנהיג טוב הוא לאחד. אני אומר לכם שבני גנץ רוצה אחדות וגם נתניהו".

"צעדתי ארבעה צעדים אחורה ששקד תוביל. זה לא עבד, אבל ככה זה בחיים"

שר החינוך לשעבר דיבר על הפילוג בעם, "התפקיד שלנו כמנהיגים הוא לאחד. כאיש ימין, אני אומר שחייב לאחד את העם, גם אם אנחנו לא מסכימים. כולנו יהודים. לימין אין מונופול על פטריוטיות ולשמאל אין מונופול על אהבת האדם והשלום. אני רוצה שלום בשביל הילדים שלי לא פחות מהשמאל".

אתה באמת רואה אופציה לאחדות?
"כן, אבל כולם יצטרכו להתפשר. אני כאיש ימין מבין שאם נהיה בממשלה לא נכיל את הריבונות על כל יהודה ושומרון והשמאל יבין שלא מוסרים שטחים. אני לא פוסל אף אחד, צריכים להיות קווי יסוד ומי שירצה יכנס. יכול להיות שגם אני לא אכנס ואהיה באופוזיציה אז מה? זה לא אסון".

התאכזבת מהבחירות האחרונות?
"אני לא שבע רצון ולא עיוור. קיבלנו שבעה מנדטים, שזה שימור מצב פחות או יותר. קיוויתי ליותר מנדטים, אבל אלה החיים".

כולם אומרים שאיילת שקד נורא פופולארית, איפה זה בא לידי ביטוי בקלפי?
"איילת השקיעה מאוד ונתנה את הנשמה בדבר הזה. אני צעדתי ארבעה צעדים אחורה בדיוק כדי שהיא תוביל. זה לא עבד, אבל ככה זה בחיים".

אם גנץ מצלצל אליך, אתה מצטרף על הממשלה?
"לא. אני איש ימין ולא איש שמאל. עם זאת, אשמח לשבת ולהגיד לו שכולם צריכים לסגת קצת, ולנסות לשכנע אותו ללכת לממשלת אחדות. זה צו השעה".

בנט הגיב גם לטענות כי ממשלת אחדות תהיה משותקת, "זה לא נכון. בדברים אידאולוגיים היא לא תחוקק - לא נגד השבת ולא בעד השבת, לא נגד שטחים ולא בעד שטחים. בסוף, הדברים האלה הם רק 10, 90% זה החינוך, הפקקים ומחירי הדיור. צריך להקים את ממשלת החיים עצמם. אני לא יודע אם אני אהיה בפנים, אבל אפשר לעשות דברים גדולים – לתת ביטחון לתושבי הדרום, לקצר את הפקקים, לשפר את החינוך ולסגור את הגרעון המטורף. זה מה שהציבור רוצה".