יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן הגיע לאופירה וברקוביץ' והתייחס לסגר אותו אישרה הממשלה וקרא לציבור להפעיל שיקול דעת. "אני לא סומך על נתניהו ועל הממשלה לא בנושא ביטחון, לא בנושא רפואה ולא בנושא כלכלה. ממשלה שאין לה תקציב ולא רוצה לקבל תקציב וממשלה שאין לה ראש אגף תקציבים וחשב כללי זו אנרכיה".

אתה קורא לעם לא להיכנס לסגר?
"אנחנו לפני יום הכיפורים, שאנשים יפעילו שיקול דעת כי זה יותר בטוח משיקול הדעת של הממשלה. גמזו אומר שכל ההחלטות הם בניגוד להמלצות שלו והכלכלנית הראשית של משרד האוצר אומרת שזה בניגוד להיגיון. אי אפשר לסמוך על הממשלה ולא על נתניהו, זה מה שאני אומר".

ליברמן התייחס גם לכישלון בטיפול במשבר הקורונה וטען כי הבעיה היא ניהול. "זו לא בעיה של קורונה וכלכלה אלא בעיית ניהול. אם מישהו היה מנהל ככה עסק פרטי היו מפטרים אותו מזמן".

אז איך נתניהו נשאר?
"זו שאלה שצריך להפנות לחברים מכחול לבן שלמרות כל ההבטחות וההתחייבויות לבוחר עשו בדיוק ההפך וגם עכשיו ממשיכים להתבטל מולו".

מה היית עושה אחרת?  
"קודם כל, חייבים לקבל תקציב. מדינה בלי תקציב זה אסון. זה גם פוגע בסטטוס שלנו בשווקים בין לאומיים ואצל חברות דירוג אשראי. לא יכול להיות שאנחנו בסוף שנת 2020 בלי תקציב, אין עוד מדינה כזו במערב. דבר נוסף שחייבים לעשות מיידי זה ליצור מאגר נתונים אחיד וצריך גם לבטל את הסגר הכללי ולעבור לסגר ממוקד".

"ישבתי כבר עם לפיד ובנט בממשלה"

ליברמן התייחס גם למפה הפוליטית ולאפשרות להקים ממשלה ללא נתניהו. "הפרטנר הכי טבעי זה הליכוד בלי נתניהו. בנוסף, התמונה הפוליטית תשתנה. יהיו הרבה שחקנים חדשים ומפלגות חדשות".

אתה רואה אותך את לפיד ובנט מקימים ממשלה ביחד?
"כן, כבר ישבנו בממשלה".

אתה תיתן לבנט להוביל את הממשלה?
"אני כרגע ממליץ על עצמי. אנחנו נראה את התמונה הסופית אבל ברמה עקרונית – מבחינתי כל מפלגה ציונית היא פרטנרית לממשלה הבאה. זה לא ש"ס, לא יהדות התורה ולא הרשימה המשותפת".

ש"ס ויהדות לא ציונים? 
"לא, הם לא מגדירים את עצמם ציונים".