שר הבריאות יולי אדלשטיין התארח אמש (שישי) אצל אופירה וברקוביץ' וטען: "אנחנו בהאטה עם הנגיף הזה, נמשיך להיאבק בו עם הרבה היגיון".

אדלשטיין התייחס גם לפארסת המינוי של פרויקטור הקורונה ולבחירתו של פרופ' גמזו לתפקיד אחרי ההחלטה של פרופ' ברבש לפרוש. "פרופסור ברבש הוא חבר שלי הרבה שנים. זה קצת הסתבך כי לא תמיד אפשר לכתוב על נייר את כל הדברים על כל הסמכויות. גמזו אמר 'אני סומך על עצמי וסומך עליך'".

תתנו לפרופ' גמזו את כל הסמכויות או שתנהלו אותו כמו מריונטה?
"אני מעוניין מאוד שהפרויקטור יצליח. זה או שנהיה תלויים אחד בשני או אחד ליד השני. אני לא מחפש אנשים קטנים לידי אלא אנשים חזקים. לכן אמרתי לו: 'אתה תקבל את כל הסמכויות ואת כל מה שנדרש'".

אדלשטיין גם התייחס לפרסומים בתקשורת על הגעתם של כ-17 אלף אברכים לישראל ולתנאים המקלים שיקבלו. "הגיעו לי מים עד נפש בשנאה לחרדים. אחרי התלבטויות רבות וחודשיים של דיונים עם רשות ההגירה אני פותח אפשרות לאותם מוסדות, עם תלמידים מחוץ לארץ ואפשרות ומקום לבידוד, להביא סטודנטים, צעירים, תיכוניסטים ואברכים בישיבות".

יש סכנה שיכנסו עשרות אלפים לישראל.
"הם יהיו בבידוד של שבועיים. פתחתי את העיתון וראיתי כותרות ענקיות על 17 אלף אברכים והצלחה לדרעי וליצמן. נמאס לי מזה, זו אנטישמיות לשמה. אנשים שכותבים את זה יודעים טוב יותר ממך וממני מה באמת קורה. זה מריח כמו 'היהודים האלה מפיצים מחלות', אין לי שום הסבר אחר".

עוד התייחס שר הבריאות לעימותים בסיעת הליכוד. "זה נורא. כשהייתי יושב רוב הכנסת כאב לי כל פעם לראות התנהגות שאינה הולמת חבר כנסת אז קל וחומר כשזה קורה בסיעה שלי מול מצלמות".

אתם מתפרקים?
"
אנחנו לא מתפרקים אבל לפעמים המאבק על תשומת לב מעביר את האנשים על דעתם".

יש אצלכם בליכוד שרים שמחפשים צומי?
"כולם מחפשים צומי בפוליטיקה אבל צריך לדעת לשים את הגבולות בעניין הזה".

אתה מתבייש במה שקורה?
"וודאי, איך אני לא אתבייש שהחבר'ה מהסיעה שלי רבים מול המצלמות? אני אומר להם 'יש קורונה, משבר כלכלי הכי שאפשר לדמיין ובמצב כזה נבדוק מי הכי חזק?"