השבוע האחרון, היה מורכב עבור שר המשפטים גדעון סער, שאיבד את מקורבו סאהר איסמעיל, יועץ שרת החינוך שנורה למוות ביישוב מגוריו ביום ראשון האחרון. בנוסף לכך, סער נאלץ להתמודד עם הסערה שהתעוררה מדבריה של שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, מסיעת "תקווה חדשה" אותה הוא מוביל. הערב (שישי), גדעון התארח בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" והסביר האם הוא מגבה את דבריה ומה הוא עושה בכדי להוריד את אחוזי הפשיעה.

"אני נוסע מפה שוב לבנאן ולבית המשפחה שאני מכיר היטב", שיתף סער על אובדן איסמעיל והסביר: "המציאות היא שאנחנו איבדנו את המשילות בגליל ובנגב, וניתן לחסל אנשים בקלות ובאזילות של חיי אדם, אבל מי שחושב שזה לא יגיע אליו – טועה".

"יש אזורים גדולים במדינה - לא רק בצפון ובדרום אלא גם בלוד ובדרום תל אביב, שאלו שטחים שהמדינה לא שולטת בהם", הסביר סער על המצב הנתון, "אנחנו בפיגור של הרבה מאוד שנים בנושא הזה ולכן אנחנו חייבים לדעת להשתמש בכלים כלכליים למאבק בפשיעה. בנוסף, החוק הראשון שהעברנו כשנכנסתי לתפקיד היה עונשי מינימום למחזיקי ושוכרי נשק בלתי חוק. מדובר על מכת מדינה, בהיקפים של מאות אלפי כלי נשק בלתי חוקיים, ביניהם גם טילים".

גדעון סער בהלוויתו של סאהר איסמעיל ביישוב ראמה (צילום: החדשות 12)
גדעון סער בהלוויתו של סאהר איסמעיל ביישוב ראמה | צילום: החדשות 12

הממשלה הקודמת לא עשתה כלום?
"אני לא אומר שהיא לא עשתה כלום – אבל היא לא עשתה את מה שצריך לעשות. אני לא מדבר רק על תוספת תקציבים, שוטרים ותחנות משטרה אלא גם על מציאות קיימת של ארגוני פשיעה המחזיקים בהמוני חיילים במגזר הערבי והדרוזי. בנוסף, יש גם חדירה של גורמי פשע לתוך השלטון המקומי במגזרים האלו, קיימות תופעות קשות מאוד".

לגבי הסערה סביב דבריה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמר: "יפעת הציגה דעה וביקשה להביא אותה להכרעה, כאשר כל שר מציג עמדה על בסיס הראייה שלו והממשלה יכולה גם לקבל החלטה אחרת, ואנחנו מקבלים את ההחלטות הקשות ועומדים מאחוריהן. תקפו אותה באופן אנונימי והוציאו הדלפות לא מבוססות – ואני מגבה את זכותה להיאבק על תפיסתה כפי שהיא רואה אותה".

לגבי הקורונה, אתה חושב שאפשר לפתור את הבעיה?
"בימים האחרונים אנחנו רואים מגמה חיובית של צמצום בגידול של התחלואה קשה בבתי החולים. מה שמעיד על כך שהמהלך של החיסון השלישי הועיל. לגבי הסגר, מדובר על אמצעי אחרון כשאין שום ברירה – כל עוד אנחנו לא מגיעים לנקודה הזאת אין טעם לעשות זאת".

על ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "אני חושב שנתניהו הביא את המדינה למקומות מאוד מסוכנים ולכן פעלתי להחליף אותו. הוא פתח במלחמה נגד כל מערכות החוק במדינה בגלל שהוא נאשם בפלילים, בזמן שהאינטרס האישי שלו הכתיב את הכל – מי שקודם הוא מי ששירת את האינטרסים שלו וכל זה הביא את המדינה לפינה מאוד מסוכנת".

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער

ניר ברקת, אבי דיכטר, ישראל כץ לא חושבים את מה שאתה חושב?
"דבר איתם בארבע עיניים ואתה תראה שבאופן אישי הם לא רואים את הדבר שונה ממה שאני אומר עכשיו".

 גדעון סער גמר עם מפלגת הליכוד?
"זה לא דבר שאני מסתכל עליו, אני מוביל את תקווה חדשה עם אנשים שמאמינים בי ובדרך שלי ואני אוביל אותה בבחירות הבאות לכנסת".