החלטת היועמ"ש להעמיד לדין את נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים פתחה באופן לא רשמי את המירוץ להחלפת נתניהו בראשות הליכוד. עם זאת, לא כולם ממהרים להספיד את ראש הממשלה, ורבים מחברי הליכוד ומגוש הימין, נעמדים מאחוריו. אחד מחברי הכנסת הראשונים שנעמדו לצידו של נתניהו הוא ח"כ מיקי זוהר.

הערב, הגיע חבר הליכוד לאופירה וברקוביץ', וסיפר על ההחלטה לעמוד מאחורי ראש הממשלה גם אחרי החלטת היועמ"ש, "זה לא עניין של נאמנות אלא של אמת. כשראיתי אתמול את הנאום של בנימין נתניהו שהיה באמת מדם ליבו, כאב לי, הרגשתי את השבר בקולו ובדברים שלו. פחדתי שבכל רגע נתון הוא יגיד 'תודה רבה, אני לא מסוגל יותר'. כל-כך הערכתי אותו על שאמר 'אני לא הולך להרכין ראש' – בעיניי זה מנהיג דגול.

למה להיאבק על חשבון מדינה שלמה ולא מול בית המשפט?
"אני יכול לומר לך דבר אחד – ראש הממשלה קם בבוקר ומקדיש 100 אחוז מזמנו לטובת המדינה ועוד 100 אחוז לטובת הדברים האחרים. יש לנו ראש ממשלה שהוא לא אדם רגיל מבחינת היכולות שלו, הוא מתפקד מצוין ועושה את העבודה שלו כראש ממשלה. מי שצפה בנאום שלו אתמול התרגש, הוא נכנס ללב של אזרחי ישראל ואין לי ספק שהם הקשיבו לכל מילה שהוא אמר. הוא נתן גם נתונים מאוד מדאיגים".

מה הולך להיות עד המשפט? ביבי יתפטר? יילחם? המדינה במשבר
"המדינה לא במשבר. מי שלא מאפשר להקים ממשלה אלה כחול לבן. אני לא חושב שיש דרך להקים ממשלה אלא אם כן ליברמן יקבל החלטה לחזור לממשלת הימין ולהצטרף ל-55 המנדטים שלנו".

זה לא יקרה אחרי כתב האישום.
"אי אפשר לדעת. אני רוצה להזכיר שליברמן נרדף פוליטית ונרדף משפטית והוא הצליח לזכות את עצמו בבית המשפט. הוא חטף ממערכות האכיפה לא פחות משנתניהו חוטף. תאמין לי שהוא לא כל-כך שמח במצבו של נתניהו, ההפך – הוא מבין לליבו. אני אומר לך – אל תפסלו שום דבר, אני לא יודע אם זה יקרה אבל אני מאוד מקווה שליברמן יקבל את ההחלטה הנכונה ויחזור הביתה".

מיקי זוהר מגיב לכתבי האישום נגד נתניהו (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

"אם יהיו פריימריז בליכוד - נתניהו ינצח בפער ניכר"

כנשאל על הקריאה של סער לפריימריז, הגיב זוהר, "אצלנו בליכוד יודעים להעריך את עקרונות הדמוקרטיה. אצלנו מי שרוצה להיות יושב ראש צריך להיבחר. לא עושים פוצ'ים, תרגילים ובגידות. אם גדעון סער ימצא לנכון להגיש את מועמדתו לראשות התנועה ומרכז הליכוד יקבל החלטה שמקיימים פרימייריז – אהלן וסהלן, יהיו בחירות, ולדעתי יהיו גם תוצאות מאוד ברורות לבחירות – נתניהו ינצח בפער ניכר".

גם אחרי אתמול?
"ברור. אני רוצה לחדד איזשהי סוגיה – אתם חושבים שאחרי אתמול מישהו בעם ישראל לא מבין מה קורה פה? יש מישהו שלא רואה איך נגבו העדויות מעדי המדינה? לא ראו איך אומרים לעדה 'אם לא תעידי נגד נתניהו ותגידי שהוא שלח אותך נגד מני נפתלי אנחנו נכניס אותך לכלא'? אנחנו רואים את כל התהליך המשפטי".

חצי רואים ככה וחצי רואים ככה.
"יופי, אז החצי שרואים את הדברים ככה הם בצד שלי. אלה אנשי ימין וליכוד והם לא יפקירו את נתניהו. ההפך, הם יתמכו בו בהמוניהם".

גדעון סער גם תומך בנתניהו?
"אני מקווה מאוד שכן. כרגע הוא לא התבטא בעניין ואני מקווה מאוד שהוא כן יתבטא".

חבר הכנסת אמר שלדעתו סבב בחירות נוסף דווקא יטיב עם הליכוד, "אם ניגרר למערכת בחירות – אנחנו נביא תוצאה מפתיעה. אני חושב שהציבור שכואב לו על מה שהוא רואה יבוא בהמוניו, יגדיל את כמות המנדטים שלנו ואנחנו ננצח את הבחירות. מה שקרה יעזור לנו לנצח את הבחירות הבאות".

כמישהו שהגיע מבית ערכי, אתה חושב ששלטונות החוק נגד ביבי?
"מערכות האכיפה והחוק עושים עבודה נהדרת ביום יום. רק כשיש איש מפורסם או פוליטיקאי, את רואה איך הם עושים את כל הטעויות האפשריות".

מיקי זוהר מגיב לכתבי האישום נגד נתניהו (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

כולנו בסכנה אז?
"אתה גם בסכנה, כולנו בסכנה חברים. רק תעז להתבטא נגד הפרקליטות, אתה תהפוך להיות מטרה. גם אני מטרה".

אז נתניהו עשה טעות שהוא התבטא נגדם?
"ברגע שהוא התבטא נגדם – הם הפכו להיות נגדו".

זו הטעות של ביבי?
"לא יודע אם זו טעות, אבל זה מה שגרם לזה. נתניהו בסופו של דבר לא הצליח לשמור בלב את כל מה שעשו לו והוא רצה לחשוף את זה לציבור".

כשאופירה אמרה כי יש עדויות מביכות מאוד של עדים נגד נתניהו הגיב זוהר, "נתנו לעדים שתי ברירות – או שאתם יושבים בכלא או שאתם מעידים".

אתה מדבר כאילו המשטרה זה מאפיה.
"אבל זה מה שהם עשו, יש עדויות".

זה פחד אלוהים מה שאתה אומר.
"כדאי לך לפחד, כי אם מחר בבוקר יחליטו להתלבש עליך אלה שלא אוהבים אותך בתקשורת וינסו להעצים את זה, תאמיני לי שהמשטרה יקפצו עלייך".

אתה אומר דברים חמורים, המשטרה היא מאפיה?
"את אמרת את זה. אני אומר משהו אחר – אם משטרת ישראל מתלבשת על מישהו – נגמר לו הסיפור. ואם היא מתלבשת על מישהו כשהתקשורת מאתרגת אותה ומחבקת אותה, זה הולך ומחמיר. זה קורה רק כשאתה מפורסם או שאתה איש ציבור, זה לא קורה לאזרח אחר בדרך כלל".

גלעד ארדן מהליכוד לא עומד בראש המשטרה?
"יכול להיות שלא מצאו עליו עוד משהו. אולי עוד ימצאו, לכי תדעי".

לסיום, אמר זוהר כי לדעתו רק הציבור צריך לקבוע בנושא נתניהו, "את האירוע הזה שאנחנו עדים לו אתמול והיום, רק העם צריך להכריע. לא אף אחד אחר. לכן, אני קורא לראש הממשלה, לאור הרדיפה הפוליטית נגדו -תגיש בקשה לחסינות. החסינות הזו תדון בכנסת הבאה והבחירות הבאות יכריעו אם אתה זכאי לחסינות הזו. הציבור יכריע אם הוא צריך להישאר ראש ממשלה".