בצל הכאוס במערכת החינוך וההשבתה של מוסדות הלימוד שהשאירה בבית מאות אלפי ילדים ללא תעסוקה, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הגיעה ל"אופירה וברקוביץ'" (שישי), שלחה שביב של תקווה עבור ההורים - שהייאוש כבר הפך לשגרה עבורם בימים האחרונים והתייחסה לפיתרון המסתמן למשבר.

"כמורה אני יודעת מה המשמעות של סוף שנה. אני שומעת את המורים לצד הרצון שלהם להיאבק והייאוש,הם רוצים לתת לילדים את סוף השנה כמו שצריך. לכן הייתה החלטה של הקפאת העיצומים"שיתפה שאשא ביטון בכאב והוסיפה. "צריך לתקן את כל העיוותים במערכת החינוך. המאבק הוא על האינטרסים של הילדים וההורים. אנחנו רוצים הורים שמחים, שמסיימים את החודש וחינוך טוב. לצערנו הרב, יש דינמיקה באגף התקציבים שרגילים למשוך הכל עד לרגע האחרון. יש פה משבר אמיתי שכולנו נשלם עליו אם לא נטפל בו".

בהמשך, השרה סיפרה על הצפי שבו השביתה עתידה להסתיים ותשיב עשרות ילדים אל מוסדות החינוך ולשגרה רגילה. "מהרגע הראשון גם אני ומנכלית משרד החינוך ישנו בחדר הדיונם כדי לקדם את המו"מ. שר האוצר מעורב וזה משמעותי והפערים מצטמצמים", אמרה והוסיפה. "יפה בן דוד לשמחתי הרבה, הסכימה שנעצור את העיצומים והפגישה שלה עם האוצר נתנה תקווה. בשבוע הבא ניכנס למרתון של משא ומתן", הבטיחה.

יתרה מכך, שאשא ביטון התייחסה לנטישה הרבתית של המורים בעקבות השכר הזעום והפיתרון המסתמן לכך. "אנחנו יוצאים בתוכנית שתגרום לאנשים להצטרף למערכת כולל מי שכבר עזב. אנשים הגיעו עם המון רצון לתרום – אבל לא יכלו לסיים את החודש. אם לא נילחם על החינוך שלנו – אנחנו נאבד את החברה שלנו", אמרה השרה והוסיפה. "אנחנו רואים את זה בכל החזיתות: בהכשרת מורים ועזיבה של מורים את המערכת. כל יום שעובר אנחנו מקבלים מאות פניות להתפטרות או שבתון. אנחנו נמצאים במשבר מאוד גדול. אם לא נסיים את הסכם השכר כמה שיותר מהר – כל יום רק יחריף אותו ולכן ההתעקשות שלנו לסגור אותו כבר עכשיו".

לקראת הבחירות המסתמנות, הציבור יכול לסמוך על "תקווה חדשה"?
"תקווה חדשה לפי הסקרים נמצאת בכנסת הבאה, הייתה מאוחדת לאורך כל הדרך ולא היו לנו פורשים. ככל שאנחנו נתקדם לבחירות - הציבור יסתכל על המפלגה שהוכיחה שמילה זה מילה ושיש לו על מי לסמוך".

מה דעתך על יאיר לפיד שבקרוב יהפול לראש ממשלת ישראל?
"יאיר לפיד הוכיח בשנה האחרונה שהוא מנהיג, מבוגר אחראי ויחד עם בנט הם הוכיחו שהם מנהיגים ראויים. אנחנו רואים את החיבור וזה לא מה שאנחנו רגילים. הם עושים את הצעד הזה בצורה מאוד יפה ומגיעה להם מילה טובה".