משפחת אוקנין שבה לחייך לאחר שההורים, נטלי ומורדי, חזרו לישראל אחרי המעצר בטורקיה בעקבות צילומים בהם נראה ארמונו של נשיא טורקיה ארדואן. היום (שישי), שר האוצר, אביגדור ליברמן, הגיע ל"אופירה וברקוביץ'" וסיפר על פרצת הדרך שהוביל לשחרורם, והשינויים התקציביים שישפיעו על קבוצות שונות בחברה הישראלית.

"לגבי ארדואן, זה אינטרסים. הוא מבין שמדינת ישראל בתנופה ומקובלת בעולם ובטורקיה זה לא סוד, אפשר להסתכל על המצב הכלכלי והוא מאוד לא פשוט", שיתף ליברמן והוסיף על דרך הפעולה שישראל צריכה לנקוט מול הטורקים. "לא צריך להתפייס. אנחנו צריכים לעשות כל אחד את מה שהוא מחוייב לעשות. אני מתעסק עם הכלכלה".

בהמשך, ליברמן החמיא להתנהלות הממשלה בתהליך השחרור וטען שהמדינות של הטורקים מול ישראל , לא תשתנה בעקבות המקרה. "אני חושב שמגיע שאפו למשרד החוץ, שר החוץ לראש הממשלה ומשרדו שטיפלו בצורה סולידית ושקטה", אמר וענה האם הוא מצפה לשינוי בתפיסת העולם של נשיא טורקיה. "אין לנו אשליות לגבי טיב תפיסת העולם של ארדואן. הוא מבין שיש צורך מבחינת המצב הכלכלי בטורקיה".

בנוסף לכך, שר האוצר התייחס לעשייה שלו עד כה. "נתנו המון כסף לחיילים ולדבר שמאוד חשוב לכולנו – נכי צה"ל. כשנכנסתי זה היה תקוע, אבל לא חיכיתי לתקציב. נתנו מעל מיליון שקל לסיוע לחיילים קרביים ובודדים בלימודי תואר ראשון. מנקמנות אישית – נתניהו החליט להקפיא את הכסף למיגון הצפון. למרות זאת העברנו לשם חמישה מיליארד שקלים", אמר וסיפק הבטחה בנוגע לירידת המחירים במשק. "מבטיח שנעשה הכל שבסוף 2022 המחירים יירדו"

האם תהיה רוטציה?
"אין לי ספק, אנשים הבינו שאחרי ניסיון של גנץ ונתניהו חשוב לכבד הסכמים ומילה זאת מילה".

מה טיב היחסים עם יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס?
כמובן שיש ויכוחים וחיכוכים, אבל כל עוד מנסור מתנהל בהתאם להסכם קואליציוני אין לי בעיה איתו".

האם החרדים ייכנסו לממשלה?
"הם בטוח לא ייכנסו לממשלה. אני חושב שזה לא נכון להכניס אותם כי כל הרפורמות שעשינו הם לא ייתנו לזה יד"