"רצו לחסל את אפי נוה פוליטית ואני הייתי השלב בסולם להגיע אליו", אמרה היום (שישי) השופטת בדימוס אתי כרייף בשיחה עם "אופירה וברקוביץ'", שבמהלכה היא הסבירה כי מחקה את ההודעות עם אנשי הציבור הבכירים כדי לשמור עליהם – למרות שהם לא שמרו עליה.

"המשטרה וכל בית בישראל ראו את ההתכתבויות, הן שוחזרו", הבהירה כרייף והסבירה שלא מדובר רק בהתכתבויות עם משה כחלון, אלא עם עוד חמישה אנשי ציבור בכירים שאותם היא לא מוכנה לחשוף, "אני לא אתן את השמות שלהם, אני עדיין שומרת עליהם".

למה? הם שמרו עלייך?
"לא. אף אחד לא שמר עליי".

אז למה את שומרת עליהם? את נשארת פראיירית.
"לא נשארתי פראיירית, זה משהו בדנ"א".

מאז ומתמיד, חלומה של כרייף היה להיות שופטת. אך, בעקבות הפרשה היא החליטה לפרוש מכס השיפוט ואיבדה את התפקיד עליו תמיד חלמה. עם זאת, היא מבהירה כי היא מעדיפה להיות "פראיירית", מאשר להרוס את הבסיס העקרוני עליו גדלה. "אני מעדיפה להיות פראיירית מאשר נבזית, הם לא נבזיים. מה חטאם? שהיו בקשר עם אתי כרייף? אני שומרת על עצמי ועל הערכים והכבוד שלי – ובזה אני גאה".

אבל אכלת אותה על זה.
"אכלתי אותה לא בגללם, אלא בגלל חיסול פוליטי".

מה את חושבת על הדעות?
"אני אשמח אם האנשים בעיקר הצקצקנים שביניהם היו שופטים את השופטת שבי. באופן לא מפתיע לאף אחד אין ולא חצי מילה לומר על התפקוד שלי כשופטת. אני יכולה לומר לכם שהייתי אנושית, הייתי בן אדם. במקום להמשיך ולשפוט את אתי כרייף תתחילו לשפוט את התפקוד שלה, את ההמלצות שניתנו לה".

את ישנה טוב בלילה? גם אחרי הראיון והמבוכה הגדולה בחדר החקירות?
"אני ישנה מצוין בלילה, הכאב היחידי שלי הוא על הילדים שלי שצריכים לסבול את כל המלעיזים שרוצים לקבל במה על חשבונה של אתי כרייף".

למה את מדברת על עצמך בגוף שלישי?
"כי אתי כרייף ההיא, השופטת בדימוס, אין אותה".

בהמשך, הודתה כי היא כן מרגישה חרטה כלשהי. "אני מודה בטעות בשיקול הדעת - לא בעבירה הפלילית", אמרה השופטת בדימוס והבהירה: "ניסיתי להגן על חברים שלי וזאת הטעות שלי. אבל אתי כרייף שגדלה בבית על ערכי שמירה על כבוד הזולת - הייתה נוהגת ככה גם היום".

עוד דאגה להדגיש כי באותה עת, היא עמדה בצו בית המשפט, שהעניק גישה לפרקליטות לשיחותיה הפרטיות. "הצו אפשר לחטט ולהסתכל בכל החומר מול אפי נוה ונציגי הלשכה", אמרה כרייף והסבירה מה עשתה באותם רגעים: "אתי כרייף זכרה שבטלפון שלה יש לפחות חמישה אנשי ציבור בכירים וטובים, שיש לה עמם התכתבויות. תנשמו, לא התכתבויות אינטימיות שקשורות למינוי. רוצים לראות את המסרונים שמחקתי? כי המשטרה ראתה אותם".

הייתה אינטימיות או לא הייתה?
"חד משמעית לא הייתה".

במהלך השיחה, ברקוביץ' הבהיר כי מטרתו אינה להטיף מוסר לכרייף. עם זאת, הוא דרש מהשופטת בדימוס שנמצאת בעין הסערה לחשוף את האמת ושאל אותה מה הסיבה שעומדת מאחורי מסע הפרסום. "אני אשיב לך את התשובה הנחרצת הבאה", פתחה כרייף את דבריה, "המסרונים שוחזרו, ולא נמצא בהם רבב, כאשר כל המסרונים על ציר הזמן קרו שנתיים אחרי המינוי ואין להם שום קשר למינוי. ניסו ללפות אותי בצוואר על חשבון מסרונים שמחקתי, על חשבון טעות בשיקול הדעת. זה חשוב בשביל הילדים שלי ובשביל הציבור שידע שהמשטרה והפרקליטות יכולים להגיע לכל אחד ולרמוס אותו בחסות החוק - ולתת חסינות לאדם שעשה את זה".

אתי כרייף על פרשת "מין תמורת מינוי" (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

גם כשהיית שופטת ראית את מה שאת רואה עכשיו?
"לא. בתור שופטת, קצינת משטרה ותובעת כתבתי הרבה על עוולות, סגרתי תיקים, זיכיתי ושחררתי אנשים. אבל אף פעם לא הרגשתי את העוול הזה בבשר החי. וכשאתה מרגיש את העוול בבשר החי, משהו פורץ בך".

מה המסר לנשים שנפגעו? הרבה נשים נפגעו ממך. 
"קודם כל אני שמחה שאני לא שקופה. יש את הצד שנפגע ממני ויש את הצד שמתחזק ממני. אם את האי-שקיפות הזאת אני יכולה לתעל לטובת זכויות של נשים, קטינים ומיעוטים אני אעשה את זה ופנתה לאותן נשים שחשו פגיעה: "אישה היא לא נותנת רק בגלל שהיא אישה, אם זה היה גבר לא היו חושדים בו במתן שוחד מיני. ודבר אחרון חשוב לא פחות - יש לאישה זכות על הגוף שלה גם כשהיא רוצה. גם כשהמערכת אונסת אותה ולא רק בכיר, גם אז צריך להגן עליה".

בהמשך קראה לאותן נשים שאומרות כי היא מעניקה דוגמה לנשים כיצד להתקדם בעבודה, לתת גישה לנייד שלהן. "תנו את הנייד, הקוד ואת האפשרות לשחזר מסרונים מלפני שלוש שנים", אמרה השופטת בדימוס והבהירה: "אני גאה על כל שנייה שישבתי בכס השיפוט - ולא בכדי אין לאנשים מה לומר על היותי שופטת. כמה קל לתפוס במה על חשבוני".

צריך לתת במה לכולם.
"צריך לתת במה לזה שאסור לגנוב ולפרוץ טלפון".

על פי החשד אשתו של אפי נוה נתנה להדס שטייף את הטלפון והיא נתנה אותו למשטרה.
"כאישה לאישה, לא נוחה לי הסיטואציה - אבל ליבי לא על אשתו של אפי נוה".

היית רוצה שגם העיתונאית הדס שטייף תשב בחדר החקירות?
"היא לא תשב כי מישהו החליט לתת לה חסינות. אבל את יודעת מה יותר גרוע מזה? שיש תקדים לכך שכל מי שגונב, פורץ ומשחזר מסרונים מקבל חסינות. גם אתם בסכנה".

על שאלתה של אסייג כיצד בן זוגה קיבל את הפרשה ענתה: "אני גאה בו הרבה יותר ממה שהוא גאה בי, ואני מודה לאל על המתנה הזאת שניתנה לי בדמותו. אני לא נשואה ולא הייתי נשואה במועדים הרלוונטיים, אבל זה לא משנה. את הטעויות שעשיתי אני אפתור מולו ומול הילדים שלי - לא מול כל הציבור. הציבור ששופט אותי הוא זה שצריך לתת את הדין, או שהוא רוצה לבוא ולשבת במקומי. אני מתפלאת שלא שמים זרקור על הפגיעה האנושה בזכויות הפרט".

בהמשך, אמרה כי אלו שאומרים שהשיגה את מטרתה בעזרת יחסים אינטימיים ולא בשל עבודתה הקשה צריכים להתבייש. "למדתי. התאמצתי וכבשתי כל פסגה מקצועית בעשר אצבעות - ובסף אמרו לי שזה בגלל סטוץ'", אמרה כרייף ופנתה לאותם אנשים: "תתביישו אתם. מי שאומר שהגעתי לאן שהגעתי בזכות קשר אינטימי הוא בור, מנסה לפסול במום של עצמו ושיתבייש אם הוא חושב שאישה כמוני או כל אישה, צריכה להגיע לאן שהיא הגיעה בזכות קשרים במיטה. השכלה, חריצות וידע זה לא מספיק?".

אני מסתכלת עלייך ויודעת מה המטרה הבאה שלך - את תכנסי לכנסת ותשבי בוועדה למינוי שופטים.
"אני רוצה להיות אתי. אני רוצה לקום בבוקר וליהנות מהחיים החדשים שקיבלתי".

אומרים שאת מירי רגב הבלונדינית.
"הם יכולים להגיד, זה לא מעליב אותי. תודה רבה שאני לא שקופה, אני אחליט מה לעשות עם זה. הכל פתוח".

לסיום, על שאלתו של ברקוביץ' על ההחלטה לנהל קשר אינטימי עם אפי נוה אמרה: "איפה היה השכל שלהם לראות שהקשר האינטימי עם אפי נוה החל לפני שלוש שנים לפני שהוא מונה לראש הלשכה. אתה גם ממעיט מערכה של הועדה למינוי שופטים - זה גובל בגיחוך לחשוב שרוחו של אפי נוה שלטה על ועדה כזאת רצינית. דבר אחד בטוח, אני מעולם לא אמרתי שקיבלתי את התפקיד הזה דרך המיטה ולא קישרתי בן הדברים. חבל לי ולנאשמים שלי שאני כבר לא שופטת - אבל אני לא מתכוונת להיעלם".