חבר הכנסת גדי יברקן, התארח הערב אצל "אופירה וברקוביץ'" (קשת 12) והגיב על פועלם של חבריו למפלגה – אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, ניר ברקת, ישראל כץ ואמיר אוחנה, שמנסים לחתור תחת הנהגתו של נתניהו. "אף אחד לא מחכה שביבי יעוף, בטח לא בליכוד. כולם אנשים ראויים אבל לליכוד יש מנהיג אחד ולא בכדי היו בליכוד ארבעה ראשי מפלגה. הציבור עומד מאחורי המנהיג וספציפית מאחורי נתניהו. הם לא יכולים להחליף את ביבי. אין סיכוי למישהו מהליכוד לנצח אותו לא בפריימריז ולא בקלפי בבחירות", טען יברקן.

ביבי יודע שהוא לא יוכל להמשיך בפוליטיקה. למה הוא לא עוצר את זה עכשיו?
"אני לא יודע אם תהיה עסקת טיעון אבל על דבר אחד אני מסכים עם רוב מדינת ישראל – ביבי גאון. הוא מאמין במה שהוא עושה ופועל למען המדינה. ביבי ילך מתי שהוא יחליט והנושא הזה של כתב האישום ועסקת הטיעון זה עניין של דיני נפשות שרק הוא עם עצמו יקבל החלטה. כל שיח בנושא הזה מיותר. מי שרוצה לרשת את ביבי יכול בינתיים לאפסן את הפנטזיות שלו בצד".  

"אם המערכת הייתה מאמינה שהם יכולים להרשיע את נתניהו לא היו מעיזים להגיע איתו לעסקת טיעון. ביבי מוביל מחנה של מיליונים וכל הסיפור הזה הוא לא רק פוליטי, אלא גם כוח שליטה מחוץ לפוליטיקה. אני רוצה שביבי ימשיך, אני מאמין במה שהוא עושה כאזרח יהודי ימני שחי כאן. מה שביבי יחליט זה מה שיהיה בליכוד. כל מי שחושב בשמאל או בימין שביבי יזוז והכל ישתנה טועה. כשהוא יחליט, אז דברים ישתנו. גם אם לא בקואליציה או באופוזיציה, איפה שהוא לא יהיה, הוא שיח. הוא דוגמא אישית לכל חבר כנסת", הוא הוסיף.

ההתבטאויות בשולחן הדיונים בכנסת הן לא דוגמא. למה אתה לא אומר לחברי הכנסת שזה לא מתאים?
"החראות האלו שמנהלים את המדינה, כן חראות. אגב זה לא אני, זה ציטוט של יאיר לפיד שהוא אמר על הימין. אני מצטט את לפיד כדי להראות מי התחיל את כל הלכלוך. לכל אחד בליכוד יש לו את הסגנון ודרך ההתבטאות שלו. אני חושב שמה שדודי אסמלם אומר בסגנון שלו מייצג את מחנה הימין בחלקו".

גם אתה נפלת כשהתבטאת לגבי מחנות הריכוז.
"אפרופו מחנות ריכוז, מי כמוכם יודעים מה זה פייק ניוז מטורף. היה ארבע שעות דיון על מלוניות הקורונה, אני הצגתי שתי מדינות שהיחס והמדיניות שלהן הוא כל כך קיצוני כמו אוסטרליה ואוסטריה. ושאלתי – אתם רוצים לעשות פה כמו אוסטרליה?"

מה אתה חושב על ההתנהלות של בנט?
"יותר מחצי מיליון איש בבית, דה פקטו. וזה בן אדם שכתב ספר איך מנצחים מגפה בארבעה שבועות. התו ירוק שבנט עכשיו הביא, זה אפרטהייד רפואי. אני נלחמתי נגד זה ארבעה וחצי חודשים. מי שמחוסן נכנס למקומות ציבוריים ומי שלא, לא נכנס. התו הירוק הזה לא מונע את רצף ההדבקה. אני נלחם למען זכויות האזרח והייתי חבר הכנסת היחיד שנלחם למען זכויות האזרח ונגד האפליה הבוטה שקיימת כאן. אני לוקח את כל מי שהרגיש מדוכא בעניין הזה, ומבין את חוק הסמכויות בכנסת שהממשלה מעבירה אותו על ידי דיקטטור אחד, שלוקח אליו את כל הסמכויות".

להזכירך ביבי החזיק בתיק שר התקשורת, שר האוצר, שר החוץ ושר הביטחון. בנט דיקטטור וביבי לא?
"ביבי לא דיקטטור. ביבי נזהר בחוקים שהוא מעביר. חוק הסמכויות שעבר הוא לא דבר פשוט. כל אנשי מרץ ומפלגת העבודה אולי דיברו על זכויות אדם ברמה הפילוסופית, אבל אני הייתי חבר הכנסת היחיד שדיבר אולי באג'נדה של מרץ, כי אני יודע היטב מהי אפליה וגזענות. במשמרת שלי אני לעולם לא אתן לאף אזרח לעבור את זה".