על רקע הירידה בסקרים, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הגיע אמש (שישי) לראיון אצל אופירה וברקוביץ' וקרא לנפתלי בנט להצהיר שהוא לא נכנס לממשלת נתניהו. "תודיע שאתה לא הולך עם נתניהו ושאתה בא לממשלת שינוי. אם בנט נענה לקריאה שלי - אין לנתניהו סיכוי לרוב ויש למחנה השינוי רוב. יחד, אנחנו יכולים להקים ממשלה שמשרתת את הימין הממלכתי ואת המרכז".

אתה תיתן לבנט להיות ראש ממשלה?
"את השאלות הפרסונליות נדע לסדר אם נסכים על העיקרון שהולכים לממשלת שינוי. אני מועמד לראשות ממשלה והוא מועמד לראשות ממשלה - אבל המדינה חשובה יותר ממני, ממנו, מלפיד ומכולם. צריך להסכים על העיקרון – להחליף את נתניהו ולהקים קואליציה רחבה.

מה עם לפיד?
"לפיד יהיה חלק, אנחנו נשב ונדע לפתור את הסוגיות הפרסונליות".

אתם מסוגלים להכריע מי יהיה ראש ממשלה?
"אצלי האגו יותר קטן ממדינת ישראל. אני רוצה שינוי. אני לא חושב שלפיד עם 20 מנדטים יכול להקים ממשלה, הוא לא הצליח להקים גם עם 35 מנדטים של כחול לבן. לכן, כשאני אומר שאני היחיד שיכול לחבר ולאחד, זה לא עניין של אגו – זה עניין של ניתוח מציאות".

תסכים להיות שר החוץ ולא ראש הממשלה?
"אם כולם יקבלו את העקרונות של ממשלת שינוי שמחליפה את נתניהו – תאמין לי שנפתור את הבעיות הפרסונליות, זה מה שאני אציע. לפני שתקווה חדשה קמה לא היה שום סיכוי לשינוי – אנחנו הדבר היחיד שחוצץ בין שינוי לבין עוד ממשלה של נתניהו".

גדעון סער ונפתלי בנט (עיבוד: N12)
סער לבנט: "אם בנט נענה לקריאה שלי - אין לנתניהו סיכוי לרוב" | עיבוד: N12

יו"ר תקווה חדשה התייחס לירידה בסקרים האחרונים ואמר: "אני לוקח את הכל בערבון מוגבל, אני יודע שבבחירות התנועות הכי גדולות קורות בימים האחרונים. למעלה מ-40 אחוז מהאזרחים לא החליטו למי הם יצביעו או לא בטוחים למי הם יצביעו ורובם רוצים שינוי - הם רק לא יודעים מי יכול להביא אותו ואני מאמין שאני יכול להצליח. אני יודע לעצור את נתניהו ולהתעמת איתו, כשהתעמתתי איתו על בחירת נשיא המדינה אני ניצחתי".

סער טען כי במידה ונתניהו משיג את הרוב בבחירות, נשקפת סכנה לדמוקרטיה הישראלית. "אנחנו מאוד קרובים להיות מדינה עם שליט יחיד". כרגע נשארה מעטפת, אבל מי שראה מה קרה לממשלה ולכנסת בתקופה האחרונה, איך הם נשאבו ונשארו גופים בלי השפעה אמיתית, איך השירות הציבורי חבוט ואיך התקשורת החופשית מלאה בשופרות – מבין שזו ממשלה למען נתניהו ולא למען האזרחים".

נתניהו שתה אתכם. יכול להיות שטעית בקמפיין שלכם?
"יכול להיות, אני לא אדם מושלם ולא השחקן הכי גדול. אכפת לי מגורל המדינה, אכפת לי ממה שקורה כאן והעניין הוא לא גדעון סער – העניין הוא להציל את המדינה. ביבי הוא קמפיינר ענק, השאלה היא מה הוא עושה בפועל ואיזו מדינה תהיה כאן אחרי".

יו"ר תקווה חדשה אם יש סיכוי שיישב עם נתניהו ענה סער: "כבר חתמתי שלא ואני עומד מאחורי החתימה הזו".

אם הוא מתקשר ומציע לך להיות איזה שר שאתה רוצה?
"לא מעניין אותי להיות שר אצל נתניהו, מיציתי את זה ב-2014. אני לא חושב שיהיה שינוי במדינה אם נסדר אחרת את הכיסאות סביב נתניהו, הוא חייב ללכת הביתה ובמקומו צריכה לקום ממשלה שתביא שינוי לישראלים. יש תנאי אחד לזה  - שנתניהו לא יגיע ל-61 והוא לא רחוק משם. אם אנשים לא יצאו להצביע תהיה כאן ממשלה קיצונית ולא טובה".

גדעון סער חתם: "לא אשב עם נתניהו" (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
סער: "עומד מאחורי החתימה שלא אשב עם נתניהו" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

כשנשאל על הקמפיין של נתניהו בימים האחרונים ענה סער: "הוא משקר בלי הכרה, אין דבר שיוצא לו מהפה שהוא אמת – אני פשוט המום מזה. כל שנייה יש ספין חדש - הכל כדי להוליך שולל. צריך להחזיר למערכת הפוליטית ערך של אמירת אמת, קיום הבטחות וכבוד – גם לשותפים וגם ליריבים הפוליטיים".

על האפשרות שהחרדים יעזבו את נתניהו אחרי הבחירות ענה סער: "כל עוד יש להם 61 אם נתניהו הם ילכו איתו כי הם האופציה היחידה שלו אז הוא נותן להם הכל. אצלי הם לא פסולים, אבל לא כמי שמכתיבים וקובעים. בדת מדינה צריך לעשות שינויים והם לא יכולים להחזיק וטו בנושא".

האם אתה יכול להבטיח לתושבי ישראל שלא תגררו אותו לבחירות נוספות ותעשו הכל כדי להכריע?
"אני מצדי אני יכול להבטיח שכך אעשה".