עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, הגיע לאולפן של אופירה וברקוביץ' וביקר את ההחלטה לאפשר את קיום הפגנות אך לאסור מניין. "יש בזה משהו בעייתי. יושבים במאה שערים חרדים שרגילים ללכת כל יום במשך 70 שנה למניין ואומרים להם – 'אתם לא  אבל הפגנה כן'. אפשר לעשות הפגנות בזום".

בנוסף, סגל התייחס לאופציה לבחירות רביעיות. כשנשאל מה לדעתו נתניהו באמת רוצה ענה סגל: "בשאיפה – לשלוט ללא מיצרים, בלי תאריך תפוגה. הדבר שאנשים לא מבינים על פוליטיקאים וביבי הוא הבולט שבהם זה  בראש שלהם – לעולם לא יעזבו. הם יחיו לנצח וישלטו לנצח. נכון שנתניהו שם לעצמו  תאריך בהצהרה אבל בין זה לבין לקחת את העט ולחתום המרחק הוא עדיין גדול".

ברקוביץ' טען שמסיבות העיתונאים האחרונות של ראש הממשלה הם גניבת דעת. "ביבי משקר את כל המדינה. הוא לא אומר לאנשים מתי יוצאים, אין תכנית כלכלית והוא כל הזמן מדבר רק על מה שמסביב. אתה מצפה מראש ממשלה שיראה כריזמה, שייקח החלטות. הוא גונב את דעתם".

"ואז אתה בא ואומר בסקר האחרון – 40 מנדטים תגידו אתם מטומטמים? אין לכם מה לאכול עוד רגע ואתם הולכים ובוחרים? תסביר לי איפה ההיגיון שאדם יושב בבית ואין לו מה לאכול ורגע אחרי אתה אומר לי 40 מנדטים. אני מחכה שהוא יבוא ויגיד מה הפתרון הכלכלי שהוא נותן לאנשים".

סגל בתגובה אמר: "אני אגלה לך סוד – אין פתרון כלכלי. המצב המזעזע באמת הוא שאם אנחנו מנקים את עובדי המדינה חצי מהאנשים שמועסקים במשק הם בלי עבודה. אומרים אנשים, ביניהם בנט 'תקשיבו אתם תנצחו את הנגיף, אבל הכלכלה תמות'. זו המחלוקת הגדולה ואני מודה שאין פתרון מכריע".

ביבי פירק את כחול לבן, שם את גנץ בכיס ויש לו 40 מנדטים על פי הסקרים.  למה הוא לא הולך לבחירות?
"יכול להיות שהוא ילך לבחירות. במשך שנה התמונה הייתה סטטית והמנדטים כמעט לא זזו. למה עכשיו זה משתנה? כי קרו שני דברים - כחול לבן התפרקה וכי הגיע משבר קורונה ותמיד במשברים בהתחלה המנהיג מקבל גיבוי".

יש מצב שבסוף ה-40 מנדטים האלה יתהפכו עליו?
"אני אתן לכם דוגמא קטנה. מכירים את השולמנים (עמוד פייסבוק של עצמאים)? אני מתפלא שכבר בבחירות האחרונות הם לא רצו. אם הם רצים היום זה לא שווה שמונה מנדטים? תבינו שזה משנה את כל התמונה? ללכת לבחירות עכשיו זה הימור. אנשים לא מבינים מה זה ללכת לבחירות בזמן קורונה. אתם מבינים שעם מרחק של שני מטר הבחירות לא יהיו יום אלא חמישה ימים ואז אולי אנשים לא יצאו להצביע ואז הכל משתנה".

נתניהו לא מבין את זה? גנץ ויתר על הכל. למה נתניהו רוצה לקחת אותנו לעוד בחירות?
"קודם כל יש משהו צורם לעין כשאתה מצד אחד אומר 'צריך להקים ממשלת חירום בגלל הקורונה' ואז באמת יש רגע של חסד. פתאום באים, מפרקים את כחול לבן ואז עוברים שבועות ולא עושים כלום. המטרה של נתניהו היא לשלוט לנצח".

על הציוץ של יאיר נתניהו, בו הגיב לח"כ הורוביץ': "מקווה שהזקנים שימותו בהפגנה היום יהיו מהמחנה שלכם", אמר סגל: "זה היה דוחה. אחד הדברים שאני שונא זה להיכנס למשפחות ולדבר על הבן של, דודה של וכו'. זה היה צורם, אבל באותה הפגנה רבים צעקו 'חבל שביבי לא מת בתעלה'".

יש תאריך לבחירות?
"4 באוגוסט אבל אני אופטימי ומאמין שלא יהיו בחירות".