חברת הכנסת איילת שקד התארחה הערב אצל אופירה וברקוביץ', והתייחסה לראשונה בראיון לתכנית המאה. "אנחנו לא יודעים את כל הפרטים, אבל אני כן יכולה להגיד שאנחנו לא נאפשר למסור אדמה לערבים או לאף אחד אחר. האדמה שלנו היא שלנו. בנוסף, אנחנו לא נאפשר להכיר במדינה פלסטינית. אנחנו חושבים שמדינה פלסטינית זה דבר מסוכן למדינת ישראל ובוודאי שלא נאפשר לדבר כזה לקרות. מה שכן, לפי מה שמסתמן בתכנית הזו, יש הזדמנות גדולה להכיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן ועל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ואם זה אפשרי, אנחנו נדחוף לעשות את זה עוד לפני הבחירות".

עוד אמרה שקד: "צריך להבין, לא היה ממשל אמריקאי אוהד כמו הממשל של הנשיא טראמפ. הנשיאים האמריקאים עד היום תמכו בתכנית שתי המדינות בגבולות 67 עם תיקוני גבול. פעם ראשונה שיכול להיות שממשל אמריקאי אומר לנו 'תחילו את החוק הישראלי על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון'. הם מבינים שאין סרט כזה שנפנה ישובים".

השאלה אם אתם יכולים להגיד את זה. נפתלי שר הביטחון ואם הוא יגיד משהו ביבי יפטר אותו כמו שהוא פיטר אותך.
"נפתלי בנט יגיד מה שהוא חושב שנכון עבור מדינת ישראל, גם אם זה יעלו לא בכיסא. הוא יעשה מה שנכון עבור מדינת ישראל. אם הוא יחשוב שנכון להגיד דברים שלא יערבו לאוזנו של ראש הממשלה הוא יגיד את זה. לא פחדנו לעשות את זה לאורך כל הקריירה הפוליטית שלנו".

כשנשאלה אם הבחירות השלישיות פגעו בה באופן אישי, ענתה שקד: "בחירות שלישיות פגעו במדינה. ממשלת האחדות מתה, נפחה את נשמתה האחרונה. נתניהו הציע לגנץ חצי שנה ואם גנץ היה מקבל את זה, הוא היה עוד חודשיים ראש ממשלה. לצערי הוא סירב והיום הוא מצטער על זה".

כמישהי שהתחילה את הדרך במקום הראשון והיום היא במקום השלישי, כמה זה פגע בך?
"הפוליטיקה היא כמו גל של סינוס. אנחנו חשבנו שפעם שעברו נכון שאני אוביל את המפלגה והיום בנט, בגלל שהוא שר ביטחון, הוא המנהיג של המפלגה. בסופו של דבר שנינו רצים למרחקים ארוכים, עובדים יחד ורוצים להביא הישגים".

איילת שקד מגיבה לתכנית המאה (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

"שופטי ישראל הם לא שופטים מושחתים"

על ההתבטאויות של הרב פרץ נגד הקהילה הלהט"בית אמרה שקד: "ההתבטאות הזו לא הייתה צריכה להיאמר, זו בוודאי לא דעתי. צריך לזכור שסה"כ מדובר באדם ערכי מאוד, טייס חיל האוויר לשעבר ואדם שזרקו אותו מהבית שלו בגוש קטיף הוא לא הלך להרצליה או לתל אביב להתפנק, הוא הלך לחולות חלוצה כי שם היה צריך להקים ישוב. הוא חינך דורות של תלמידים והקים מכינה מפוארת".

למה הוא לא מתנצל?
"אני לא הדוברת שלו. התמונה היא הרבה יותר מורכבת. לקחת משפט אחד של בן אדם ולהשליך על כל הדמות זה דבר לא רציני לעשות".

שרת המשפטים לשעבר התייחסה גם לנושא החסינות. "החסינות זה מעין הליך שיפוטי. כשנגיע לוועדה, נשמע את כל הטענות בעד ונגד ונכריע לאחר סיום הדיון. לא סתם יש חוק שמאפשר לחבר כנסת לקבל חסינות. אנחנו נשקול את כל השיקולים בדיוני הוועדה בטח יהיו מורכבים. אני רוצה לומר לציבור שבוחר בנו – תסמכו על שיקול הדעת שלנו. נקבל את ההחלטה הנכונה".

בתור שרת משפטים לשעבר, לדעתך בתי המשפט מושחתים?
"שופטי ישראל הם לא שופטים מושחתים ומערכת המשפט בישראל לא מושחתת. מה שכן, בתי המשפט מאוד עמוסים. אני כשרת משפטים ניסיתי לעשות מה שאפשר כדי שיהיו שופטים שייצגו את כל האוכלוסייה. שופטים עם דעות מגוונות. צריך לדעת ששופט יוצק לפסקי הדין תפיסת עולם וסט ערכים. לי הייתה מטרה למנות שופטים עם גישה שמרנית יותר ואני חושבת שהצלחתי בזה".

ראש הממשלה טוען שתופרים לו תיק.
"גם הפרקליטות עושה טעויות. אני מכיר את היועמ"ש אביחי מנדלבליט, הוא אדם ישר שפועל לפי האמונה שלו, הערכים שלו ולפי החוק. צריך לחכות ולראות מה החלטת הכנסת בעניין החסינות. אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה צריך לזכור שגם לו עומדת חזקת החפות. אדם הוא חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו, גם אם הוא ראש הממשלה".