פרשת הגננת המתעללת כרמל מעודה היא אחת מהפרשות הקשות של השנה האחרונה. בשבוע האחרון, הגננת המתעללת הייתה אמורה לצאת למעצר בית, אך בשל היעדר במפקחים, נשארה במאסר. ע"וד אפרים דמרי, שמייצג את מעודה, הגיע לאופירה וברקו וסיפר, "כרמל כרגע במעצר. הערבים שנמצאו אוימו על ידי חלק מההורים או על ידי אנשים שמצטרפים אליהם".

מה ראית שדיברת עם כרמל מעודה?
"שישבתי מולה השאלה הראשונה ששאלתי זה 'מה קרה שם?' מה גורם לאדם נורמטיבי לכאורה, לעשות את המעשים האלה? אין ספק שאלה מעשים בלתי נתפסים ולא אנושיים. יותר מזה, כסנגור, אמרתי לה 'את יודעת שאת מצולמת. למה לא מחקת את הסרטון?', היא אמרה 'אני לא זוכרת שעשיתי את המעשים האלה'.

אתה טוען שהיא לא שפויה?
"לא אמרתי שהיא לא שפויה, אבל המקרה צריך להיבדק על ידי גורמים מתחום בריאות הנפש. אדם נורמטיבי הולך ומוחק את הראיות".

פגשת אותה, אתה רואה מישהי לא נורמטיבית?
"אני לא מומחה לבריאות הנפש, אבל יש שם בעיה".

איך אתה יכול להגן על דבר כזה?
"אני סנגור. אני מסתכל על הפן המשפטי".

אתה מאוים?
"אני נפגשתי שלשום עם רכז המודיעין של משטרת ישראל והוא הודיע לי שאני מאוים".

היא מאיימת להתאבד?
"ממש לא. היא אמרה שהיא תתמודד עם הבעיה. היא רוצה להסתכל להורים בעיניים ולהתנצל".

עו"ד דמרי על כרמל מעודה: "יש שם בעיה"  (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

"הבן שלי לא רוצה לשמוע את השם כרמל מעודה"

במהלך הראיון, נכנסו לאולפן ניקול דניאל חג'בי, שילדיה היו בפעוטון של מעודה, וכוכבת הילדים מיקי מוכתר שאמרה: "ההורים מפורקים. הם לא עובדים".

"הילדים ואנחנו עוברים טיפולים פסיכולוגיים. ביומיים הראשונים עומר לא הפסיק לבקש את כרמל. ביום השלישי התכופפתי ואמרתי לו 'עומר נגמר, אין יותר כרמל'", סיפרה דניאל חג'בי, "מאז, הוא לא מדבר או שואל עליה. בהצעת הפסיכיאטרית ניסינו להגיד לו שלא ידענו על מה שכרמל עושה והוא בתגובה ניסה להעביר נושא. הוא לא רצה לשמוע את השם הזה".

עו"ד דמרי, ההורים האלה פגועים קשות, למה אתה מבקש את השחרור שלה?
"יש כללים בבתי המשפט".

מוכתר: "אתה ביקשת חלופת מעצר ואמרת שהיא נורמטיבית לגמרי. אחרי זה התראיינת ל-mako ואמרת ש'אדם נורמטיבי לא עושה דברים כאלה', אתה טוען לאי שפיות זמנית. כל העניין מתחיל ב-8 בבוקר ומסתיים ב15-16 אחה"צ. לרגע היא שפויה ואז ברגע אחר היא לא?".

מוכתר המשיכה ואמרה: "אי אפשר להפנות את האש להורים האלה שכואבים. להגיד שהערבים של כרמל חזרו בהם בגלל איומים על חייהם. הגשת תלונה? תן למשטרת ישראל לטפל בזה".

דניאל חג'בי: "אתה בא ושואל 'למה אתם מנהלים את המשפט שלה בכיכר העיר?', בזמן שאתה רץ לתקשורת ורק אומר שאנחנו מאיימים. אנחנו הורים כואבים, היא לא הקורבן ואתה לא תהפוך אותה לקורבן. לא תהפוך אותנו להורים מאיימים וזועמים. אני לא מאחלת לך להיות במקום שלי. לא מאחלת לך להסתכל בעיניים של הילד שלך ולהתבייש שאתה סמכת ככה על הבן אדם ששמר עליו. אתה עושה לנו רצח אופי בתקשורת. אתה ורק אתה".

עו"ד דמרי: "לא דיברתי נגד ההורים מעולם. בית המשפט העליון החליט לשחרר אותה. שופט החליט על השחרור ולא אני".

עו"ד דמרי על כרמל מעודה: "יש שם בעיה" אקסטרה 2 (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

"כרמל הייתה חברה שלי, אין לה שום מחלה נפשית".

לאחר מכן, מוכתר ודניאל חג'בי נשארו לראיון. מוכתר אמרה: "יש סרטון שרק ניקול ראתה של הבן שלה עומר. בסרטון רואים שולחן ועליו כיסא. מושיבים את עומר, שהוא עוד לא בן שנתיים, על הכיסא והוא נופל. היא מרימה אותו שש פעמים מהשערות".

מה נראה לך? שהיא חולת נפש?
דניאל חג'בי: "אין לה מחלה נפשית. היא הייתה חברה שלי, היינו יושבים פעמים ושלוש בשבוע לקפה ומדברות".

לא ראית כלום?
"לא. כל המשפחה הזו היא מערכת משומנת. היה לה חבל לקשור איתו את הילדים".

כאמא, איך ממשיכים מכאן?
"אנחנו עושים עבודה קשה עם הילדים. הם לא מרגישים שום דבר, השגרה ממשיכה פשוט ותודה לאל אין כרמל. באופן אישי זה יותר קשה, אני כבר שלושה חודשים לא עובדת".