הפרשה המדוברת חשפה את המאפיינים והיכולות של תוכנת הריגול פגסוס של חברת הסייבר ההתקפי NSO. אחד מהם הוא היכולת למנוע תיעוד מקומי של הפעילות אותה התוכנה מבצעת, ולכן אין אפשרות להוכיח נגד מי הריגול נעשה ובאילו זמנים. השר לביטחון הפנים עמר בר לב התראיין אצל "אופירה וברקוביץ'" (קשת 12), והגיב על פרשת פגסוס, שלדבריו, נקראת פרשת כלכליסט. הוא דיבר על הועדה שהוקמה בעקבות הדיווח והאשים את העיתון בפגיעה קשה באמון הציבור. 

"עבודתו של העיתון זה להביא תחקירים אמיתיים, עם עובדות. התחקיר שהם עשו הוא חד משמעית לא נכון. הייתה ועדה שעדיין פועלת, של המשנה ליועצת המשפטית של הממשלה, עם המוסד, השב"כ וחברת NSO. כולם בדקו והציגו דיווח שכל הסיפור על ה-26 שמות הוא פשוט לא נכון. אני לא יודע מאיפה העיתונאי קיבל את המקורות, אתם בצד של התקשורת", אמר בר לב. "את רוצה ספקולציות? האיראנים עומדים מאחורי זה. אין לי השערות. אני יודע שכלכליסט עשה פגיעה קשה במשטרה ובאמון הציבור", הוסיף.

בר לב התייחס לדיווח שנעשה על ידי המשטרה לפרקליטות לפני כחודש, על שימוש בתוכנה במהלך החקירות של עד המדינה שלמה פילבר בתיק 4000. "המשטרה קיבלה אישור מצו שופט להפעיל את התוכנה. היחיד שנכנסו אליו היה פילבר. ברגע שהופעלה התוכנה באופן אוטומטי נשלפה רשימת אנשי הקשר שלו. המשטרה לא ביקשה את זה ולא השתמשה בזה. זה החריג הקטן שפגע במשפט נתניהו. ברגע שרוצים לתפוס עבריינים צריך להגיע עם ראיות".

תגובת "כלכליסט": תחקיר כלכליסט חשף את השימוש החשאי הנרחב שעושה משטרת ישראל ברוגלות פולשניות של NSO נגד אזרחי המדינה ללא סמכות חוקית. זו אחת החשיפות החשובות ביותר של פגיעה בפרטיותם של אזרחים על ידי הגוף שאמון על שמירת החוק. הניסיון של השר בר-לב להכפיש ולערער את התחקיר לא יפגע בחשיבותו.

טוב תעשה המשטרה אם תבין שמחויבותה הראשונה היא לציבור האזרחים, לא להגנה על כבודה בכל מחיר. לכן ראוי שתערוך בדק בית פנימי יסודי וגלוי, במקום שנציגיה ימשיכו לנסות לפגוע בעיתון ובכתביו. אנחנו עדיין מקווים שחקירה עצמאית ויסודית תגיע לחקר האמת.