בצל התפרצות הווריאנטים השונים של הקורונה שהובילו לעלייה בתחלואה, גם בקרב מחוסנים, התארח שר הבריאות הנכנס ניצן הורוביץ אצל אופירה וברקוביץ', וטען כי במשרד הבריאות בודקים אופציה לחיסון שלישי. "אנחנו בודקים את זה מבחינה מדעית ורפואית, אם נצטרך – יהיו חיסונים. אנחנו מביאים כל מה שצריך. ייתכן שנצטרך לעשות חיסון שלישי לתגבור", אמר הורוביץ.

"יש לנו עדיין משהו כמו מיליון מבוגרים ו-300 אלף בני נוער שלא התחסנו", הוסיף שר הבריאות, "חלק מהם לא רוצים, ויש כאלה מחוסר מודעות, מאדישות, או לא יודע מה, שלא הלכו התחסן. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות זה להתחסן. אנחנו מגדילים את משלוחי החיסונים, מדינת ישראל משקיעה בזה הון. במדינות אחרות מחכים שנים לחיסונים".

כשנשאל על החלטת קבינט הקורונה בנוגע לבידוד לשבים מחו"ל, שתיכנס לתוקף רק בעוד כשבוע, ענה הורוביץ: "יש דברים שאנחנו עושים בצו, למשל כשהחזרנו את חובת המסכות, עשינו את זה באופן מידי. היות ופה יש עניין של אכיפה ויידוע של אנשים שחוזרים מחו"ל, אנחנו צריכים לתת זמן מסוים, אלה רק כמה ימים. אבל את כל הפרצות בעניין נתב"ג סגרנו. מי שיגיע מחו"ל ייכנס לבידוד עד לקבלת תשובה, ואלו שחוזרים ממדינות אדומות ייכנסו לבידוד של שבועיים, גם אם הם מחוסנים".

"אנחנו לא רוצים לסגור את נתב"ג", טען הורוביץ', "אבל אנחנו גם לא רוצים לסגור את המדינה. השבוע תפסנו נגיף מזן חדש, דלתא פלוס, כי כולם נבדקים".

ואיך הוא מתכנן לאכוף את הבידוד? "המשטרה צריכה לעשות יותר ממה שהיא עושה היום", הודה שר הבריאות, "אבל שאנשים לא יצפו שלכל בית נשלח שוטר - הם צריכים לקחת אחריות על עצמם. בנוסף לזה אנחנו נכניס אפליקציה שתוכל לאתר את כל מי שמפר בידוד, אנחנו בודקים את זה עכשיו מבחינה חוקית".