לפני כחודשיים הקים גדעון סער את מפלגת "תקווה חדשה" והודיע שהוא רץ לראשות הממשלה, ובעקבות כך, בת זוגו גאולה אבן סער הודיעה על פרישתה מהגשת החדשות ועזבה את הקריירה שלה כעיתונאית. הערב (שישי), בפעם הראשונה מאז ההודעה על הפרישה, אבן סער סיפרה בתוכנית של אופירה וברקוביץ' על המהלך, שלא כל אישה בהכרח הייתה מתחברת אליו: "זו לא החלטה שלו, זאת ההחלטה שלי. אני מודעת לחלוטין שאני משלמת מחיר מקצועי, אבל אני שלמה עם זה לחלוטין", אמרה גאולה, "כי בנקודה הזאת שבה הוא הולך למשימה כל כך חשובה בחיים שלו – אני רוצה להיות איתו".

יש קו אדום שלא תחצי?
"יש לנו סיכום. כשהתחלנו להיות ביחד לפני שנים, הוא אמר לי – 'תראי, אנחנו תמיד נדבר על הכל ולא יהיו בינינו סודות, אבל יש דבר אחד: סודות מדינה ודברים שקשורים בביטחון המדינה, לעולם לא אחלוק איתך אם זה סוד'".

הגיעו הרבה מאוד עדויות ששרה נתניהו מנהלת את המדינה ומתערבת במינויים. האם גם את תתערבי?
"קודם כל התשובה היא לא, אבל לפני כמה חודשים ראיינתי ברדיו את לילי בן עמי, אחות של מיכל סלה ז"ל שנרצחה על ידי בעלה אלירן, ואחרי הריאיון לילי סיפרה לי דבר שזעזע אותי - גם עכשיו, כל דבר שהם מחליטים לגבי הילדה הם צריכים את הסכמתו של אלירן – האם לתת לה חיסון, האם היא תקבל טיפול רפואי. ואז חזרתי הביתה ואמרתי לגדעון – 'תגיד, אתה מודע לזה שיש דבר כזה שבו בעצם מי שפגע, מי שרצח, עדיין יש לו את כל הסמכות להחליט על הילדה?'".

"הוא הקשיב, ושבועיים אח"כ הוא שלח לי וללילי את צילום הצעת החוק שהוא הגיש בנושא והחוק הזה עבר. מי שרצח – אין לו את הזכות. לא הבעל של שירה איסקוב, לא הטינופת שרצח את מיכל סלה, אף אחד מהם לא יכול לקבל החלטות. אז האם השפעתי? כן, אבל השפעתי פה טוב".

כשאבן נתבקשה לתאר את סער, היא אמרה: "מבחינת היכולת שלו לקבל החלטות - יש לו עמוד שדרה, יש לו קו, הוא אמיץ ולא מפחד לקבל החלטות. יש לו חזון, הוא מתכוון למה שהוא אומר. וגם אם זה יעלה לו בתמיכה וגם אם הוא יפסיד קולות – הוא לא יבטיח סתם. אני חושבת שהוא האדם הנכון עכשיו לרפא ולאחד אותנו, אני הולכת אחריו בעיניים עצומות ומאמינה בו. אני חושבת שכל ישראלי שיישב איתו אחד על אחד יתאהב בו". 

איך את מתמודדת עם מה שקורה ברשתות החברתיות שהביביסטים קוראים לו 'בוגד', שאת מקבלת איומים, קללות, מילים מאוד קשות?
"אני לא מפחדת, אותי אי אפשר להפחיד עם איומים ברשתות. תבקרו אותי, תחתכו אותי בביקורת, זה בסדר להיות מאוכזבים. אבל יש הבדל בין זה לבין לעסוק בהסתה, שיסוי ופילוג, לאיים, ללכלך ולטנף. וזה מה שהוא מנסה לשנות".

איפה נחצה הגבול?
"אתם יכולים להגיד לא ראוי, לא שווה, אבל במקום שבו אתם מדברים במונחים של 'בוגד', שאדם אחד יכול לבוא ממקום של 'בוגד' שצריך לטפל בו, פה נחצה הגבול".

לפי דעתך הוא עשה טעות שהוא אמר גדעון בלי ביבי?
"לא. אני חושבת שמגדעון אי אפשר לצפות למשהו אחד מלבד להגיד את האמת. הוא לא ילך עם נתניהו. ברגע שהוא הגיע למסקנה, שמנהל את המדינה עכשיו אדם שמחויב לאינטרסים שלו אבל לא בהכרח רואה את האינטרסים של המדינה, הוא לא יכול להשלים עם זה. אז מה הוא יעשה - ישקר? יעמעם? הוא לא יישב איתו". 

גדעון סער חתם: "לא אשב עם נתניהו" (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
התחייב שלא יישב עם נתניהו. גדעון סער | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

הוא יישב תחת יאיר לפיד?
"מה פתאום, גדעון יקים את הממשלה הבאה. הסנטימנט של העם הזה נמצא במרכז ימינה – עובדתית מספרית, ולכן ראש הממשלה צריך לבוא מהמרכז ימינה".

מה החלום שלך – להיות מגישת החדשות הטובה בעולם או אשת ראש הממשלה?
"אין לי פנטזיה להיות אשת ראש הממשלה – המשמעות היא חבלה גדולה מאוד בחיי המשפחה שלנו, והמשפחה שלנו היא מעל הכל. זה המחיר, הוא נכון לו ומוכן לו, הוא לא הפתיע אותי בזה, אני יודעת כל השנים שזה המסלול שלו. אבל אני עושה את זה כדי שהוא ימלא את המשימה שלו וכדי שהוא יהיה מאושר".

ואיפה האושר שלך?
"איתו, עד הסוף. הוא עזב בשבילי את הפוליטיקה ובשביל המשפחה שלנו כשהתחתנו, כי הוא הבין שכדי שהמשפחה שלנו תוכל להתבסס, הוא וויתר, ועכשיו תורי לוותר. ככה זה עובד".