בעשור האחרון נחשפנו פעם אחר פעם לתלונות ותביעות מטעם עובדי מעון רה"מ, שטענו ליחס משפיל כלפיהם מצד אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. השבוע פורסם כי כמה עובדות מסרו עדות שקר לטובתה של הגב' נתניהו. מי שהייתה בבית המדובר וחוותה הכל בקרוב היא סילבי, עובדת המעון האחרונה שהגישה תביעה נגד אשת ראש הממשלה.

סילבי הגיעה לאולפן של אופירה וברקו יחד עם עו"ד אופיר שמשון המייצג אותה לראיון טלוויזיוני ראשון וסיפרה על ההשפלות שלכאורה חוותה. "היא אמרה לי לנשק לה את הרגליים", אומרת סילבי, שבתביעה טוענת כי בין הכללים של שרה נתניהו היה איסור לצאת להפסקות, לשתות, לאכול ואפילו לשבת. בנוסף, טוענת סילבי כי הגב' נתניהו כינתה אותה "סתומה" ו"זבל".  "התביישתי להגיד מה אני עושה ובמה אני עובדת. יש לי ילדים בבית, יש לי נכדים. אני פה בלית ברירה כי אני רוצה להוציא את האמת".

"מאז שאני ילדה אני מנהלת יומן וכתבתי גם על החוויות שלי בבית ראש הממשלה. הייתי מגיעה בבוקר אבל לא ידעתי מתי אני יוצאת. זה יכל להגיע ל-12 שעות ביום של עבודה בלי אוכל ובלי שתייה. כשדיברתי עם אנשי משרד הראש הממשלה הם סידרו לי הפסקה, אבל היא הייתה אומרת שזה 10 דקות על השעון".

מה חווית משרה?
"חוויתי השפלות ודברים איומים שאני מתביישת לספר. היא ביקשה שארד על ארבע, שאנשק לה את הרגליים, היא הייתה קוראת לי 'סתומה' כל הזמן. לפני שהתחלתי לעבוד אמרו לי ללא ללכת לעבוד שם. הלכתי כי לא האמנתי כמו שהרבה לא מאמינים".

אחרי שאת חווה כמה ימים את ההשפלות. למה את ממשיכה להגיע?
"השכר היה מאוד גבוה. אני עזבתי עבודה במעון ילדים ופשוט מרוב שהיא השפילה אותי, חשבתי שאני לא אמצא עבודה. ברגע שמצאתי עבודה אחרת עזבתי".

סילבה סיפרה על מקרה אחד לכאורה, בו יאיר נתניהו נחלץ לעזרתה. "לא ידעתי שצריך לכבס את הבגדים של הילדים ביד ולא במכונת הכביסה. כיבסתי את המכנסיים של אבנר וכשהיא שאלה אותי איפה בגדים ואמרתי לה שהם במכונה, היא השתוללה וצרחה עלי. יאיר בא לעזור לי. הוא אמר לה 'תרדי מכאן'".

בצד של משפחת נתניהו טוענים כי סילבי היא שתולה שמטרתה להחליש את משפחת נתניהו. "זה שקר גס", אמר עו"ד שמשון. "צריך לזכור שהרבה לפני התביעה פנינו לבכירים במשרד ראש הממשלה ואמרנו להם 'בואו נסדיר את הסוגיה בלי תביעה. תמצאו לה פתרון תעסוקתי אחר, היא שבורה'. אני רגיל שבתור עורך דין מוסרים לי טענות שחלקם נכונות וחלקם לא. זה המקרה היחיד מתוך מאות תיקים שמה שהיא סיפרה לי היה אפסי לעומת מה שהיא חוותה באמת. יש עשרות הקלטות שאיתם אפשר להוכיח לא רק שזה נכון, אלא שזה יותר חמור ממה שהיא סיפרה. יש לה הקלטות שיכולות להוכיח את כל הטענות שבכתב התביעה".

במהלך הראיון, סילבי נשברה, בכתה וסיפרה כי היא סבלה מאיומים. "איימו עלי שאני אצהיר שהכל בסדר אבל הכל לא בסדר".

"שרה נתניהו הגישה נגדה תביעת דיבה שערורייתית בשביל להפחיד אותה", אמר עו"ד שמשון. "היא ידעה שהיא קשת יום אז היא הגישה תביעה על סכום דמיוני של חצי מיליון שקל. פנו אלינו כמה אנשים שרוצים לעזור ואנחנו משיקים קמפיין למימון ההליכים האלה. אלו הליכים יקרים מאוד".

בכל הפעמים ששרה התפרצה וצעקה, ראש הממשלה היה בתמונה?
"לא, אבל יום אחד כבר לא יכולתי ופניתי אליו ואמרתי לו 'אדוני אני לא יכולה יותר, תעשה משהו'. הוא הלך אליה וניסה להרגיע אותה".

את חוששת לחייך?
"אני מפחדת".

שיפגעו בך? בילדים שלך?
"בין היתר, כן".

עו"ד יוסי כהן – פרקליטה של הגב' שרה נתניהו מסר בתגובה: "אוסף שקרים מכפישים, הזויים ומרושעים מבית היוצר של חבורת נעמי לנדאו שמטרתם להשפיל את שרה נתניהו ולהשפיע באופן פסול על הליך משפטי שמתנהל. האמת הפוכה לחלוטין. אחרי שהכפישה את הגב' שרה נתניהו היא כתבה מכתב התנצלות בו הביעה צער וחרטה, אמרה שאין לה שום טענה כנגד הגב' נתניהו וביקשה להמשיך להחזיק במשרתה. בנוסף, אחרי שרשמה במרמה, לכאורה, ימי מחלה היא הועברה לעבוד בקומה התחתונה. היא לא הסכימה לעבוד בה, טענה שמדובר בהרעת תנאים וביקשה לחזור לעבוד עם נתניהו בקומת המגורים העליונה. כשבקשה זו לא התקבלה, היא התפטרה. השיטה הבזויה ומהמרושעת של להפוך את שרה נתניהו לשק חבטות ולהעמיד אותה למשפט שדה תקשורתי כבר נמאס על הציבור. האמת תתברר בבית המשפט".