לאחר הכרזת סכסוך העבודה השבוע מצד הסתדרות המורים, הגיעה הערב (שישי) מזכ"לית ההסתדרות יפה בן דוד לאופירה וברקוביץ' והסבירה כי אין בכוונתה לחזור בה מהדרישה כי כל המורים חברי ההסתדרות יתחסנו בשבועיים הקרובים, אחרת הם יפתחו בשביתה.

"אם הייתי יכולה היום לתת הנחיה לצוותי החינוך 'אל תגיעו', הייתי עושה זאת", אמרה בן דוד. "אבל מאחר ואני שומרת חוק, ובוודאי שצריך לעבוד לפי החוק, הכרזתי סכסוך עבודה. הודעתי למשרד הבריאות ולמשרד החינוך ואמרתי את זה בצורה חד משמעית: אם צוותי החינוך שחפצים לקבל חיסון לא יחוסנו עד ה-12 בינואר, כל מערכת החינוך תושבת".

"אני לא מבינה למה הסתדרות המורים הייתה צריכה להכריז על סכסוך בנושא הזה על דבר שהוא מובן מאליו", המשיכה מזכ"לית ההסתדרות. "היום צוותי החינוך נמצאים בקו האש, בחזית, הם במגע אישי וישיר עם התלמידים. ולכן אם היו מקשיבים לנו עוד בתחילת הסגר כשאמרנו לעשות כיתות קטנות, תאמינו לנו, ששום סגר לא היה משפיע ואפשר היה להמשיך את מערכת החינוך עד סוף השנה".

"לצערי הרב צוותי החינוך היו הרבה פעמים שקופים", טענה בן דוד. "הקורונה היום שמה את צוותי החינוך במעמד אחר. יש הרבה מורים שבאים כי אין להם ברירה וגם כי הם אוהבים את התלמידים ורוצים ללמד אותם, אבל הם מאוד חוששים לבריאותם ושלומם וזה דבר שלא צריך להיות. היה צריך להתנות את פתיחת מערכת החינוך בחיסונים. אם לא יהיו חיסונים – לא צריך לפתוח את מערכת החינוך".

כשנשאלה בן דוד האם היא מכוונת לפוליטיקה, ענתה: "אני יכולה להגיד לך שהציעו לי, כרגע הפוליטיקה לא מעניינת אותי. כשנכנסתי להסתדרות המורים שמתי לי שני יעדים: האחד הוא לקדם את מעמד עובדי ההוראה והשני הוא לעשות הסכם שכר טוב שיטיב עם כולם, גם עם המורים הצעירים".