בעוד הדיון על פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה בעיצומו, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, התארחה אמש (שישי) באולפן של אופירה וברקוביץ והעבירה ביקורת על התנהלות הממשלה החדשה ביחס לקודמתה ועל בעיית התקציבים החמורה.

"הממשלה צריכה לשים את החינוך על סדר היום, והאוצר לא נותן תקציבים", אמרה בן דוד והוסיפה בחריפות "בממשלה הקודמת נתנו לנו יותר תקציבים. היה לנו שיח, ענו לנו על אסמסים, נפגשו איתנו. פה (בממשלה החדשה) אני לא יכולה להגיד שזה קורה".

"כדי שנוכל לקיים פעילות סדירה ולהפעיל את מערכת החינוך בלי סגרים - אנחנו צריכים משאבים, אי אפשר להכין מתווה שמצד אחד אומרים לנו שצריך לחיות לצד הקורונה ומצד שני מתעלמים מהקורונה", המשיכה בן דוד. "נשארו עוד כמה שבועות, בואו תתנו את המשאבים הנכונים. אם הממשלה הזאת לא תדאג להסכמי שכר ולציבור עובדי ההוראה - אנחנו נראה נשירה הרבה יותר גדולה. אין מורים, אין מחנכים ואין גננות".

כמו שזה נשמע, את הולכת למלחמה.
"כולנו נמצאים במלחמה של הקורונה. ביום רביעי יש לנו פגישה עם שרת החינוך, בקשתי ממנה להקשיב לשטח, ולא רק לשמוע –גם ליישם. אנחנו בסך הכל רוצים את טובת הילדים, אבל אני חייבת לדאוג גם לבריאותם וטובתם של עובדי ההוראה".

את לא מסכימה עם המתווה של השרה יפעת שאשא-ביטון?
"הוא פשוט חלול, יש בו הרבה דברים עמומים. מתווה צריך להיות ברור, למנהלים ולצוותי החינוך. איך פותחים את שנת הלימודים - עד עכשיו לא ברור לי".

שר הבריאות ושרת החינוך לא חושבים כמוך?
"יש להם את האג'נדה שלהם, הם לא חושבים כמוני, וזה ברור".