חבר הכנסת ניר ברקת התארח אמש (שישי) אצל אופירה וברקוביץ' וביקר את התנהלותו של שר האוצר, ישראל כ"ץ. "אנחנו רואים את שהאוצר נכשל פעם אחר פעם. השיטות הישנות לא עובדות בקורונה ושם בדיוק נמצא הקיבעון החשיבתי של משרד האוצר. הפקידות באוצר שהיא מאוד דומיננטית לא מבינה את גודל האירוע ולכן אני מכין תוכניות חלופיות"

"לצערי הרב, השר כ"ץ מאמץ את המדינות של המשרד שלו ואין לו קשב. להקשיב זה יתרון ענק במשבר ולהחליט שהוא קובע זה חסרון גדול. זה לא מאוחר מדי, אני בצד שלו". 

אם הוא יצליח אתה לא תהיה שר האוצר.
"עזוב רגע תארים, אני מציג פתרונות לאיך מקדמים את תושבי ישראל".

הביקורת הזו שלך היא בעצם הביקורת של ביבי מאחורי הקלעים?
"כשאני מציג לביבי את התוכניות הוא קולט ומבין. הוא הבן אדם הכי מנוסה במדינה".

אם הוא כזה מבין, איך הוא מינה את ישראל כ"ץ ולא אותך?
"אני לא נכנס לשיקולים האלה, אני שחקן קבוצתי. אני את הביקורת שלי לא חוסך, אותי מעניין דבר אחד – איך מייצרים מתווה ונותנים פתרונות לתושבי מדינת ישראל".

ישראל כ"ץ לא רואה את מה שאתה רואה?
"כנראה שלא, כנראה שהאגו שלו קצת גדול מדי ומפריע לו להקשיב, להבין ולשמוע חברים אחרים עם דעות אחרות. אני חושב שאם הוא היה קשוב יותר היינו מצליחים יחד יותר".

ברקת התייחס גם לדיווחים על כך שראש הממשלה מתייעץ עם שר האוצר הקודם, משה כחלון, וטען כי זה מצביע על כישלון משרד האוצר. "שראש הממשלה יתייעץ עם כולם. זה שהוא מחפש פתרון רק מראה שגם הוא מבין שיש בעיה. אני חושב שהוא מבין שהוא טעה"

"יש ביני לבין ראש הממשלה שפה משותפת"

חבר הכנסת התייחס גם על יחסיו האישיים והאמון שלו בראש הממשלה. "אני מאמין שראש הממשלה הוא האדם הכי מתאים. אני לא אבוא ואתן ציונים לראש הממשלה, בוודאי לא בנושאים האלו. אני לא נכנס לזה".

אתם חברים?
"בסך הכל כן. כשאני יושב איתו הוא מקשיב לי ואני מאמין שהוא בא לעשות טוב למדינת ישראל. יש לנו הבנה ושפה משותפת".

עוד התייחס ברקת לאפשרות שמדינת ישראל תלך לסבב בחירות נוסף. "אני מקווה שלא נלך לבחירות, אבל המצב לא טוב. צריך להסתכל על החצי שנה הקרובה. הזמן ניהול של הממשלה הזו חייב להתמקד רק בדבר אחד – משבר הקורונה. אני מקווה שראש הממשלה ובני גנץ ישבו בחדר וימצאו מתווה שפותר את הפוליטיקה שבעניין".

אתה תהיה שר האוצר בימים הקרובים?
"אין לי מושג. כרגע אני עושה את עבודתי כחבר כנסת מהמניין, אני מתרוצץ בכל הארץ, מקשיב היטב ומציג פתרונות. בעזרת ה' כל הפתרונות האלה יישומו בדרך כזו או אחרת.

 

תגובת לשכת שר האוצר: "שר האוצר ישראל כ"ץ הקשיב לציבורים נרחבים ולמומחים וגיבש, בגיבוי רה"מ, תוכנית מקיפה ומעודכנת לרשת ביטחון כלכלית למשך שנה שלמה לשכירים, לעצמאים ולבעלי עסקים. התוכנית אושרה פה אחד בוועדת הכספים – אחרי שח"כ ברקת כמתנגד יחיד, הוחלף, וברוב מוחלט במליאת הכנסת".