חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין התראיין אתמול (שישי) בערב ל"אופירה וברקוביץ'" והתייחס לעמדה שלו לגבי המהפכה המשפטית: "בחודש ינואר אמרתי מול המצלמות שאנחנו רצים מהר ושנתרסק בסוף. גם היה חלקים ברפורמה שבכלל לא קיבלתי, כמו רוב אוטומטי לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, וגם מבחינת הדרך".

אדלשטיין דיבר על הצורך בהסכמה רחבה. "זה שיש לנו 64 מנדטים זה נהדר, אבל יש עוד ציבור, מחצית העם מישראל, שחושבים אחרת. שפכנו דלק למדורה, הבאנו מאות אלפי אנשים למחאה, כולל חברים שלי שהצביעו לליכוד. אני יצאתי ראשון נגד המהלך ואיתי הגיעו עוד אנשים, גם מי שבהתחלה חשבת אחרת, בסוף נפל להם האסימון. אחרי זה הגענו להידברות. אז מה הפחד עכשיו של הקיצוניים שמארגנים את המחאות? הרי כולם אומרים שלא תהיה רפורמה".

הפחד שלהם זה שישתלטו על בית המשפט.
"הפחד שלהם זה שהשפיות תנצח. נגמר הנושא של ועדת השופטים והשליטה של הקואליציה, זה כבר לא קיים על השולחן. הכל מוקלט בסיעה שלנו".

אז למה יריב לוין ונתניהו אומרים שצריך עדיין לדבר?
"הסעיפים שכולם ידעו שלא היו במקום, נגמרו. אבל עדיין חשוב מאוד לחוקק כמה חוקים שיהיו בהסכמה, חוקים שהמדינה זקוקה להם".

אז העניין של השופטים נגנז?
"חד משמעית. רוב אוטומטי בקואליציה בוועדה לבחירת שופטים? גנוז. שמעתי את ראש הממשלה,שר המשפטים ואת יו"ר ועדת חוקה וכולם מבינים שזה גמור".

אדלשטיין שהתמודד בעבר נגד נתניהו על ראשות הליכוד, מודה שמשהו השתנה במפלגה בשנים האחרונות: "יש לא מעט בתוך הליכוד שמתגעגעים לליכוד של פעם. אני בגילי כבר לא משתנה והולך בדרך שלי, אף פעם לא אהבתי קיצוניים לא מהצד הזה ולא מהצד הזה. אני בא ממקום שיודע שלפעמים על העקרונות שלך משלמים מחיר".

איך את חי עם ההפגנות מחוץ לבית שלך?
"ליבי יוצא לשכנים שלי והם אחלה אנשים שסובלים מזה כבר שלוש שנים. בליכוד אומרים שאני בוגד וחלק אומרים שאני התקווה, יש כאלה שאני מתעלם מהם. זה שיש כאלה שאומרים לי שאני לא יכול לגור בשכונה כי אני פשיסט, שיבושם להם, ראיתי אנשים יותר גרועים בחיים. לא קיצוניים מפה או משם יקבעו לי מה אני אומר, אני אגיד מה שטוב למדינה וגם לליכוד".

יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
"קיצונים לא יקבעו לי מה לומר. אני אגיד מה שטוב למדינה וגם לליכוד" | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זה נכון שזו קדנציה אחרונה שלך בליכוד?
"לא, אני ממשיך בפוליטיקה ועוד לא אמרתי את המילה האחרונה".

הכלכלה על הפנים, יוקר המחייה עולה, אין משילות והליכוד בשלטון כבר 50 שנה.
"אז מה? יש הרבה דברים לתקן. אני לא אגיד שאני עשיתי ככה או ככה, אבל בקורונה לקחתי את תיק הבריאות ועשיתי את מיטב יכולתי".

ביטחון יש פה?
"בפנים יש הרבה מה לשפר. בחוץ יש ביטחון, אני כן מודאג מהסניף של איראן ברוסיה, מודאג מהעיוורון של גורמים במדינה שלא רואים שזו ברית אסטרטגית ביניהם, שתמשך לשנים רבות קדימה. אנחנו מפספסים את זה".

בביקור שלך עם זלנסקי בעצם לקחנו צד במאבק?
"הרוסים כרגע תלויים תלות מוחלטת באיראן ולכן מה שאיראן תלחץ עליהם לעשות הם יעשו. הביקור שלי אצל זלנסקי לא באמת משנה משהו".

הרוסים תלויים באיראן?
"הרוסים במצוקה אמתית של נשקים ואספקה, לאיראן יש יותר נשקים למכור. בתחום הספציפי הזה הם היחידים שמספקים להם נשק. כשהייתי בביקור באוקראינה הראו לנו את המל"טים שהרוסים השתמשו וזה היה אותם מלט"ים שאני רואה כל שבוע בוועדה אצלנו על איראן".

למה אף אחד מהליכוד לא יוצא נגד ביבי?
"להגיד זה הדבר הפשוט. היינו באופוזיציה ואמרתי שצריך לקיים פריימריז, לא איבדנו שום דבר. לאורך שנים בליכוד תמיד אמרתי את דעתי, גם בהתנתקות יצאתי נגד שרון ואמרו לי שסיימתי את חיי הפוליטיים".