מודים ומתוודים, התגעגענו. פגרת החגים הסתיימה ו"אופירה וברקוביץ'" חוזרת למסך בערבי שישי, כבר ביום שישי הקרוב בשעה 18:00. לראשונה, אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ייצאו מהאולפן הממוזג ויירדו לשטח, במסגרת סדרת כתבות חדשה שבה יחקרו כמה מהסוגיות הבוערות ביותר הנוגעות למערכת החינוך.

הבוקר (רביעי) שוחחו השניים עם ניב רסקין תוך כדי ביקורם בחטיבת הביניים בר-לב בכפר סבא, התחנה הראשונה במסע שלהם ברחבי הארץ. "אופירה והצוות החליטו להוציא אותנו לימי סיור, להוריד אותנו קצת לעם", סיפר ברקו, "די, כמה אפשר לשבת באולפן? אנחנו רוצים להכיר את העם מקרוב".

אופירה הסבירה את מטרת המסע, "אנחנו רוצים להכיר מקרוב את נושא החינוך שקרוב מאוד אלינו. בחינוך יש כמה רבדים: חרמות, אלימות, יחסי הורים-מורים, יחסי מורים-תלמידים, הכלים שיש למנהל בית ספר בשנת 2022 כדי לתת מענה מושלם לכל ילד וילדה, שהם למעשה העתיד של מדינת ישראל".

"השינוי צריך להתחיל מהדבר הכי פשוט. במקום 30-40 תלמידים בכיתה, אולי 20 תלמידים. מחשב לכל ילד? גם את זה עדיין אין לנו. פסיכולוגים - במקום אחד על 800 תלמידים, אחד לכל שכבה. צריך לרדת לחמישה ימים בשבוע, לא ללמוד בימי שישי. יש את זה בחטיבות, אבל עדיין לא בבתי הספר היסודיים".

לאחרונה הודיעה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון על רפורמות מרחיקות לכת, ביניהן ביטול הבגרויות במקצועות רבים כמו תנ"ך, ספרות, היסטוריה ואזרחות, ומתן תקציב אישי להנהלה בסך 300,000 שקלים פר בית ספר. "לגבי מאות האלפים שכל מנהל בית ספר יקבל, נחכה ונראה מה הם יעשו איתם", אמרה אופירה, "לגבי הורדת כמות הבגרויות, זה מצויין. אני בעד מקצועות הליבה בלבד - שפה, מתמטיקה ואנגלית, עם כל היתר אפשר להסתדר. אני אוהבת מאוד את שאשא ביטון, חושבת שהיא מורה בנשמה".

לאחרונה חגג ברקוביץ' יום הולדת 50 ואחת המתנות השוות יותר שקיבל הייתה מאופירה. "הפגרה עברה לי בשנייה בגלל החגיגות", הודה ברקו, "חגגתי הרבה מאוד זמן. היה כיף, מאוד מפרגן. נסעתי קצת לטייל. קיבלתי מאופירה בושם אלוהי, אין דברים כאלה. בכל מקום שאני הולך אליו יודעים שהגעתי בגלל הבושם".