ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ הגיע לאולפן של "אופירה וברקוביץ'" לראשונה מאז מבצע "שומר חומות", והתייחס לפגישה שקיים אמש עם נפתלי בנט. "הייתה פגישה טובה וקצרה, בסה"כ דיברנו על האפשרויות שיש. בנט נמצא בדרך אישית ופוליטית מאוד משמעותית, הוא צריך להכריע עם עצמו אם הוא הולך לממשלת שינוי שתעשה דבר חדש וטוב למדינת ישראל".

כשאתה יושב עם בנט, אתה מאמין לו?
"אני מאמין לו. אני מזכיר לכולם שנתניהו זה נתניהו, אני האחרון שהרגיש את זה".

גנץ חזר על הצהרתו כי לא יקים ממשלה חדשה עם נתניהו: "אני לא אתאחד עם ביבי, הסיפור הזה נגמר. אני אומר את זה בכאב לב, לצערי אי אפשר לסמוך על סיכום עם ביבי. מה שקורה בארץ מבחינת פנים ומה שקרה ברחובות זו תוצאה של הזנחה של שנים".

אם ביבי יציע לך להיות ראשון ברוטציה גם תסרב? ממה אתה חושש?
"אני לא מאמין לאיש. אני כבר לא יכול להאמין לו. אם תשאל אותי למה אני לא אדע להסביר את זה, אני רק יודע שבצדק אני לא יכול להאמין לו. אני חושב שבחירות זה לא דבר טוב למדינה, אז אני אעשה הכל בשביל שתקום ממשלת שינוי". 

בנימין נתניהו ובני גנץ (עיבוד: POOL)
גנץ על נתניהו: "לא מאמין לו" | עיבוד: POOL

גנץ התייחס גם לאכזבה בציבור מאי השבת הבנים במבצע "שומר החומות". "לא נכון היה לקשור את הפסקת האש בשיח על השבת הבנים. אני חושב שזה נושא מאוד חשוב, אבל אי אפשר לקשור אותו להפסקת האש. זה היה מאריך את המבצע. השבת הבנים זאת משימה לאומית, זאת הפכה להיות משימה אישית שלי לפעול לכך שהם ישובו".

"אני חושב שהמערכה הזו, עם ההישגים המאוד גדולים בה, מאפשרת לנו הזדמנות אסטרטגית יוצאת דופן לחזור ביתר תוקף למאמץ הזה להשבת הבנים".

הם יחזרו?
"אני מאמין שכן".

מתי? הם שבע שנים שם.
"אני לא יודע להגיד מתי, אני יודע להגיד מה יקרה. אנחנו בני אדם, אנחנו אמרנו שאנחנו מוכנים לעזור הומניטרית ובעזה, אבל אמרתי שכל מה שקשור בתיקון, בשיקום ופיתוח  בעזה מותנה בהסדרת השבת הבנים. זה דבר חשוב מאוד ברמה הלאומית וברמה האישית שלי, אני אעשה יחד עם חבריי כל מאמץ להשבת הבנים".

על הטענה כי נתניהו הלהיט את הרוחות שהובילו למבצע כדי לסכל את ממשלת לפיד-בנט ענה גנץ: "נתניהו יריב פוליטי שלי, אבל אני מתעקש לעבוד איתו כשותף שלי כשזה מגיע לביטחון. אני עושה את זה כי אני חושב שזה חובה שכל אמא ששולחת את הילדים שלא לצבא תדע שאם קורה משהו זה לא בגלל קומבינציה פוליטית. אם חס וחלילה ביבי היה מנסה להכניס פוליטיקה לעניין הזה אני הייתי עוצר".

איך הסתדרת איתו אחרי כל מה שקרה?
"אני חושב שביטחון מדינת ישראל חשוב יותר מהפוליטיקה השוטפת".

גם הוא חושב ככה?
"לא מעניין אותי. אני לא נותן לו להכניס פוליטיקה לעניין הזה גם אם הוא היה רוצה".

בנוסף, התייחס גנץ לאפשרות שישראל תיכנס לסבב לחימה נוסף בעזה בקרוב ואמר: "זה יכול לקרות. העיקרון המוביל שלי זה שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, ואם חמאס יעשו לנו תרגולים בגדרות, ירו רקטות או ישחקו משחקים; בין אם זה בשדרות, ירושלים או תל אביב – אני לא אתן לזה לקרות. כדי שנתרגל לזה שישראל תגיב מתי שהיא מחליטה להגיב. חמאס יכול לנסות לרכב ולנסות לעשות פיגועים נוספים, התגובה שלנו תהיה חריפה מאוד".