אחרי שבמשך שנים היה במפלגת הליכוד, גדעון סער מאס במצב שהמדינה נמצאת בו, והחליט לצאת לדרך חדשה עם מפלגת "תקווה חדשה", במטרה להחליף את נתניהו בשלטון. אמש (שישי) הוא התראיין לאופירה וברקוביץ' וטען: "רק מנהיג שבא מהימין יוכל להחליף עכשיו את נתניהו. אם אתם רוצים להחליף שלטון, ורוב הישראלים לדעתי חושבים שהגיע הזמן, אתם חייבים להחליט: או שנתניהו ימשיך או שתבחרו בתקווה חדשה".

אתה עדיין עומד על זה שאתה לא נכנס עם ביבי?
"חד וחלק".

אבל אופירה טענה שבתוכנית שלהם "אין דיבורים, אלא יש התחייבויות בכתב", והגישה לסער מסמך בו הוא מתחייב לבוחריו שלא יישב עם נתניהו. 

גדעון סער חתם: "לא אשב עם נתניהו" (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
חתם - "מתחייב לא לשבת עם נתניהו". גדעון סער | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

סער לא היסס וחתם, ואף הוסיף: "יותר מזה, ביקשתי שמי שרוצה את ביבי שלא יצביע לי, כי אני לא רוצה להוליך שולל אף מצביע, שכולם ידעו בדיוק מה הם מקבלים. אני באתי להחליף את נתניהו, לא באתי לעשות הצגה ואחרי זה לעשות סידור עבודה", אמר סער. "יש לי רקורד, אני עושה מה שאני מאמין כל החיים. יכול להיות שביכולות משחק יש כאלה שהם יותר טובים, אבל אני חושב שצריך להיות ברור כי בדמוקרטיה, אם אתה אומר 'אני חושב שהוא מוביל את המדינה בדרך לא נכונה', אתה לא יכול אחר כך לעשות פליק פלאק בשביל סידור עבודה. אתה חייב להציג לציבור אלטרנטיבה".

כשנשאל אם הוא היה במקומו של נתניהו – מה היה עושה, ענה סער: "מזמן הייתי מפנה את הדרך ונותן למדינה להמשיך להתקדם. אני משוכנע שיצחק שמיר או מנחם בגין במצב כזה היו בוחרים בטובת המדינה מה שכואב לי היום ההעדפה של אינטרסים אישיים על טובת המדינה, דווקא מאדם שעשה הרבה דברים למען המדינה. היום כשהוא לא מעביר תקציב, אני יודע שזה בשביל אינטרס אישי".

"החוק הראשון שאחוקק כראש ממשלה הוא הגבלת כהונה של ראש ממשלה: שתי כהונות, שמונה שנים. אסור להיות יותר מדי זמן בשלטון, כי אתה מגיע למצבים שמיטשטשים הגבולות בין המדינה לבין המנהיג, וזה לא יכול להיות. יש מדינה, המדינה מעל כולנו והאינטרסים שלה מעל כולנו". 

מה הבדל בינך לבין נתניהו, ששניכם באים מהליכוד?
"אני לא איש שיווק כמו נתניהו, אני לא שחקן. אני גדעון סער והוא נתניהו".

היית מספר 4 בליכוד. למה לא נבחרת לשר בממשלה?
"ראש הממשלה אמר לי בצורה גלויה – 'אתה התמודדת נגדי, זכותך. אני עכשיו מרכיב את הממשלה, זכותי לא למנות אותך'. טוב שלא נכללתי בממשלה הגרועה בתולדות ישראל".

אתה לא מפחד שיעקבו אחריך, שיוציאו לך שלדים, שימציאו, שידביקו לך, שיעשו לך מה שעשו לבני גנץ?
"הידיים האלה נקיות. מי שהידיים שלו נקיות והוא אדם ישר, לא מפחד ונאבק למען הדברים. אני בחיים הציבורים לא בשביל עצמי, אלא בשביל הילדים שלי ובשביל הילדים שלכם ושל כל עם ישראל, ושיהיה להם עתיד יותר טוב. והיום המדינה לא הולכת בכיוון נכון. יש אדם אחד שבגללו אנחנו במערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים, היום אני חושב שהוא מזיק למדינה והוא חייב ללכת הביתה ואני איאבק כדי לגרום לזה לקרות".

ומה המצע של "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער? לטענתו, הוא תומך בהחלת ריבונות על היישובים הישראלים, אבל יכבד את ההסכמים שעשה נתניהו עם הממשל האמריקני לשנים הקרובות; הוא ישאף לחפש פתרון נכון לטובת קהל רחב שלא רוצה להינשא בנישואים דתיים, כולל הקהילה הגאה, ואף אמר כי ברשימת "תקווה חדשה" יהיו גם אנשים מהקהילה הגאה; הוא יאבק באפליה הפסולה שיש בחוק הפונדקאות וישאף לתקן אותו. ולגבי פתיחת המרכולים בשבת הוא טוען: "כראש ממשלה, לא תהיה אצלי כפייה דתית".