בצל המגעים לעסקת טיעון של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, חבר הכנסת יולי אדלשטיין הגיע ל"אופירה וברקוביץ'", וסיפר על מה שהוביל אותו להצהיר על התמודדות לראשות הליכוד, ואיזה סוג של קואליציה הוא מתכוון להרכיב במידה וייבחר.

"הקרב שלי התחיל לפני שלושה חודשים כשאמרתי שאני מתמודד. הבנתי שאם אף אחד לא יקפוץ למים – שום דבר לא יזוז", אמר אדלשטיין ודיבר על ההבדלים בין הריצה שלו לזו של שר המשפטים, גדעון סהר. "הוא התמודד עם ראש ממשלה מכהן, וזה דבר שאי אפשר לעשות בליכוד ולא קרה אף פעם. גם לנתניהו זה לא הצליח מול אריק שרון".

בהמשך, אדלשטיין שיתף במהלכים הבאים שצפויים להתרחש בליכוד וסיפר על סוג הקואליציה שהוא מתכוון להרכיב אם וכאשר יעמוד בראש המפלגה. "אנחנו נעשה פריימריז", אמר והוסיף. "ברור לי כשמש שברגע שאני אבחר, אני מקים קואליציה בלי יאיר גולן, בלי רע"מ ובלי מפלגות שאני לא יודע מה הן עושות שם".

בנוסף לכך, חבר הכנסת התייחס לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, שבימים אלה מנהל מגעים בנוגע לעסקת טיעון, ושיתף בטיב הקשר ביניהם. "לא רואה מצב שחוזרים לקואליציה עם ביבי", אמר אדלשטיין בגילוי לב והוסיף. "הוא צריך לשבת עם עצמו, לקבל החלטה שטובה לו ולהתעלם מרעשי הרקע. לא הייתי מייעץ לו כלום. הייתי אומר לו: "קבל את ההחלטה שאתה חושב שהיא נכונה". 

יתרה מכך, חבר הכנסת ניסה לאמוד את סיכוייו לניצחון בפריימריז של מפלגתו. "אני רואה את הדינמיקה כרגע ומבינים שנתקענו. אני לא אלך להתמודדות עיוורת כשאין לי שום סיכוי", אמר והוסיף בנוגע לסקרים שעד כה לא מנבאים לו הצלחה. "אני לא מתרגש. שלושה חודשים אני רץ בשטח ומדבר עם אנשים".

איך תגיב אם נתניהו יחליט שהוא נשאר בראשות המפלגה?
אם הוא יגיד: 'אני נשאר', אקבל את ההחלטה ואתמודד מולו. 

איך אתה מתכוון לתקן את הרושם שיצרו מספר חברי כנסת מהמפלגה שלך כדי לחזור לקדמת הבמה?
"אני לא מחנך. הייתי מסביר לכל החברים בליכוד שאם אנחנו רוצים לגדול אנחנו צריכים לפנות לקהלים נמצאים במקומות אחרים".

מה השוני במדיניות של הממשלה שבה לקחת חלק לבין הממשלה הנוכחית בנוגע לטיפול בקורונה?
"אני לא ישנתי טוב בלילות, לא הצלחנו אבל נלחמנו. הם זרקו את הנשק על הריצפה והרימו ידיים"