שנת הקורונה הייתה ללא ספק השנה של "אופירה וברקוביץ'", התוכנית של צמד המגישים הפכה לאחת מתוכניות האקטואליה החשובות על המסך, עם אינספור ראיונות שפשוט אי אפשר לשכוח. רגע לפני שהם חוזרים להשתלט שוב על סדר היום בסופי השבוע, נזכרנו בראיונות הגדולים של אופירה וברקוביץ' בשנת הקורונה.

"השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול זה חארטה"

שנת הקורונה אופיינה בניתוק של אנשי הציבור ממה שקורה בשטח, ואם מחפשים רגע שמסמל את הניתוק הזה יותר מכל – אפשר למצוא אותו בהתבטאות האומללה הזו של צחי הנגבי. למי ששכח, בעיצומו של משבר הקורונה, שר ההתיישבות התראיין לאופירה וברקוביץ' שטענו שלאנשים אין מה לאכול, ובתגובה לאמירה של צמד המגישים ענה הנגבי: "השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול זה חארטה".

בעקבות הדברים, רבים כתבו לשר ההתיישבות הודעות בהן אמרו כי הם מתביישים בו ושהוא מנותק. "האוכל שמוגש עכשיו על שולחן השבת שלך נקנה ממשכורת שאנחנו משלמים לך", נכתב בהודעה שנשלחה לשר בתגובה לאמירותיו השנויות במחלוקת. "אתה עובד עבורנו. לנו אין איך לקנות אוכל לשבת!".

יום אחרי הראיון ובשל הביקורת החריפה, הנגבי פרסם התנצלות: "אני מתנצל על התבטאות חריפה שנאמרה על ידי במהלך ריאיון אתמול", צייץ הנגבי בטוויטר. "רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח". 

אביר קארה וסערת ההתכתבות

ביולי האחרון ובשיאו של המשבר הקורונה, הגיע אביר קארה, מייסד "אני שולמן" לאולפן של אופירה וברקוביץ' כדי לקחת חלק בפאנל על המשבר הכלכלי.  במהלך השידור, בזמן שהוא מבקר את מדיניות הממשלה בטיפול הכלכלי בעצמאיים, נתפס קארה מתכתב עם שר האוצר ישראל כ"ץ תוך כדי שידור. "אני לא מתבייש בזה", אמר קארה לברקוביץ', שהצביע על מכשיר הטלפון של מייסד "אני שולמן" ושאל שוב עם מי הוא מתכתב. קארה בחר להתחמק ואמר: "יש פה ים של הודעות, אין הודעה מעכשיו".

הרגע הזה היה לא רק רגע טלוויזיוני מעולה, אלא גם חשף עוד הרבה לפני שהצהיר על זה שלקארה יש כוונות פוליטיות. בסופו של דבר הצטרף למפלגת ימינה של נפתלי בנט, שובץ במקום השביעי ויהפוך לחבר כנסת עם השבעת הכנסת ה-24. האם באמת ידאג לעצמאיים כמו שהבטיח או שמדובר רק בסידור עבודה נוח בשבילו? נצטרך לחכות ולראות.

ההתחייבות של גדעון סער

בסוף ינואר, הגיע יו"ר תקווה חדשה לאולפן של אופירה וברקוביץ' וחזר על הצהרתו שלא ישב עם ביבי נתניהו. אופירה וברקוביץ', שכבר שמעו בעבר לא מעט הבטחות דומות מעמיר פרץ, אורלי-לוי אבוקסיס וכמובן בני גנץ, למדו מהטעות וביקשו התחייבות מסוג אחר. "בתוכנית שלנו אין דיבורים, יש התחייבויות בכתב", אמרה אופירה לסער כשהגישה לו מסמך התחייבות שלא יישב עם נתניהו בממשלה.

סער חתם בלי היסוס ואמר: "ביקשתי שמי שרוצה את ביבי שלא יצביע לי, כי אני לא רוצה להוליך שולל אף מצביע, שכולם ידעו בדיוק מה הם מקבלים". נכון לכתיבת שורות אלה למרות ניסיונות השכנוע מצד נתניהו, שלפי הדיווחים התחייב כי יפנה את כסאו לסער אחרי שנה בראשות הממשלה - סער עדיין עומד בהתחייבות שלו. 

אביגדור ליברמן VS ניקול ראידמן

השניים, שהיו פעם חברים קרובים ובילו לא מעט ביחד, הפכו עם הזמן לאויבים אחרי הגירושים של ניקול וצ'רנוי וההתקרבות של ניקול לזוג נתניהו. לאורך השנים, עקצו זה את זו לא מעט, אבל כשניקול נשאלה על ליברמן באופירה וברקוביץ' וענתה שהוא "אינטרסנט וצבוע" ואף ביקשה לשאול אותו על מרטין שלאף - היא למעשה פתחה תיבת פנדורה.

ליברמן, שהתראין מיד אחרי לא נשאר חייב, כינה את ראידמן "צער בעלי חיים" ו"משרתת עלובה". ניקול העלתה את האש כשהתראיינה לחדשות הבוקר וטענה שליברמן סולד מחברי הקהילה הגאה וטענה: "הוא לא יכול לשבת בחלל אחד עם הומואים", אמרה ראידמן, שגם טענה שהיא מרגישה מאויימת. בראיון למהדורה המרכזית רגע לפני הבחירות, ליברמן לא הכחיש ולא אישר את הטענות לגבי יחסו לקהילה הגאה ומפלגתו טענה ש"כל אדם סביר שמרגיש מאוים רץ למשטרה ולא לאולפני טלוויזיה". 

מירי רגב VS אייל ברקוביץ'

פיצוץ. אין דרך אחרת לתאר את המפגש האחרון בין אייל ברקוביץ' למירי רגב באולפן. שרת התחבורה אומנם הגיעה כדי לדבר על משבר הקורונה, אבל בעקבות ראיון עם מיקי זוהר שבוע קודם בו כינה ברקוביץ' את הליכוד "ארגון פשע", הרוחות התלהטו. "כל עוד אתה לא תתנצל בפני הליכודניקים, לעולם לא תהיה מאמן נבחרת ישראל", אמרה רגב לברקוביץ' והוסיפה: "אני אומרת לך שבכל מקום שאני אהיה, עד שאתה לא תתנצל בפני מיליון וחצי ליכודניקים שקראת להם 'חברים לארגוני פשע', כמו שדודו טופז קרא לנו 'צ'חצ'חים', וכמו שאחרים קראו לנו מנשקי קמעות". ברקו מצדו לא נשאר חייב והגיב: "התכוונתי רק אלייך ואל כל הלהקה שלך - להקת מלוקקים".

"אין התכוונת. תתבייש לך", השיבה לו רגב, "הלוואי ותגיע לרבע מהמוסר שלנו. אנחנו גאים שמי שמנהל את המדינה הזאת זה ראש הממשלה נתניהו, תתבייש לך. כל היום ממליך מלכים, מתהפך כמו סטייק. פעם זה כחלון, פעם זה גנץ. הפכת את גנץ למשיח, איפה הוא המשיח שלך? איפה אתה יא חתיכת סטייק? כל הזמן מתהפך, עכשיו פתאום זה בנט, יאללה מספיק".

בתגובה לראיון, נתקלה רגב בביקורת קשה. "אין לי השפעה באמת על הנבחרת כי יש גורמים מקצועיים", אמרה רגב בראיון לקרן מרציאנו. "הוא מכפיש ופוגע בבוחרי הליכוד. לא פוסלים אוכלוסייה שלמה וקוראים לה ארגון פשע".  ברקוביץ' מצדו, אמר כי יעמיד את עצמו לבחירה לתפקיד מאמן הנבחרת.