השבוע האחרון, שנא בין מבצע צבאי לניסיון להרכיב ממשלה, היה מורכב מאוד לדרג הפוליטי. שרת התרבות והספורט מירי רגב התארחה הערב אצל אופירה וברקוביץ', ניסתה לעשות קצת סדר בפלונטר הפוליטי וגם סיפרה על התחושות שלה מהשבוע המורכב. "אני חייבת לפתוח את התכנית ולחזק את תושבי הדרום", אמרה רגב, "אני באתי מהדרום והלב שלי שם".

זאת הפסקת אש או עובדים עלינו?
"הפסיקו לירות ולא היו היום הפגנות על הגדר. החמאס מורתע, הג'יהאד האסלאמי בהלם, הוא לא מבין איך הגענו למיטה של אל-עטאא ופגענו בול. פגענו לא רק בו, אלא בכל השרשרת הפיקוד הבכיר בעזה, שמקבלים את ההוראות מהמנהיגים שלהם באיראן. הם מורתעים ומבינים שהמשחק הוא משחק אחר ושאף אחד לא חסין. גם החמאס מבין שהוא לא חסין, הוא לא לחינם לא נכנס למערכה הזאת. אני רואה את זה כהצלחה, אבל להגיד לך שזה הסתיים? לא. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, כולל מבצעי-קרקעי".

מה זאת אומרת?
"התגובה על ירי נוסף על מדינת ישראל תהיה יותר קשה והרבה יותר כואבת".



"גנץ ואשכנזי יורקים בפניהם של חיילי צה"ל"

כשנשאלה על הבעייתיות שבפתרון מדיני ועל כך שלא נראה באופק סוף לסבבים הנוכחיים, ענתה רגב, "מדינת ישראל מתעסקת עם טרור יותר משבעים שנה. אין פתרון קסם. ההתנהלות היא לא פשוטה, אבל הביטחון מונהג על ידי אדם מאוד אחראי שקוראים לו נתניהו. הוא מוביל את זה באחריות. כשאני שומעת איך הוא מתייעץ עם כל גורמי הביטחון ולא פוסח על אף אחד, אני סומכת עליו".

מירי, אין פתרון?
"אין פתרון קסם, אבל יש פתרון. מדינת ישראל יודעת להגן על אזרחיה מול טרור במעגל הקרוב, ומול טרור במעגל הרחוק".

כשברקוביץ' אמר למירי כי לדעתו המדינה צריכה לדאוג יותר לתושבים, ענתה רגב, "אנחנו דואגים לתושבים לא רק בקטע של הביטחון אלא גם ברווחה ובכלכלה. מעולם מדינת ישראל לא הייתה עוצמת כלכלית וביטחונית כמו שיש היום".

אלה בדרום מרגישים ככה? הם מרגישים בטוחים?
"כן. נכון, יש פערים כאלה ואחרים, אבל הדרום נראה אחרת ממה שהוא נראה בעבר וככה גם הצפון וכל המדינה. לא הכל ורוד, אבל אני יכולה להגיד לך שיש ממשלה שעושה הכל כדי לדאוג לצפון, לנגב, לגליל, ולדרום. אני שמתי במשרד הקטן שלי סכומים אדירים שם וככה זה גם בתחבורה, בחינוך, ברווחה ובביטחון".

כשנשאלה על ההתבטאויות של חברי הכנסת הערבים, שטענו כי מדובר בתרגיל פוליטי של ביבי, ענתה רגב, "אני מתביישת שטיבי והודה צועקים ואומרים 'פושעי מלחמה' על חיילים וגנץ ואשכנזי לא באים ואומרים 'תתביישו'. אתם רמטכ"לים לשעבר, אתם יורקים בפניהם של חיילי צה"ל. איתם אתם רוצים לשבת? זה הזוי, זה לא הגיוני ואני מתביישת. הכל זה כיסאולוגיה ולא אידאולוגיה".

למה אצלכם אין כיסאלוגיה?
"אנחנו לא מקימים ממשלה רק בגלל גנץ. בא הנשיא, הציע מתווה שאני ברמה האישית לא אוהבת אותו כי אני חושבת שביבי לא צריך לצאת לנבצרות משום שהחוק מאפשר לו להיות ראש ממשלה עד שבית המשפט יקבל החלטה בעניינו, ובכל זאת קיבלנו את המתווה. מה אתם רוצים עוד? אנחנו לא נפרק את הגוש, זה גוש אידאולוגי".

הם רוצים רוטציה שגנץ ראשון.
"אבל הם לא מסוגלים להרכיב ממשלה".

אבל גם אתם לא.
"אבל אנחנו באים עם גוש של 55".

אז תפרקו את הגוש. מה יותר חשוב, לנהל את המדינה? או לפרק את הגוש?
"אנחנו באים עם גוש אידאולוגי. 55 מנדטים בחרו בראש הממשלה שייצג אותם".

אבל אנשים שהצביעו ש"ס לא הצביעו נתניהו.
"את טועה. מי שהצביע ש"ס הצביע אריה חזק ליד נתניהו. הם הצביעו לש"ס כמפלגה, ולביבי כראש ממשלה".

מירי רגב: "גדעון סער נאמן כנראה לעצמו" (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

"אותנו מעניינת אידאולוגיה, אותם מעניינת כיסאולוגיה"

כשרגב אמרה כי נתניהו כבר אמר שהם מוכנים לשבת באופוזיציה, ברקו צחק ואמר "ביבי מוכן לשבת באופוזיציה? הוא מוכן לעזוב את בלפור? זה בדיחה, די מירי". רגב הגיבה ואמרה, "אני יודע שקשה לכם, כי ברקוביץ' הצביע לגנץ ,אבל אנחנו נגיד את האמת. אנחנו פועלים בצורה הכי אחראית שיש. לא מעניין אותנו הכיסא אלא המדינה. אותנו מעניינת אידאולוגיה ואותם מעניינת כיסאולוגיה".

אבל אני אמרתי שאני בעד מתווה הנשיא.
"נכון אבל לך תשכנע את גנץ, אבל אתה יודע למה אתה לא תצליח? כי הוא לא מסוגל לעשות כלום לבד. דבר עם לפיד, אולי תשפיע עליו".

הבוקר פורסם כי בליכוד נערכים ליום שלישי, היום בו יוגש כתב אישום נגד ביבי.
"על חלק מהפרקליטות ועל חוקרי המשטרה היום מונח דגל אדום אם לא שחור. מה יגיד אזרח מהשורה שרוצה אמון? שרוצה שהמערכת תעשה איתו צדק?".

לא ענית על השאלה, אתם נערכים ליום שאחרי ביבי?
"אין מה להיערך, כולנו מאוחדים סביב נתניהו. אני אמרתי לו 'אתה צריך להיות ראש ממשלה עד שבית המשפט יגיד אחרת'".

מירי רגב: "גדעון סער נאמן כנראה לעצמו" (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

ישראל כץ לא רוצה להחליף את ביבי? גדעון סער?
"אני בשונה מהם מתעסקת רק בדבר אחד - בלהיות נאמנה למי שבחרו את נתניהו כיושב ראש הליכוד. נתניהו נבחר ברוב גדול להיות יושב ראש התנועה שלנו. לכן כל הפירוקים שאתם עושים בתוך הליכוד לא יעזרו".

גדעון סער לא נאמן לביבי?
"גדעון סער נאמן כנראה לעצמו".

תגובת הפרקליטות המדינה: "הנהלת הפרקליטות נוהגת מזה שנים לשמור על קשר עם פורום יוצאי הנהלת הפרקליטות, ומסגרת זו לקיים גם מפגשים וכן להעביר לידיהם מעת לעת עדכונים והודעות שמפרסמת הפרקליטות לציבור ולתקשורת, על מנת שיכירו את הדברים. יובהר כי שופטים מכהים ממילא אינם מתראיינים בתקשורת בענייני הפרקליטות או בכלל, וגם אינם מגיעים למפגשים אלה. החלטות לגבי חומר הראיות ולגבי המשמעות המשפטית של רכיב כזה או אחר נעשות לאחר בדיקה מדוקדקת".