טעימת הקינוח של שלומי ועדיאל (צילום: MKR המטבח המנצח, קשת12)
מתוך "MKR המטבח המנצח" | צילום: MKR המטבח המנצח, קשת12

השבוע הראשון של MKR המטבח המנצח כבר מאחורינו, והוא הביא איתו כמה זוגות צבעוניים ומרתקים שקשה להוריד מהם את העיניים. עדיאל טויטו ושלומי גוזלן, שני חברי ילדות מלוד, הגיעו לאולפן של אופירה וברקוביץ' עם מתנה קטנה בצורת כריך קציצות מחשי של אמא אילנה. ברקוביץ' התכבד בביס קטן, ומאותו הרגע רק רצה שהריאיון ייגמר והוא יוכל להמשיך לאכול.

שלומי ועדיאל מעידים על עצמם כחסרי ניסיון ביחס לשאר המתמודדים, אבל דווקא מהמקום הזה הם הצליחו לצמוח וסיימו את השבוע כשהם במקום הראשון. "כשהגענו לתוכנית ראינו אנשים עם יותר ניסיון במטבח מאיתנו", הודה שלומי. "לא שאנחנו לא מקצוענים, אבל באנו כאנדרדוג. אוכל הוא לא העולם הבטוח שלי, אבל זה כיף כי כשאתה בא אנדרדוג אתה בסך הכל לא רוצה לעוף ראשון". "הפתענו את עצמנו", הוסיפה עדיאל.

את כישרון הבישול של שלומי הוא פיתח בעצמו, "בגיל 15 הגעתי למצב שאני לבד בבית, שיחקתי כדורגל והייתי צריך לאכול נכון. אז אתה לומד להכין, זה להתחיל מפסטה עם קטשופ ואתה משתדרג". במהלך התוכנית הוא חשף שאביו ניתק איתו קשר כשהיה בן שלושה חודשים, ומאז לא שמע ממנו. "כששיתפתי את הסיפור האישי שלי, אנשים שקרובים אליי שלא שמעו את הסיפור, שלחו לי הודעות. זה לא משהו שאני הולך איתו ביום יום ואנשים יודעים עליי, אני לא אוהב את זה. אני אוהב להצליח בתור מי שאני ובלי מידת הרחמים".

טעימת המנה העיקרית של אופיר וספיר (צילום: MKR המטבח המנצח, קשת12)
"באנו לתוכנית כאנדרדוג". שלומי ועדיאל | צילום: MKR המטבח המנצח, קשת12

במהלך אחת מהארוחות ששודרו השבוע במטבח המנצח, גם עדיאל הרגישה בנוח לשתף מסביב לשולחן בקושי שחוותה אחרי היציאה מהארון. היא סיפרה כיצד משפחתה קיבלה אותה אבל לא את בנות הזוג שלה. "אמא שלי מאוד רגישה, היא נפגעה ממה שסיפרתי", שיתפה עדיאל כיצד אמה הגיבה לכך שסיפרה מול המצלמות על החגים שנאלצה לחגוג דווקא אצל בנות הזוג, שם בני המשפחה קיבלו את הקשר.

"מה שנאמר אלה דברים שקרו מזמן", סיפרה עדיאל, "זה נושא שהרבה אנשים מתמודדים איתו, זה תהליך שהוא לא קל. אמא נפגעה, ובאמת בשנים האחרונות אני עושה חגים רק בבית אצל אמא. מאז שהיא ראתה את התוכנית, דברים נפתחו. המשפחה מקבלת הכל". שלומי שהעיד שבעבר היה לו קשה לעכל את הקהילה, נמצא היום במקום אחר ותומך. "אמא שלה מבינה שזה לא 'מוקצה'", הסביר. "יש כל כך הרבה אנשים בארץ ובעולם שחוו את אותו הדבר ועדיין נמצאים עדיין בארון. באנו ממקום מיושן שזה היה על גבול הגנאי".



איך הגבתם לזה שהיושבים בשולחן קראו לכם "זוג ערסים"?
עדיאל: "אנחנו לא מתביישים במי שאנחנו, אנחנו לא מתנצלים, זה מי שאנחנו. בסופו של דבר הם אמרו שראו אותנו כצמד ערסים ונפתח להם משהו מטורף בלב, זה מה שחשוב פה".

החלום של עדיאל הוא לפתוח עסק של ארוחות פרטיות, ושלומי מעדיף כרגע להישאר בתחום הביטוח ולהשאיר את הבישול כתחביב. בשלב הזה ברקוביץ' כבר לא יכול היה לעמוד בפיתוי, וזירז את סיום הריאיון כדי שיוכל סוף סוף לאכול את מה שהזוג הביא לו. שיהיה בתאבון.