ע'דיר כמאל מריח התארחה באופירה וברקוביץ' והתייחסה למהומה שהתחוללה בכנסת לאחר נאומה. כזכור, ביום רביעי האחרון ח"כ כמאל מריח עלתה על דוכן הכנסת לנאום נגד ההצעה לתיקון חוק הקורונה שמקנה לממשלה סמכויות מיוחדות. במהלך נאומה היא תקפה בחריפות את ראש הממשלה עד שיו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שניהל את הדיון, קטע אותה כשזמנה תם ובין השניים התפתח עימות חריף במסגרתו אמר זוהר: "זה מהנאומים הדוחים והמגעילים שהושמעו בכנסת ישראל".

"לקח לי שתי שניות להאמין שזה מה שאני שומעת. את לא מצפה לזה ממישהו שיושב על כס יושב ראש הכנסת, כס שישבו עליו גדולה האומה", סיפרה. "תוך כדי הנאום אני שומעת אותו פותח פחית שתייה קלה, לוגם להנאתו, מטריד ח"כים לפני שהזמן שלהם נגמר ומפגין זלזול מוחלט".

יבוא מיקי זוהר ויגיד שהוא לא מוכן שיקראו לראש ממשלה מושחת ורודן.
"אבל זו בדיוק הדמוקרטיה. מיקי זוהר המחיש לשנייה על הסכנת שאני אזהרתי מפניה. כשאני מדברת על הרס הדמוקרטיה, על זכויות של חירות וחופש. אם זו לא דמוקרטיה מה כן?".

בסיום הראיון עם ח"כ מריח, מיקי זוהר נכנס לאולפן והשניים הצמידו מרפקים. כשנשאלה אם היא עדיין כועסת ענתה: "אני כועסת אבל אני לא נוטרת טינה, אני ילדה גדולה כדי להבין שאפשר אחרת".

יו"ר הקואליציה, שהתיישב אחריה התייחס גם הוא לאותו נאום. "בסופו של דבר אנחנו שותפי גורל במדינה הזו, נצטרך תמיד לדעת לשתף פעולה למען הציבור הישראל".

זוהר הקריא חלק מהדברים שאמרה מריח, שאמרה בין 'נתניהו הוא ראש ממשלה הזוי ומשוגע' ו'אין פה דמוקרטיה'. "נתתי לה להשלים את המשפטים אבל פחות לא יכולתי לשתוק. החלטתי לומר מה שאני חושב על הנאום שלה. נכון, זה מעשה חריג כי יושב יו"ר הישיבה לא מבקר נאומים אבל די, נמאס לנו לשתוק. נמאס לנו להיות אלו שחוטפים כל היום רק כי זה השמאל שמבקר את הימין. גם לימין מותר לבקר את השמאל ולהגיד מה הוא חושב על ההתנהלות".

"אם כל זה שזה לא מעשה ממלכתי ואני חוטף בפייסבוק וברשתות החברתיות המון ביקורת, אני לא מפחד מזה. אני אמרתי מה שהציבור שלי מרגיש. הוא רצה מישהו שיגיד את הדבר הזה ואני אמרתי אותו, לא חוזר בי מהאמירה הזו".

בראיון שצולם עוד לפני התפטרותו של שר התיירות אסף זמיר, יו"ר הקואליציה התייחס גם למתיחות בקואליציה ואמר: "זו הייתה טעות להקים ממשלה עם כחול לבן, הממשלה לא עושה את מה שהציבור מצפה משום שלא נותנים לראש הממשלה להוביל כמו שהוא הוביל בגל הראשון".

"איך אפשר לשכנע את הציבור בבית לשמור על ההנחיות שאלפים מפגינים נגד נתניהו? אי אפשר לשכנע את הציבור".

40 אחוז מהנדבקים בימים האחרונים הם מהמגזר החרדי.
"אנחנו לא הצלחנו לשכנע את הציבור החרדי לעמוד בהנחיות משום שהם אומרים 'אני לא אתפלל אבל אתם תעמדו ותקללו את ראש הממשלה?' לא הצלחנו לשכנע את הציבור החרדי ואני גם מבין אותם שהוא רואה אלפים שצורחים ולא שומעים על ההנחיות".

יש מצב שראש הממשלה איבד שליטה?
"אני זיהיתי דבר אחד, כל האופוזיציה וגם כחול לבן יצאו מתוך נקודת הנחה שזה יביא לכאוס וידרדר את המצב הבריאותי אבל כנראה שזה שיחק לאינטרסים הפוליטיים שלהם כי מעמדו של נתניהו נפגע".