בשבוע שעבר התראיין אייל ברקוביץ' לערב טוב עם גיא פינס, שם סיפר על המרחק שלקח מאופירה אסייג בזמן האחרון, ושההחלטה הגיעה דווקא ממנו: "למדתי שכשאתה יותר מדי בקשר חברי ומשפחות וזה לא טוב, אז אנחנו בקשר עבודה מצוין, מדברים בטלפון, נפגשים פעם ב..", סיפר ברקוביץ' בגיא פינס, "אבל זה לא אותו קשר שהיה לפני שנתיים שלוש, שהיה כמו משפחה והיה לוחץ, כנראה שזה לא מתאים".

אופירה המופתעת, שלא ציפתה שהדבר ייחשף בשידור, החליטה לפתוח את כל הקלפים מול המצלמות ולשם כך הזמינה לאולפן את פרופסור יורם יובל, פסיכיאטר וחוקר מוח, שילמד את השניים איך לריב נכון. האם הם למדו? כנראה שלא, אבל את כל הרגשות שלהם הם הוציאו החוצה – בשידור חי.

"אני ואופירה זה כמו משפחה", סיפר ברקו, "14 שנה שאנחנו עובדים ביחד, מאז התוכנית הזאת נהיו הרבה בלגנים. הרגשתי שאם אני לא לוקח צעד אחורה, יהיה פה פיצוץ מטורף וניפרד. אז בשנה האחרונה, עוד לפני הקורונה, לקחתי צעד אחורה, והיחסים בינינו כרגע הם יחסים טובים אבל יחסי עבודה. זה כבר לא כמו שהיה, משפחה מלוכדת, היינו אחים, כרגע אנחנו רק בני דודים". 

ברקו ואופירה שרים עם איתי לוי  (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
איזה חתול שחור עבר בין השניים? | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

"הוא כבר לא נכנס אליי הביתה בלי שאני יודעת, לוחץ את הקוד והילדים שלי קופצים עליו", הוסיפה אסייג, "הוא כבר לא בא לשבת לקפה, הוא כבר לא אוכל אצלי בקידוש, אנחנו כבר לא מסתמסים, רק מקצועית. האם זה יפה להגיד מה שהוא אמר אצל גיא פינס? ככה מתנהג בן זוג לעבודה שכבר 14 שנה אני החברה הכי טובה שלו וכל הסודות שלי אצלו והסודות שלו אצלי? אני צריכה לשמוע את זה בטלוויזיה?".

"מה שאני עשיתי זה הדבר הכי טוב שעשיתי", אמר ברקו, "אתה יודע למה? לא רבתי איתה שנה". ואז הוא פנה לאופירה ושאל אותה: "קשה לך עם זה?".

"לא", ענתה אופירה, "אני חושבת שזה טוב מאוד".

"היא משקרת, כן?", אמר ברקוביץ'. "אני רואה עלייך בעיניים שלך שאת משקרת. אני מכיר אותך יותר טוב מגילי אפילו. אנחנו ביחסים טובים מאוד: צוחקים, מדברים, מסתמסים, אבל ראיתי שיש צורך קצת לזוז הצידה".

"היחסים כאן הם נורא ברורים כמו שאמר ברקוביץ': אני אחראית על התוכן הוא אחראי על המזומנים", הסבירה אופירה. "יאמר לזכותו שהוא לא מתערב לי בתוכן, הוא בא, רואה את הליינאפ, משתלב עם כל בן אדם שיישב פה ולא משנה מי הוא. לפעמים יש לו 'מה, למה הבאת את זה, למה הבאת את זה', אבל הוא מכבד את הליינאפ שלי והוא יושב. אין שום דבר שאני לא מסכימה איתו עליו. אני אגיד לך, הוא מקנא לי ומבקר אותי קשות, במילים לא יפות". 

הפיצוץ בין אופירה וברקוביץ' נחשף (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12)
טיפול זוגי באולפן. | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12

"משהו שאני עושה בלעדיו, בחיים הוא לא מפרגן לי", שיתפה אופירה. "כל דבר שהוא עושה לבד אני מחמיאה לו ושולחת לו הודעה, ואם קשה לו אני תמיד נמצאת ואם הוא עושה משהו בלעדיי אני מרימה לו טלפון, תמיד מחמיאה. כל מה שאני עושה לבד, לא רק שהוא לא מקבל את זה הוא פשוט לא נותן לי מברוק. בהתחלה כאב לי, היום אני אומרת 'זכותו'". 

הפיצוץ בין אופירה וברקוביץ' נחשף (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12)
נקלע לסיטואציה. פרופסור יורם יובל | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12

"זו המצאה", התרעם ברקו. "במה אני מקנא? אני צריך לקנא בה? יפה, אהבתי. למה אני צריך לפרגן? על מה? את רוצה בכוח לייצר בעיות?".

"כי אתה לא מפרגן, אז אתה מקנא", השיבה לו אופירה, "הוא לא מסוגל להגיד לי מברוק על כלום. עברתי איתו כברת דרך, בהתחלה הייתי בוכה מהמילים שלו, אחר כך הייתי לוקחת את זה ללב, אחר כך לא התייחסתי והיום אני לא שומעת ולא רואה".

"את ממציאה, איזה מילים? אני לא יכול לסבול את ההמצאות האלה, זה משהו מטורף", התרגז ברקו. "החום הזה שורף. איתה החום הזה שורף. אתה חיית פעם עם אחת כמו אופירה? אז אתה יודע על מה אני מדבר. אז אני מצאתי את הפתרון, לקחתי צעד אחורה, זה נהדר מאז, לא רבנו פעם אחת". 

עמיר בניון, אופירה וברקוביץ' שרים יחד (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12)
בימים טובים יותר. אופירה וברקוביץ' | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12

"להבדיל מברקוביץ', אני אומרת בדיוק מה שאני מרגישה", השיבה אופירה. "ברקוביץ' מאוד יקר לי ללב והוא חסר לי, וכואב לי שהוא לא בחיי כמו פעם אבל מקבלת את ההחלטה שלו".

"תלמדי להתנהג", השיב לה ברקו.

"תלמד אתה", החזירה לו אופירה.

למרות הכל, השניים לא הסכימו לחשוף את מהות הריב: "מה שביני ובינה זה רק בארבע עיניים, כביסה מלוכלכת מכבסים בתוך הבית", אמר ברקוביץ'.

ואופירה סיימה: "את העור שלי צריך לחפש בחוות פילים. אני כל כך חזקה שהכל עובר לידי, ואם זה מה שברקוביץ' החליט, אני מקבלת, הוא הפסיד אותי".