אילה בן גביר נכנסה לתודעה הציבורית לאחר שצולמה עם אקדח לצדה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ומאז היא מקפידה להגיע לאולפנים השונים ולהביע את דעתה לגבי נושאים ביטחוניים ופוליטים. בריאיון ל"אופירה וברקוביץ'" מספרת איך זה להיות אשתו של השר עם הכי הרבה עבודה בממשלה, מה דעתה על היחסים שלו עם נתניהו ועל רצף הפיגועים שהיו בחודשים האחרונים: "הוא הביא אנשים חדשים ועשה את המבצע במזרח ירושלים שבתקשורת צחקו על זה, אבל זה עבד".

השר נכנס לתפקיד לאחר שביקר בחריפות את קודמו בתפקיד, עומר בר לב, וכיום יש עליו ביקורת רבה לאחר רצף ארוך של פיגועים. "קודם כל זה לא נכון, אני יודעת שמבחינת הציבור זה לא משנה, אבל רוב הפיגועים היו ביהודה ושומרון, משהו שאיתמר לא אחראי עליו. ומאז הוא גם עשה סדר בבתי הכלא והוא רוצה להוריד להם הרבה יותר ברמת החיים".

מה קשור בית הכלא לפיגועים?
"כי מחבל שעושה פיגוע ויושב אחרי זה בכלא חמש כוכבים, הוא פחות מורתע. אם מחבל יודע שהתנאים שלו פחות טובים בכלא הם יעשה את השיקול הזה".

מלא נרצחים במגזר הערבי, נשים נרצחות פה, הפרוטקשן משתולל.
"היה עכשיו מבצע בירושלים, יש מבצעים כל הזמן שתופסים מאות נשקים בדיוק בשביל להוריד את זה. במזרח ירושלים לא יצאו פיגועים מאז וגם הרמדאן היה שקט הרבה יותר. במגזר הערבי הפשיעה עלתה גם לפני שנתיים, אל תהפכו את זה על בן גביר. המבצעים זה לא מספיק, אין מה לעשות. בשביל זה צריך את המשמר הלאומי, צריך לעשות טיפול שורש. מי שחשב שזה לוקח יום אחד אז אני לא יודעת מה הוא חשב".

נשים שחוות אלימות בבית שלהן נרצחות, איך את עם זה שאיתמר נגד חוק האיזוק?
"זה לא שהוא לא בעדו, הוא הגיש חוק של האיזוק האלקטרוני, פשוט יותר מסודר. היו הרבה חורים בחוק הקודם, אפילו נגד נשים שלא הבינו. למשל גבר מכה שכבר יודעים שהוא מכה, גם אשתו מקבלת אזיק אלקטורני. אם הם מגיעים לקניון ביחד בטעות, אז הוא יקבל את הטלפון שאשתו נוכחת בשביל שילך. מזל שלא אמרתם לו גם באיזה חנות ובאיזו שעה. היו חורים ענקיים בחוק והוא הגיש את החוק מתוקן שיכול להגן על נשים. הוא גם התחיל פיילוט של הגנת עדות, שצריכות לאבטח אותן מול הבעלים המכים".

יש הרבה מתחים בינו לראש הממשלה, זה נראה שביבי מראה לו את הדרך החוצה.
"אני לא חושבת שזה ככה. קודם כל איתמר מאוד אוהב את ביבי והוא ראש ממשלה טוב. אבל יש סביבו כל מיני גורמים שהם כל הזמן אוהבים לעקוץ. אבל הוא פה והוא אוהב לעבוד".

מה את חושבת על ההתנהלות שלו מול ביבי?
"אני חושבת שאיתמר הוא משהו קצת אחר, הוא מביא דעות קצת אחרות והוא מביא הרבה מאוד דעות יצירתיות. בוא ננסה ככה או ככה, יש גורמים סביב נתניהו שלא אוהבים את זה, הם רוצים את הדבר הרגיל שהם מכירים שלושים שנה ושתמיד עשו באותה דרך".

יכול להיות שחוסר הניסיון שלו גורם לנתניהו להרחיק אותו?
"לא מאמינה, אני חושבת שצריך להכניס אותו יותר, ובאמת חבל כי זה הפסד של המדינה עם הדברים שהוא יכול להציע ולהביא. במשרד שלו יש הרבה יותר מרחב תמרון, הוא הביא אנשים חדשים ועשה את המבצע במזרח ירושלים שבתקשורת צחקו על זה, אבל זה עבד. אבל באמת מאז המבצע יש שקט. גם הרמדאן היה השקט ביותר בשנים האחרונות".

את מצפה מביבי שיבין אותו קצת יותר?
"אני מקווה שיקשיבו לו קצת יותר כי הוא באמת מאוד יצירתי והוא בא עם חזון. אני כן מאמינה שחלק מהחיסולים הממוקדים והיציאה למבצע זה היה כי הוא היה שם מהתחלה והוא אמר לעשות את זה בכל קבינט וזה משהו קריטי על החיים שלנו".

איתמר ואילה בן גביר בכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי , פלאש 90)
"צריך לעשות טיפול שורש. מי שחשב שזה לוקח יום אחד אז אני לא יודעת מה הוא חשב" | צילום: אוליביה פיטוסי , פלאש 90

יש עליכם הרבה איומים?
"המון איומים, על איתמר יש כבר כמה במעצר אחרי שהם כבר תכננו תוכניות מפורטות לרצוח אותו, וגם אני זכיתי לכמה תמונות ערוכות שרואים אותי עם סכין שמטפטף דם".

זה מלחיץ? יש לכם משפחה.
"אני משתדלת לא להתייחס לזה, לפעמים זה יכול להלחיץ. אבל אני יודעת שיש לנו את הדרך שלנו ואנחנו מאמינים בה באמת. אנחנו לא מתכוונים להיכנע ולשנות את דרך החיים בגלל זה".

מה התפקיד שלך בכוח? את הדוברת שלו?
"קודם כל ארגיע אתכם שאני לא מתכוונת להיכנס לפוליטיקה, זה ברור מההתחלה ומהסוף. אני מאוד מאמינה במה שהוא עושה והוא עובד מאוד קשה. מבוקר עד בוקר. אני מורה ללשון והבעה, שמונה שנים לימדתי ילדים איך לדבר, אבל איתמר מדבר עוד לפני בתקשורת".

מה התפקיד שלו בבית?
"בבית הוא רך ומתוק ועם הילדים הוא מחבק אותם. הוא מכניס כלים למדיח, זורק פח ועושה לפעמים קניות, אבל אני חושבת לוותר לו כי תמיד עוצרים אותו בדרך לסופר".

איזה ציון את נותנת לשר איתמר בן גביר עד היום מאחד עד עשר?
"עשר לחלוטין, על החזון, על המאמץ. הוא עובד מקסים. רק התקשורת מהרגע הראשון מנסים להראות כמה היה פה מעולה לפניו. הוא מקיים הבטחות אבל זה לוקח זמן. אחרי התקציב יגיעו תשעה מיליארד שקלים ויגייסו 3000 שוטרים ונתחיל לרוץ".