מספר שתיים ברשימת הליכוד ויושב ראש הכנסת, שנחשב לא פעם כמחליפו של בנימין נתניהו לראשות המפלגה, הגיע לראיון אצל אופירה וברקוביץ' לקראת הבחירות והתייחס לאותן אמירות. "בינתיים אני יו"ר הכנסת. אני שונא שאנשים מגיעים לתפקיד רם ומהיום הראשון מתחילים לבכות. כמה אנשים הסתכלו לי בעיניים ואמרו לי 'אני הולך להיות ראש ממשלה', והיום תראה אותם רק בערוץ 99, זה הקשר היחיד שלהם לפוליטיקה. אין קיצורי דרך למשרד ראש הממשלה, אתה יכול להיות רמטכ"ל או איש עסקים מוצלח, אבל אם לא התנסית כחבר כנסת או שר, אין לך מה לחפש שם".

זו רמיזה לבני גנץ?
"לא שמעת אותי בשום סיטואציה שאני משמיץ אותו, אבל קודם הוא צריך לעשות כמה וכמה תפקידים ואחר כך נראה. אפילו רבין, שהיה רמטכ"ל ושגריר בארצות הברית - אפשר להשוות בין הקדנציה הראשונה לשנייה שלו?".

אדלשטיין התייחס לאפשרות שגנץ יציע לליכוד ממשלת אחדות ללא נתניהו, אך סירב לומר אם היה מוכן לשקול צעד כזה: "למה שלא יחליפו את ליברמן בפורר ואת גנץ באשכנזי? איזו מין דבר זה? אנחנו מפלגה שבוחרת את האנשים בבחירות הפנימיות. שאלות כאלה זה כמו שבעיצומו של קרב חייל ישאל אותי אם אלך לקורס מפקדים כדי להחליף את המפקד, זה לא רלוונטי כרגע. ממשלה שקמה על בסיס חרמות זה משהו שלא יכול להתקבל על הדעת".

יושב ראש הכנסת דיבר על התמונה בה נראה חבר הכנסת איימן עודה מצלם את ראש הממשלה, כשהוא עומד צמוד אליו. "היועצים שלי אולי יכעסו שאני אומר את זה", אמר, "אבל יכול להיות שבסיטואציה כזאת הייתי דוחף מישהו, אני לא אוהב את המצבים האלה שמישהו נצמד אליך".

אדלשטיין דחה את הטענות כי ראש הממשלה אינו יכול לתפקד תחת החשדות העומדות נגדו בענייני תיק 1000, 2000 ו-4000. "זה לא סוד שאני רואה את ראש הממשלה בדיונים שעצם קיומם אסור לפרסום. אני רואה אותו מנהל את העניינים ואני מסיר את הכובע. אל תחשבו שאני נאיבי שחושב שהחשדות לא מעסיקות אותו, אבל הוא יודע מה בא קודם ומה סדר העדיפות האמיתי. בעיניי כל אדם זכאי עד שבית המשפט קבע אחרת". 

ליברמן הלך לבחירות למרות שהוא לא סובל את ביבי, אבל אותך הוא אוהב.
"עם כאלה אוהבים לא צריך שונאים. תסכים איתי שהבחירות האלה מיותרות. ליברמן אמר באחד הראיונות שאני ראוי להחליף את נתניהו, אנחנו מכירים שנים אבל אין קשר מיוחד, תמיד היינו יריבים פוליטיים. במהלך הקמפיין פורסמו תמונות שלי עם גנץ ויעלון באיזו ועידה, אני לא מתבייש ואומר זאת בגאווה - יש 18 בספטמבר, אני רוצה לנצח ואני ממש לא רוצה שהשמאל יהיה בשלטון".

מי שתוקע את הליכוד זה ביבי, לא בא לך להציל את המצב?
"בליכוד עדיין בוחרים - לא עושים מאחורי הגב איזה קשר בלילה. תקרא את שפתיי - אם הליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר, כולם יתכבדו וישבו עם נתניהו כי הוא נבחר להוביל. אני אשמח שהוא ישאר בשלטון בזכות האידיאולוגיה שלו".

מירי רגב אמרה כאן באולפן שקיים חשש להפסד בבחירות.
"החשש קיים. אני זוכר משפט שהמאמן שלי תמיד היה אומר לפני תחרויות: אם תחשבו שמולכים חמורים, אתם תישארו חמורים. אנחנו לוקחים את היריב ברצינות, לא יכול להיות שאנחנו רגל על רגל והשלטון יבוא אלינו".