השבוע הזה היה משמעותי מאוד לעמיר פרץ. יושב ראש מפלגת העבודה החליט לגלח את השפם שליווה אותו 47 שנים והיה מזוהה איתו, רק כדי להבהיר שהוא לא יישב עם בנימין נתניהו בממשלה. מעבר להצהרה הפוליטית, מדובר גם בשינוי אישי גדול לפרץ ואשתו, אחלמה.

"הרעיון לא היה שלנו והאמת במשפחה היו לילות של התלבטות", סיפרה אחלמה, "היה דיון רציני, זה סמל שהולך איתו הרבה מאוד שנים. הרצון לומר אמירה ברורה וחדה כדי להזים כל מיני שמועות הכריע".

 "ב-2002 קיצצתי את השפם בשביל החירשים שפנו אלי ואמרו שהם לא מבינים מה אני אומר והתחושה הייתה מוזרה", אמר עמיר פרץ, "הפעם היינו באולפן שלכם ובכל האולפנים ואמרנו 'אנחנו לא נשב עם נתניהו' ובכל זאת הסתבר שהעלילו עלינו עלילה שבנימין נתניהו דחף, אבל כל המפלגות קנו. אמרתי שאין ברירה, כדי שיתחילו לשמוע על מה מדברים חייב לעשות משהו כדי שיקשיבו ויבינו שאנחנו המפלגה החברתית היחידה במדינה הזו".

אתה לא חושב שבמדינה מפלגה חברתית פחות באה לידי ביטוי?
"אני הייתי אתמול בצפון והרגשתי גאווה. בא אלי סגן ראש העיר ואמר לי 'שמע, אתם עשיתם מעשה במלחמת לבנון השנייה ובזכותך ילד שחוגג לבר מצווה היום לא יודע מה זה קטיושה', מה שעשיתי בלבנון אפשר לעשות גם בעזה, אבל בסוף אנשים צריכים לחיות. אני נכנסתי היום לאולפן וראיתי את פועל הניקיון ואמרתי 'לו לא מגיע 40 שקל לשעה כדי שיוכל להתפרנס?' היה לי קשה לראות את זה, זה בן אדם שצריך לשבת בפנסיה עם הנכדים שלו ובסוף אין לו אפילו 6,000 שקל משכורת".

פרץ המשיך ואמר: "נגידת בנק ישראל אמרה שחסרים בשירותים החברתיים 147 מיליארד שקל. אנחנו באנו וביקשנו 30 מיליארד, סכום צנוע לעומת מה שלקחו מהאזרחים. אנחנו מתכוונים לשים את בני האדם לפני הכל, שלא יגידו שאין כסף".

למה לבחור במפלגה קטנה שאחרי הבחירות הקולות האלה נעלמים?
אחלמה: "זה לא לבחור במפלגה קטנה אלא בנושאים המהותיים שעומדים על הפרק ופוגשים אותנו בחיי היומיום. אני פוגשת את זה במקום של החינוך ובוודאי בתחום הבריאות. בשדרות, עם כל האיום הביטחוני, עדיין השאלות החברתיות מעסיקות את האנשים והם באים לפתחנו. אנחנו רואים את זה וחיים את זה שעה שעה".

אז איך את מסבירים זה את זה שבשדרות, עם כל ההערכה לעמיר פרץ, מצביעים ביבי?
עמיר: "אני עובד קשה. אנשים מרגישים שאני לא בא כדי לספור קולות. כל היום סופרים סקרים אבל אני סופר בני אדם. בסוף המנדטים צריכים להיות למטרה מסוימת ואנחנו לא צריכים להתאים את עצמנו כדי לקבל מנדטים".

אחלמה, את אוהבת את הפוליטיקה?
"זה החיים שלנו. זה מה שקובע את איכות החיים שלנו".

"אם תפרוץ מלחמה אף אחד לא ישאל מאיפה הכסף"

"הגיעה זמנה של כיפת ברזל חברתית", אמרה אחלמה פרץ, "זה בנפשנו. אני פוגשת חבר'ה במכללה שקשה להם לשלם שכר לימוד ורואה כמה הם זקוקים למלגות".

איך אתם משכנעים את הציבור שזה חשוב יותר מביטחון?
"שניהם חשובים. אם תפרוץ מלחמה אף אחד לא ישאל מאיפה יביאו את הכסף אבל במציאות יש 14 אלף ילדים שהולכים להצטרף למערכת החינוך ואין להם כסף לתיקים".

אחלמה, לא היית רוצה שהוא יפרוש?
"יכול להיות שזה סוג של חלום אבל אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. כבר לא בשביל הילדים שלנו אלא בשביל הנכדים שלנו".