בעוד פחות משבוע שנת הלימודים תפתח, ולצד החשש כי מורים שאינם מחוסנים ולא מוכנים להיבדק יסכנו את תלמידיהם - קבינט הקורונה החליט להחיל את התו הירוק על צוותי ההוראה. שר הבריאות ניצן הורוביץ, התארח היום (שישי) אצל אופירה וברקוביץ' והסביר את ההחלטה שהתקבלה.

בעוד ישנם מורים המסרבים להתחסן ולהיבדק ומצהירים כי אינם ישתפו פעולה עם ההחלטה, אופירה אסייג ניסתה להבין את נחיצות הצעד החריף של הקבינט. הורוביץ הבהיר בבירור ובנחרצות כי אין תרחיש אפשרי אחר: "את מעלה על דעתך מורה שגם לא רוצה להתחסן, גם לא רוצה לעשות בדיקה וגם מתעקש לעבוד עם אנשים?".

"אני מחייב אנשים במקצועות עם קהל גדול להתחסן", אמר השר והוסיף, "מי שלא מתחסן צריך לבוא עם בדיקה, ומי שלא מוכן להתחסן ולהיבדק – שישב בבית". הורביץ הסביר כי ההחלטה אינה תקפה רק על עובדי ההוראה, אלא על כל אנשי השירות שנחשפים לקהל רחב במהלך עבודתם ועלולים להוות מוקד להפצת הנגיף.

במדינות אחרות הפסיקו לדבר על הקורונה, חזורים לסדר היום הרגיל.
"הגישה שלי תמיד הייתה נגד סגרים וכמה שפחות הגבלות, ובישראל הכל פתוח, לא סגרנו שום דבר. הממשלה הקודמת במצב כזה כבר מזמן הייתה הולכת לסגר מלא עם פגיעה איומה".

אבל היום יש חיסונים, זה הבדל גדול.
"נכון, ולכן קבלתי החלטה לעשות מה שאני יכול כדי כמה שפחות לפגוע בתרבות, בספורט, בעסקים ובלימודים".

מה עושים עם מיליון לא מחוסנים?
"יש לנו תו ירוק, והוא מעודד התחסנות בעיקר בקרב צעירים, ויש חיסונים עד הבית - אנחנו עושים כל מאמץ בתקשורת וברשתות ונעשה מאמץ גם דרך בתי הספר כדי לעודד".

שנת הלימודים תפתח?
"יש לימודים. החלטת הממשלה היא חד משמעית לפתוח ב-1 בספטמבר. יומיים לפני תחילת הלימודים כל הורה יעשה לילד שלו בדיקה בבית עם ערכה שהוא יקבל, בדיקה עצמית ומהירה. אחר כך, כשמתחילים ללמוד יש לנו כללים לגבי ערים אדומות ולא אדומות וכל בית ספר יודע מה הוא צריך לעשות".