"אפשר לומר שהרוחות נרגעו, ג'ידא רינאוי-זועבי מבינה שהאלטרנטיבה גרועה יותר וחשוב לשמור על הקואליציה בשלב הזה – ולא להפיל אותה", אמרה השרה להגנת הסביבה מטעם מפלגת מרצ, תמר זנדברג, בשיחה צפופה עם אופירה וברקוביץ'.

בשיחה שמתרחשת על רקע הודעתה של חברת הכנסת מסיעת מרצ, ג'ידא רינאוי-זועבי, כי היא פורשת מהקואליציה בעקבות אירועי חודש הרמדאן, זנדברג הסבירה כי עוד בתחילת הדרך, ידעו כי הקואליציה מורכבת, אך לא תיארו כמה. "יצאנו לדרך בקואליציה מאוד מורכבת ואני חושבת שהמשברים שראינו לאורך הדרך הוכיחו שלא יכולנו לדמיין כמה שזה יהיה מורכב – וזה נכון לשני הצדדים". 

"אני חושבת שבין עידית סילמן לבין ג'ידא רינאוי-זועבי, ללא קשר למרכיבים הספציפיים והאישים ולנסיבות הייחודיות של כל אחת מהן, יש פה משהו שמעיד על הקושי לחיות בכזאת הכלה מורכבת של ימין ושמאל ביחד", הדגישה זנדברג את עניין המורכבות.

איך לא הרגשת שמתוך הבית תקום לכם פצצה?
"גילינו את זה מהתקשורת, אבל זאת לא הייתה הפעם הראשונה, זה היה משבר שכבר חווינו. החיים הפוליטיים מלאי רגעים בלתי צפויים".

מה גרם לה לקום ולעזוב?
"אני חושבת שבמקרה של סילמן וזועבי הלחצים הגיעו ממיעוט בשני הקצוות האלה. מפני שרוב הציבור רוצה לראות את הממשלה הזו ממשיכה לעבוד למרות ובעיקר בגלל המורכבות שלה".

דיברת איתה מאז?
"לא דיברתי איתה מאז אתמול, היא הייתה מוצפת. כשאת בעין סערה יש עניין של הורדת ראש, דיברתי עם אנשים שדיברו איתה אני יודעת איך זה במצבים כאלה". 

היא יכולה להפיל אותך ואת לא תהיי שרה.
"עזבי שאני לא אהיה שרה, השאלה מה זה יעשה למדינת ישראל. תאמיני לי שיהיה בכי במדינה כשנתניהו, סמטוריץ' ובן גביר יחליפו אותנו. חצי אחד במשך 12 שנה קיבל הזדמנות, דרדר אותנו לתהומות של שחיתות ושנאה כשעכשיו עוד יותר גרוע. וחצי שני מנסה לעשות את הדבר השפוי במשך שנה וימשיך לעשות".