האם יאיר לפיד ובוגי יעלון בדרך לחיבור מחדש עם בני גנץ וגבי אשכנזי? בראיון ל"אופירה וברקוביץ'", תיאר ברקוביץ׳ תרחיש לפיו איחוד בין לפיד לגנץ ישיג 32 מנדטים (על פי סקר מעריב שהתפרסם היום מספר המנדטים של שתי המפלגות ביחד עומד על 26) ויחד עם בנט וליברמן הם יוכלו להקים ממשלה בלי הליכוד והמפלגות החרדיות.

לפיד לא פסל זאת על הסף אך הוסיף כי זה יכול יכול לקרות רק אם הוא יהיה זה שיוביל את המפלגה המשותפת וכמו כן ביקש מברקוביץ׳ כי הוא זה שיעשה את הטלפון לגנץ ולא הוא. בעבר אמר גנץ כי אין בכוונותיו לחבור שנית ללפיד בבחירות הקרובות מאחר ואין לו כוונה לפסול ישיבה עם המפלגות החרדיות, שפוסלות ישיבה עם לפיד.

עוד טען כי לא יהיה מוכן להיות שוב מתחת לגנץ: "אני לא מוכן להיות מספר שתיים של מי שאני לא סומך עליהם שיעמדו במילה שלהם. בני גנץ בחור טוב, אבל אי אפשר לסמוך על מי שקרס ברגע האמת ונכנע לביבי. הם ישבו בכל אולפן אפשרי ואמרו 'לא נשב תחת ביבי' והלכו איתו. אני אוביל את המחנה בבחירות הקרובות".

האמירה של לפיד מגיעה אחרי הסקרים האחרונים, שמראים התחזקות של גוש הימין. בסקר שפורסם היום ב"מעריב" מגיע ל-70 מנדטים, כשהליכוד מובילים עם 30 מנדטים ואחריהם נמצאים ימינה עם 17 מנדטים. את גוש השמאל-מרכז מובילה יש עתיד עם 17 מנדטים, כשכחול לבן זוכה למספר חד ספרתי של 9 מנדטים.

מציגים חזית מאוחדת (צילום: החדשות)
לפיד: "לא מוכן להיות מספר שתיים של מי שאני לא סומך עליהם" | צילום: החדשות

"בינואר יגיעו חמישה חיסונים, את השאר נקבל אחרי כולם"

לפיד התייחס להסכם עם ענקית התרופות פייזר, ולהבטחה של נתניהו כי חיסונים יגיעו לישראל כבר בינואר. "רק באירופה 27 מדינות חתמו לפנינו עם פייזר. אנחנו המדינה ה-35 בעולם שחתמה איתם על חיסון. בינואר נקבל חמישה חיסונים ואת השאר נקבל אחרי כולם. הם משקרים בעניינים של חיים ומוות".

ומה היה ליו"ר האופוזיציה להגיד על תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב?  "היה לי עצוב להיפרד מטראמפ כי הוא ידיד של ישראל. אבל זה שאנחנו חוזרים על פוליטיקה של להגיד את האמת לציבור ולדבר טוב זה יפה. ביבי חטף מכה כי הוא עשה טעות איומה, הוא שם את כל הקלפים על טראמפ".

מה היחסים שלך עם ביידן?
"קודם כל אין אוהב ישראל כזה. מי שבדאגה אז שלא יהיה. הוא הגדיר את עצמו כסנאטור הציוני הראשון. אין בסנאט רקורד הצבעות פרו ישראלי כמו של ביידן. יש לי יחסים טובים גם עם קמלה האריס. אני עובד עם הדמוקרטים הרבה יותר טוב מאשר נתניהו, זה משגע אותו".