״לא הצלחתי לשכנע את אורבך, סיימתי לעבוד על זה. קראתי לו ואמרתי לו 'אתה צריך להצביע נגד'. יש שיקולים, אבל כשמדובר בגורל מדינת ישראל ובעתידה השיקולים הסיעתיים משניים. אנחנו צריכים לעמוד במה שאמרנו לבוחר". כך אמר הערב ח״כ עמיחי שיקלי בראיון ל"אופירה וברקוביץ'".

לדבריו, ״אני מדבר עם אורבך, עם איילת שקד, עם נפתלי בנט ועם אביר קרא. אני חושב שהממשלה הזו היא לא משמלה טובה. היא שעטנז אידיאולוגי, היא תתקשה מאוד לתפקד והיא לא מייצגת. אני אצביע נגד".

למרות התנגדותו לממשלת בנט-לפיד, שיקלי הבהיר כי הוא לא נגד בנט. "אני לא נגד האיש בכלל, אני נגד האיש להפר בצורה סיטונאית שורה של הבטחות שהם אם כל הליבה לציבור הבוחרים שלנו. אני תופס את ימינה כמרצ של הימין - היא הסמן הימני בשאלות כלכליות. ביקרנו את הליכוד על הוועדים ואמרנו להם שאי אפשר לדחוף איתם שוק חופשי, ועכשיו אנחנו חוברים למפלגת העבודה ולתמר זנברג?".

למה אתה לא פורש?
"אני נשלחתי על ידי ציבור. אני מרגיש שליח, דובר אמת מחויב לדמוקרטיה פרלמנטרית. מי ששלח אותנו זה אנשים אמיתיים שהתחייבנו להם לדברים קונקרטיים".

כנשאל האם ראש הממשלה הבטיח לו משהו כדי לסכל את ממשלת השינוי ענה שיקלי: "כלום ושום דבר - לא שיריון, לא שר ולא שום דבר".

איזה ממשלה אתה רוצה להרכיב?
"הייתי רוצה לראות ממשלה שיש בה את ימינה, שיש בה את תקווה חדשה, כחול לבן, הליכוד ושס".

שיקלי לא נכח היום בישיבת סיעת ימינה שהתכנסה בביתו של בנט. בפגישה נכחו איילת שקד, אביר קארה, עידית סילמן ואורבך, שצפוי להודיע על החלטתו ביום ראשון. זאת, בניגוד לסילמן שהודיעה היום כי תתמוך בממשלה החדשה.