בחודשיים בהם מכהן חבר הכנסת מיקי זוהר כיושב ראש הקואליציה אפשר היה להרגיש אותו בכל אירוע פוליטי, גם אלה שלא היו קשורים ישירות אליו. יש מי שמפרגן, אבל יש גם מי שחושש מההתחזקות שלו בתנועה ומהגיבוי המלא שהוא מקבל מראש הממשלה נתניהו. 

"תפקיד יו"ר הקואליציה הוא מאוד מורכב", אמר לאופירה וברקוביץ' בראיון ששודר הערב (שישי), "ידעתי למה אני נכנס ושיהיו מהמורות ומאבקים בתנועה. הקרקע רועדת, יש פה משבר שקשה להתמודד איתו ואני לוחץ על עצמי כיו"ר הסיעה להרגיע את העניינים". 

זוהר אולי רוצה להרגיע את העניינים, אבל בשבוע האחרון הספיק בשידור חי לאיים בפיטורין על חברת הכנסת ויו"ר ועדת הקורונה, ד"ר יפעת שאשא ביטון, ולעקוץ את שר האוצר ישראל כ"ץ ולרמוז כי הוא גורם נזק למפלגת הליכוד. "אחד החששות הכבדים שלנו זה שהאופוזיציה השתלטה על הוועדה", הסביר את טענותיו כלפי שאשא ביטון, "לוקחים שם החלטות נגד הממשלה, מה שמסכן את בריאות הציבור, והממשלה היא זו שנותנת את הדין. ההחלטות שהיא קיבלה הן בעייתיות מבחינה בריאותית ולכן נוצר האירוע ביני לבינה". 

עוד כותרות 21.07.20 (צילום: ארץ נהדרת, באדיבות ספורט 1)
מתוך "ארץ נהדרת" | צילום: ארץ נהדרת, באדיבות ספורט 1

"הוויכוח עם ישראל כץ, עד כמה שהוא מעניין את התקשורת, הוא לא מעניין את הציבור", אמר, "מה שמעניין את הציבור הישראלי זה איך יוצאים ממשבר הקורונה. הוויכוח ביני לבין שר האוצר מיותר ולא תורם לכלום. אחת הבעיות שלי זה שאני לא יודע לשמור בבטן. אני שקוף ולא צבוע או מנסה לשחק משחקים, אבל לבינתיים אני מרגיש שהציבור תומך בי". 

חבר הכנסת זוהר הזכיר בעצמו לצמד המראיינים כי סבר בהתחלה שהמשבר לא יגיע לתהומות כאלה וניסה להסביר מדוע כספי הסיוע הממשלתיים עוד לא הגיעו ליעדם. "אני יודע שהמצב היום הוא קטסטרופה. טעיתי טעות מרה כשסברתי שאף עסק לא יקרוס", אמר, "המצב גרוע ולא ידענו עד כמה כי לא ציפינו להתדרדרות הזאת. הגענו למעל 100 מיליארד שקל שנתנו לציבור. מה שמעכב את התשלומים זו הבירוקרטיה. יש נהלים משפטיים שאנחנו מחויבים אליהם בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה ואם הוא יחליט לקצר את התהליכים, אז אולי הכסף יגיע יותר מהר".