ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התארח אצל אופירה וברקוביץ' והעביר ביקורת קשה על התנהלותו של ראש הממשלה ומשפחתו. "יש כנופיה שמנהלת את המדינה. זה חמור מאוד, אבל זו המציאות. יש אווירה שהכל מותר ושאין שום גבול. הדברים מדרדרים לרמות הנמוכות והנחותות ביותר. המשפחה הזו מתנהלת כמו משפחת פשע".

בדרך כלל מי שעומד בראש ארגון פשע מסיים בכלא. זה מה שאתה חושב שיקרה עם ביבי?
"אני לא רוצה להיכנס לעניינים המשפטים. הוא יעמוד למשפט המשפט יתנהל בדרך שבה הוא צריך להתנהל. אני עמדתי למשפט ואני משוכנע שההחלטה בענייני הייתה לא נכונה אבל אמרתי – אין אזרח מעל החוק. אמרתי את זה למרות שאני משוכנע שנגרם לי עוול".

כשנשאל על הדברים הקשים שאמר על נתניהו, הגיב אולמרט, "אני אומר את הדברים שכל אחד יכול לראות. זו פשוט תופעה שאי אפשר לשאת אותה ומדינת ישראל לא תישא אותה. אני אומר לכם כאן ועכשיו כשאתם מקליטים – ביבי נתניהו לא יהיה ראש הממשלה".

הוא אומר שהוא ומשפחתו נרדפים.
"שיגיד את זה לכל 150 האנשים שעבדו בבית ראש הממשלה וברחו משם".

"נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה"

כשאופירה וברקוביץ' אמרו לאולמרט שלמרות הכל, עדיין יש מיליון וחצי תושבים שבוחרים בנתניהו ענה ראש הממשלה לשעבר: "התוצאה ברורה, שלא יהיה ספק בעניין – ביבי לא ירכיב ממשלה והוא לא יעמוד בראשות הליכוד אחרי הבחירות האלה. חכו ותראו".

מאיפה האופטימיות והנבואה?
"אחרי הבחירות באפריל אמרתי שלא תוקם ממשלה כי ליברמן לא יצטרף אליו. לא דיברת עם איווט, אבל אני מבין משהו בתחום. אם תשאלי את ברקוביץ' על משחק כדורגל הוא ינתח אותו ואת תגידי 'איך ידעת'. אחרי הבחירות השלישיות תהיה קואליציה ובני גנץ יעמוד בראשה. הוא יהיה ראש ממשלה טוב".

אתה תצביע לגנץ?
"כן".

כשנשאל אם הוא מייעץ לכחול לבן ענה אולמרט, "אני לא יועץ של אף אחד. אני אזרח שמוטרד מההתנהלות המופקרת, הבלתי אחראית, הברוטאלית, המפלגת, המסכסכת, הפוגעת של ראש הממשלה ובני משפחתו. זה מה שקורה כאן כל יום, כל היום וזה בלתי נסבל. צריך להפסיק את זה וזה יופסק בבחירות. זה יופסק כי הציבור לא יקבל את זה. שיפסיקו להגיד שהעם אמר כי העם לא אמר, עובדה שהוא לא הצליח להקים ממשלה שלוש פעמים".

אהוד אולמרט בראיון אישי - אקסטרה 2 (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

"החיזבאללה מדממים מאז מלחמת לבנון השנייה ועד היום"

ראש הממשלה לשעבר התייחס גם לחיסולו של קאסם סולימאני ואמר, "אנחנו לא צריכים לדאוג אלא להיות שקולים וחכמים. נשיא ארה"ב החליט לפגוע בסולימאני ואני מניח שזה היה על השולחן פרק זמן מסוים. הפעולה הייתה פחות או יותר מוכנה והיה להם מודיעין עוד לפני ההתקפה על השגרירות. ההחלטה בסופו של דבר הייתה של ארה"ב ואנחנו צריכים לשבת בשקט".

בנתיים החיזבאללה מתחזקים.  
"החיזבאללה לא ירו כדור אחד כבר 13 וחצי שנה. את יודעת למה? משום שלפני 13 וחצי שנה, כשביבי נתניהו ארגן ברחוב הפגנות נגד ראש הממשלה בגלל מלחמת לבנון השנייה, הם דיממו. הם מדממים מאז ועד היום".

איך זה מחזיק כל-כך הרבה זמן מעמד?
"זה מחזיק משום שהמכה שהם חטפו אז הייתה מכה אנושה. הלקח שהם למדו זה שלא כדאי להם להתחיל במשהו שיכול לגרור תגובה".

אולמרט נשאל למה לדעתו ישראל לא מצליחה להרתיע את החמאס כמו את החיזבאללה וענה, "לצערי, אין כיום למדינת ישראל שום היערכות לטיפול נכון בעזה. יש שם טרוריסטים שצריך להילחם בהם, אבל גם קרוב לשני מיליון אזרחים. איך אנחנו רוצים שלשני מיליון אזרחים שקמים בבוקר, שיש להם ילדים שהם רוצים שהם ילמדו בבית ספר ויאכלו טוב, ירגישו סימפתיה לצד שלנו? יש להם חשמל ארבע שעות ביום כי אנחנו מונעים מהם חשמל, אין להם מים ואין להם אוכל. אנחנו לא מבינים שצריך לעשות את ההבחנה הזו. ליצור מוטיבציה חיובית אצל האנשים האלה ולסייע להם".

אופירה טענה שאחרי התכנית ראש הממשלה יבוא ויגיד "איך מישהו שישב בכלא יכול להטיף לי מוסר?", אולמרט הגיב ואמר: "נתניהו זה הבן אדם האחרון בעולם שיכול להטיף לי מוסר".

הוא מושחת?
"בית המשפט יחליט. היום נתניהו, יחד עם שר המשפטים שלו, מתנהל כעבריין נמלט".

הוא צריך לעמוד לדין? או לבקש חסינות?
"מה פתאום חסינות, אני ביקשתי חסינות? כל העניין של חסינות זו שטות, אין לזה שחר. יש חסינות אחת אבסולוטית והיא חסינות למשהו שאדם עושה בתוקף תפקידו, בכוח הסמכות שיש לו ולמען מילוי התפקיד. לקבל מתנות ולעשות כל מיני דברים אחרים שבהם הוא מואשם לא קשורים לתפקיד ואין חסינות בעניין הזה".

לא קיבלת מתנות בתור ראש ממשלה?
"מה פתאום. אני עמדתי לדין והורשעתי בטענה שקיבלתי, למרות שלא קיבלתי, 60 אלף שקלים שמעולם לא ראיתי, לכיסוי חובות. אדם מצלצל ואומר 'תקנו תכשיטים לי ולבני משפחתי. תביאו לי מתנות'. זה קו אספקה במאות אלפי שקלים, אתה משווה את זה בכלל?".

אהוד אולמרט בראיון אישי - אקסטרה 1 (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

יושבים עכשיו מיליון אנשים בבית ואומרים 'צודק, אבל אנחנו נצביע ביבי'. מי יש לך להגיד להם?
"שאני חושב שאם הם יעשו את זה הם יעשו טעות. גם בנושאים הביטחוניים המדינה מנוהלת בחוסר אחריות".

_OBJ

"מצפה שהמדינה תחזור לנורמליות"

אולמרט חזר והצהיר כי הוא תומך בכחול לבן. "אני מאוד רוצה שכחול לבן תנצח את הבחירות ואני מאמין שהיא תנצח. אני אעשה כל מה שאני יכול במסגרת ההופעות הפומביות שלי, הראיונות שלי והמאמרים שאני כותב כדי שהיא תצליח. אני לא מצפה למהפכה שתתבצע מהיום למחר, אני מצפה שהמדינה הזו תחזור לנורמליות, שהשיח הציבורי יהיה אחר, שלא יקראו בוגדים לאנשים שמשרתים את המדינה ושיכבדו וישלבו את האזרחים הערבים שהם חלק ממדינת ישראל. כל זה לא קורה כי ממשלת ישראל לא מוכנה לעסוק בדברים האלה כי היא עסוקה בדבר אחד. אתם יודעים מה הוא".

"מצפה שהמדינה תחזור לנורמליות"

לסיום, נשאל ראש הממשלה לשעבר אם יש משהו שהוא מצטער עליו וענה, "היום אני מצטער שליוויתי למנוחות את עורך דיני וחברי אלי זוהר. אדם שאהבתי אהבה גדולה מאוד. הוא היה איש נפלא, אדם נפלא ואזרח נפלא. אני מצטער על כל המצבים שבהם אני רואה מצוקה של תושבים ואזרחים ושאנחנו, אלה שמנהיגים, לא עושים את מה שצריך כדי לעזור להם".

ומה עם משהו אישי?
"אני מצטער על כך שאני לא יכול היום להוביל את מדינת ישראל למקומות שאני יודע שיכולתי להוביל אותה אליהם".