שבועיים לפני שהוא מסיים את תפקידו כפרויקטור הקורונה וחוזר לנהל את בית חולים איכילוב, פרופסור רוני גמזו התראיין ל"אופירה וברקוביץ'" ואמר כי לדעתו, חיסון לקורונה יגיע בחודשים הקרובים. "אני בטוח שהחברות שבפאזה השלישית והרביעית יגיעו להישגים ושהחיסון יגיע תוך שלושה-שישה חודשים".

עוד התייחס הפרויקטור להישגים והכישלונות במילוי תפקידו. "יש דבר אחד שאני מרגיש רע איתו וזה שנכנסנו לסגר שני", אמר גמזו. "אבל זה הוריד אותנו ממקום מסוכן".

"בעיניי הסגר הוא לא כישלון, זאת אי הצלחה כי אני באמת רציתי לנהל את הקורונה ללא סגר, אבל אסור לי להתכחש למצב. אני גם לא שותף לאמירות שהציבור לא משתף פעולה, זה ציבור שנשא על הגב שלו סגר שני ואני רואה את הציבור משתף פעולה. הציבור גילה בגרות ואחריות בלתי רגילה".


"מסתובב ורואה אנשים שמביעים בי אמון"

הפרויקטור היוצא התייחס גם לקושי שבמילוי התפקיד. "זה התפקיד הקשה ביותר. ההחלטות כאן הם בתנאי אי וודאות. מקבלים החלטות קשות שמשפיעות על חיים של אנשים. אתה צריך לפעמים לקבל החלטות של למנוע סגר, לקבל החלטות של הפעלת מערכות ולקבל החלטות שאתה יודע שחלק מהם מביאות אנשים לתוך בתי החולים. צריך לעמוד בלחצים".

מיקי זוהר אמר בצורה מפורשת: לא עשית אתה עבודה שלך.
"לאורך כל הדרך אמרתי  שאני לא מתייחס או מגיב לכל האמירות נגדי".

אתה לא מצטער על התפקיד?
"אני מסתובב ורואה אנשים שמביעים בי אמון"

אתה מרגיש שקרקסו אותך?
"היו מצבים שהחלטות מקצועיות לא התקבלו אבל רוב ההחלטות המקצועיות זרמו קדימה. זה היה קשה, מורכב מאוד והייתי צריך להיאבק, אבל הצלחתי. הרמזור נכנס, אולי באיחור מסוים אבל נכנס. לפני שאני נכנסתי כל הכוחות של צה"ל לא היו באירוע הזה".

אתה היית נגד סגר וראש הממשלה היה בעד סגר. מי קיבל את ההחלטה הסופית?
"אני. הייתי נגד אבל אני לא מתכחש למציאות. 3,000 חולים זו אבן דרך שאני שמתי. היה לי קשה לקבל את ההחלטה  על סגר והיה לי קשה להמליץ, אבל המילה האחרונה הייתה שלי".

אתה לא מצטרף לפוליטיקה או חוזר לאיכילוב?
"איכילוב. הרגשתי ששם אני משרת את הציבור על פי עקרונות ניהוליים הרבה יותר טובים".