רגע אחרי שחבר הכנסת לשעבר מטעם רע"ם-תע"ל, טאלב א-סאנע גינה בכל תוקף את הפיגוע שהתרחש בבאר שבע, חבר הכנסת מטעם סיעת "הציונות הדתית", איתמר בן גביר, הגיע לאולפן של "אופירה וברקוביץ'", ויצא נגד דבריו, בטענה שב-2011 טאלב הביע עמדה אחרת לחלוטין. "עשיתי גוגל וראיתי שכשהיה פיגוע נגד החיילים שלנו בתל אביב, טאלב אמר שזו פעולה חשובה מאוד".

דנה ויס, שהחליפה את אייל ברקוביץ' באולפן, הגיבה כי הוא בעצמו אמר שאדם יכול לשנות את דעותיו. "זה מעניין שאתה עושה גוגל, כי אני זוכרת שאמרת שאפשר להתקדם ולהחליף דעות, הייתה לך תמונה בבית של ברוך גולדשטיין ועכשיו אתה בן אדם אחר".

בעקבות כך, פרצה שיחה סוערת באולפן שבמהלכה בן גביר ציין לטובה את העברת לשכתו לשכונת שמעון הצדיק שבצפון ירושלים. "הייתי בטוח שאת באה לפרגן לי אופירה", פתח בן גביר את דבריו, "חודש וחצי הייתי בשמעון הצדיק, בזכותי הכל שקט שם".

"היה גם בג"צ שהגיע לאיזשהו פיתרון", הגיבה ויס על דבריו כשהוא בתגובה הבהיר כי מטרתו היא שלעם היהודי יהיה טוב, וכי היא רוצה "להיכנס" בכל מי שמסית להרג יהודים. "כשנהגו נגדך באלימות אני הייתי הראשון להגיד שזה חמור מאוד", פתח בן גביר את דבריו והוסיף: "בחודש וחצי שהייתי שם זאת התקופה הכי שקטה שהייתה, פעולת האלימות היחידה הייתה כשיצאתי להלוויות בבאר שבע ובאו חמסניקים שהורידו את דגלי ישראל, אני לא מבין איפה המשטרה הייתה. אני רוצה שיהיה טוב לעם שלי, אין לי בעיה שיהיה טוב לערבים - אבל מי שמרים יד על האחיות שלי בבאר שבע ומסית להרג יהודים, אני רוצה להיכנס בו, אני לא רוצה אותו כאן".

אתה רוצה להיכנס בו, או שהמשטרה תאכוף את החוק?
"המשטרה לא עושה את זה, היא חלשה. עמר בר לב, השר שלנו שמאלני ולא חכם. ראיתן אותו בהלוויה? בושה וחרפה".

אתה לא המשטרה ולא הצבא, המפכ"ל אמר לך שאתה מתסיס.
"המפכ"ל הזה הוא המפכ"ל הכי כושל שהיה בתולדות מדינת ישראל, לפני שבועיים הוא אמר שלא תהיה אכיפת חוק ברמדאן כי הוא לא רוצה להתסיס את הבדואים - הוא השתגע? ואז הם מבינים שמותר לגנוב, להרביץ ולהתפרע נגד יהודים, השלב הבא הוא לרצוח יהודים".

על השאלה האם הפעם הוא מתכוון להקשיב להנחיות המשטרה כדי שלא יווצר כאוס ענה: "החמאס איים עלי לפני חודש וחצי שאם אני לא יוצא תוך שעתיים משכונת שמעון הצדיק, הם יורים בי ושולחים טילים. לא מצמצתי ולא התקפלתי, ניתן ללמוד כך לקח שאם מתסכלים לחמאס ולא נרתעים, הם מבינים את זה.

ראיון עם ח"כ איתמר בן גביר (צילום: מתוך אופירה וברקוביץ', קשת12)
דנה ויס | צילום: מתוך אופירה וברקוביץ', קשת12

אתה חושב שבמסגרת תהליך ההתגברות שלך, אם המשטרה תגיד לך לא לעשות פרובקציות בחודש הזה, האם תעשה את זה?
"אני שומע אותך וצובט את עצמי, שרפו לי יהודים וכמעט הציתו תינוקות. אני זה שעושה פרובוקציה?".

ומה אתה הולך לעשות בתחילת אפריל?
"יש לי תוכנית מדויקת לא רק לשמעון הצדיק, גם לבאר שבע. אתן יודעים שנשים בבאר שבע מפחדות ללכת לקניון כי מטרידים אותן? איפ הגענו במדינת היהודים. צריך להפסיק עם זה, ואם אתן שואלות אותי זה מתקשר למה שאני רוצה. אני עושה הפרדה, אני אכבד את מי שנאמן למדינה. 

אתה גם תכניס מי נאמן ומי לא נאמן למדינה?
"מי שזורק בקבוק תבערה נאמן למדינה? נטורי קרתא אלו שמתחבקים עם נשיא איראן שילכו לעזאזל, וגם עופר כסיף".

אם אתה אומר לי שמי שזורק בקבוק תבערה שילך לעזעזאל אני איתך, אבל שזה יהיה לכולם.
"בוודאי מי שזורק על חייל או על שוטר".

בהמשך אמר כי הסביבה מבקשת ממנו להקים לשכה בנגב, בקשה שהוא לפי דבריו שוקל אותה. "אני מתחיל לשקול את זה, אבל זה בושה וחרפה שבגלל חבר כנסת יש ביטחון. כשאני פתאום מגיע למקומות האלה יש משטרה, ואז יש שקט".

לסיכום, אמר כי בשל אהבתו הגדולה למדינת ישראל, הוא עובד במהלך היום כ-16 שעות, בזמן שעל פי דבריו שאר חברי הכנסת בפגרה. כמו כן, סיפר כי במהלך הדיון שהתרחש השבוע בועדת הפנים, הוא ישב על הרצפה וצעק. "מי שתומך ברצח לא צריך להיות בועדה, הוא נפגש עם החמאס ואמר שאלו פעולות מבורכות", אמר בן גביר וקינח: "אני עושה את הכל מתוך אהבה לעם ישראל. אני גורר לאהבה ולא למלחמה".

 

תגובת ח"כ ווליד טאהא: "דבריו הזויים, שקריים ואינם ראויים לתגובה".