השרה להגנת הסביבה, ח"כ גילה גמליאל, התראיינה הערב (שישי) לאופירה וברקוביץ' ואמרה כי בשל זיהום האוויר החריג, מפעלים בחיפה ייסגרו. "כל נושא הזיהום האוויר בחיפה והקריות הוא שערורייה שפוגעת בבריאות האזרחים. צריך לדאוג לתוכנית שתפחית את זיהום האוויר, כולל סגירת מפעלים".

"אני הולכת על זה בכל הכוח וכבר דיברתי על זה עם ראש הממשלה שהולך איתי יד ביד. עשורים לא טיפלו בזה ואנחנו ניתן את המענה לתושבי חיפה והקריות. יש שם מפעלים שייסגרו, חד וחלק, אין בכלל שאלה. כשנכנסתי לתפקיד ראש הממשלה קרא לי למשרד ואמר שצריך לפתור את משבר זיהום האוויר בחיפה והקריות כיעד מרכזי של המשרד".

גמליאל לא הסתירה כי היא מאוד רצתה את תיק החינוך, שבסופו של דבר ניתן לחברה למפלגה, ח"כ יואב גלנט אך טוענת כי היא לא מאוכזבת מהמינוי שלה לשרה להגנת הסביבה. "אני עדיין חולמת להיות שרת החינוך. לא התאכזבתי מהמינוי, משרד לאיכות הסביבה הוא אחד המשרדים החזקים בממשלה".

איך יכול להיות שמישהי כל כך אהובה בליכוד כמוך לא מקבלת את התיק שהיא רוצה?
"הלוואי וזה היה כל כך קל בפוליטיקה. אני חושבת שהכל מתחיל ונגמר בחינוך ולכן גם במשרד שלי אני אפעל למען חינוך סביבתי".

התאכזבת?
"אני לא יכולה להתאכזב מהתיק להגנת הסביבה, אבל חלום חיי עדיין לא התגשם. אני בין השרים ששודרגו מבחינת התיקים במשטרה".

על משפטו של ראש הממשלה שנפתח אמרה גמליאל: "אין לי ספק שראש הממשלה ייצא מהסיפור הזה חלק. מדובר פה בתקדימים בינלאומיים שאין אותם בשום מקום".

על המתקפות ההולכות וחוזרות בין כחול לבן והליכוד אמרה גמליאל: "אני לא מבינה את זה ואני חושבת שזו טעות. אנחנו במערכת יחסים מורכבת וישר מתחילים לחפש את מה שלא מסכימים עליו. ברור שלא מסכימים כי אם הייתה הסכמה מלכתחילה לא היינו מתמודדים מולם. עברנו שלוש מערכות בחירות וצריכים להיות פה מאוד זהירים כדי להצליח במטרה".

השרה מירי רגב אמרה שגנץ לא בשל להיות ראש ממשלה. גם את חושבת ככה?
"אני עדיין חושבת שגנץ חסר ניסיון. הוא צריך ללמוד את הדברים ויש לו הזדמנות של פעם בחיים".