ביום שני יעלה להצבעה בכנסת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום ביהודה ושומרון. יושב ראש תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, הציב אולטימטום כי, "אם כל חברי הקואליציה לא יצביעו בעד החוק - אז הם לא מעוניינים בקיום הממשלה".

בתוך כך, בליכוד טוענים כי מתנהל משא ומתן עם תקווה חדשה על הקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית. סער אמנם הכחיש בתוקף כי מתנהלים מגעים, אך הערב, חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד סיפר אצל "אופירה וברקוביץ'" (קשת 12) על היתכנות ממשית לממשלה כזאת.

ברקוביץ' הזכיר לברקת כי סער, בני גנץ, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד לא מוכנים לשבת עם נתניהו בגלל כתבי האישום שלו - ולפיכך אין לו רוב כדי להרכיב ממשלה, אך ברקת טוען כי הדברים השתנו בשנה האחרונה.

"נפל דבר, את זה אמרו בבחירות הקודמות", הגיב ברקת והוסיף, "המציאות השתנתה והיום אנשי הימין מבינים את זה. אני מריח ומרגיש את זה מהסביבה. שמעתי חלק מהמנהיגות של מחנה הימין, בימינה ובתקווה חדשה, הם לא בדיוק פוסלים לשבת עם נתניהו. הם מבינים שיהיו בחירות בקרוב והם יימחקו אם לא יצטרפו למחנה הלאומי".

למה אתה לא רץ לראשות הליכוד?
"אם תסתכלו על הסקרים היום תגלו שהעם מתפכח, הוא מבין שהשעטנז של שמאל-ימין והתנועה האסלאמית בממשלה לא עובד. אם נתניהו בראש הליכוד אנחנו עוברים ל-40 מנדטים. אני חלק מהליכוד, אני אהיה כאן יום אחרי נתניהו. אני תומך בו, תאהבו את זה יותר או פחות, אנחנו בתנועה מלוכדים סביב נתניהו".

יולי אדלשטיין קם נגדו. ישראל כץ רצה להקים ממשלה. גדעון סער הקים את תקווה חדשה.
"למעלה מ-80 אחוז תומכים בנתניהו ואין טעם אפילו ליצור פריימריז כי התוצאה ידועה וברורה. אני שם כתף ותומך בנתניהו. המיקוד צריך להיות איך מביאים מהר מאוד בחירות, כיוון שמה שקורה היום זה שעם ישראל מתפכח וחוזר לליכוד".

אם אתה תומך בביבי אתה תומך גם בגדעון סער.
"יש לי דעה. אני מאמין שאנחנו בליכוד לא מקלט של אף אחד. למה פתאום אנשי ימינה ותקווה חדשה רוצים לבוא? הם יודעים שיהיו בחירות בקרוב ושהם לא עוברים את אחוז החסימה. אני רוצה לראות בחירות ושהעם יכריע. שילכו ויתמודדו עם המציאות. מי שעזב את הליכוד ואת המחנה היהודי אין לו מקום חזרה".

"עם ישראל חשב אחרי ארבע מערכות בחירות שנתניהו עם התיקים המשפטיים לא יכול להרכיב ממשלה. כאן נפל דבר, המציאות השתנתה. תסתכלו מה קורה במשפט, יש כשלים קשים שמגיעים שם. יש לנו יועצת משפטית חדשה לממשלה, פרקליט חדש, כדאי שיעשו חישוב מסלול מחדש. יכול להיות שבכלל לא היה צריך לגשת לתיקים האלה. גם לתקשורת שווה לחשב מסלול מחדש. הרבה אנשים חרצו את דינו, אני רוצה להזכיר שהוא חף מפשע. היום הציבור מבין שהחלופה של 'רק לא ביבי' כשל. החיבור הזה פוגע לנו בכבוד הלאומי ובכלכלה. אני רואה מה קורה בעם ישראל ואנחנו מבינים שאנחנו הולכים לכיוון הלא נכון".

צעדת ירושלים הסתיימה ללא מלחמה. בתקופה של ביבי יצאנו למלחמה. אז למה הממשלה לא עובדת?
"מה שקורה זה שבצד השני, הרבה אנשים לאומניים, טרוריסטים, מרימים את הראש ופוגעים לנו בכבוד. 19 ההרוגים האחרונים ושומר חומות זה פרומו למה שהולך להיות. טרור היה ולצערי כנראה גם יהיה. ההבדל הוא שהיום מרימים את הראש ומרגישים חולשה בממשלה. אנחנו לא ערוכים למלחמה הבאה ויתקפו אותנו בעורף".

מה הפתרון שלך?
"יש 500 אלף כלי נשק לא חוקיים במגזר הערבי. אני רוצה לחמש את הלוחמים שלנו, שמיליון לוחמים לשעבר יקבלו נשק. אני רוצה שכמו שחבורה של צעירים שיוצאת בלילה ויש נהג תורן, כך שיהיה לוחם תורן. הנשק החוקי נמצא אצל אנשים אחראיים שאנחנו שולחים אותם ללבנון, הם מקבלים נשק, טנק, אווירון – עליהם אני מדבר. במלחמה הבאה כל המילואימניקים שלנו יהיו בעזה, לבנון ויהודה ושומרון. מי ישמור על העיר? כשיש אירוע ביטחוני אנשים בורחים והלוחמים נכנסים לאירוע".

אחרי כל כך הרבה מערכות בחירות, אתה באמת חושב שמדינת ישראל יכולה לעמוד בעוד בחירות?
"תסתכלי מה קורה ביום יום. הסחטנות של כל חבר כנסת בקואליציה בלתי נסבלת, המחירים שאנחנו משלמים במדינה, בחולשה המדינית שלנו. אני מדבר עם הסנטורים האמריקאים ואומרים לי 'ניר, אתם לא נראים טוב'. יש פגיעה בכבוד שלנו כישראלים. אלה מחירים כבדים מאוד ואני רוצה למנוע אותם. אתה יודע כמה הציבור החרדי לא מקבל מה שמגיע לו? השאלה על איזה זווית אתה רוצה להסתכל. אני מסתכל על התנועה הלאומית ומחפש את המכנה המשותף. אני עובד קשה כדי לייצר סדר יום מקצועי, אסטרטגי ולכבד את כולם לפי סדר היום ולא על פי מלחמות או גחמות פנימיות. בליכוד אנחנו כתנועה הגדולה המובילה במחנה הלאומי יודעים לחבר מחנה לאומי גדול, יציב והומוגני שבו בונים סדר יום לאומי וליברלי-כלכלי. לשם אנחנו צריכים להגיע".

מה ביבי והליכוד יעשו בשנים הבאות שהם לא עשו ב-13 השנים שהיו?
"אני בא מההיטק. עשינו גרסה טובה ועכשיו בוא נראה איך משפרים. בכל רגע נתון צריך להסתכל קדימה. אני בתוך התנועה אוביל סדר יום ואסייע לנתניהו ולמפלגה לנצח. אני מאמין שננצח בבחירות הקרובות. ימינה, תקווה חדשה לא עוברים שום תהליך דמוקרטי. הם צריכים לעשות בדק בית".

איך הצבעתם נגד החוק ממדים ללימודים?
"לא קל לנו לדעת שלפעמים אנחנו משלמים מחירים במטרה להחליף את הממשלה. אנחנו מבינים שהממשלה הזאת לוקחת אותנו לאבדון. גם אם נהיה נחמדים וטובים נרוויח באגורות ונפסיד בשקלים. המדינה הזאת הולכת לכיוון הלא נכון ולא נעזור לממשלה הזאת. שיתייבשו להם, שיפרקו את הממשלה ויחזרו למחנה הלאומי".