מצוקת הדיור והדיון סביב הממשלה הבאה בעקבות הבחירות המסתמנות, הפכו לשיחת היום בקרב הציבור הישראלי . שר הבינוי והשיכון וחבר מפלגת "תקווה חדשה", זאב אלקין, הגיע ל"אופירה וברקוביץ' (שישי), סיפק מספר פתרונות שיסייעו לזוגות צעירים לקנות דירה משל עצמם והתייחס למפלגות שאיתם המפלגה שלו תהיה מוכנה לשבת בממשלה הבאה.

"כל עוד שנתניהו מועמד לראשות ממשלה – אנחנו לא מקימים ממשלה", אמר השר אלקין בנחרצות והוסיף. "נתניהו לא רוצה ממשלה חליפית – זה הכל הצגה בשביל השותפים שלו, הוא רוצה לנסות להגיע עם בן גביר והחרדים ל-61 מנדטים ולהעביר את החוק הצרפתי". למרות זאת, הוא כלל לא פוסל את מפלגת הליכוד אם וכאשר מועמד אחר מטעמה ירוץ לראשות הממשלה. "אם יציגו מועמד אחר מטעם הליכוד – תוך יום הוא מקים ממשלה".

בהמשך, הציג השר אלקין את הפתרונות האפשריים שייאפשרו לזוגות צעירים לקנות דירה בישראל במחיר הוגן. "לזוגות צעירים שאין זמן לחכות עד לירידת המחירים אני אחראי שהמדינה תכניס יד לכיס ולא תספסר בקרקעות ותאפשר להם דירה בהנחה. זוג צעיר שאין לו דירה – אני ממליץ לו להירשם להגרלות שלנו", אמר והוסיף. "המספרים הם מאוד פשוטים: מתוך 120,000 משפחות, 30,000 יקבלו זכאות לדירה כבר השנה ו-45,000 בשנה הבאה. כל הקפיצה האחרונה לא רלוונטית עבורם".

כאדם שמעיד על עצמו כימני, האם תקווה חדשה תשב עם המפלגות הערביות?
עם הרשימה המשותפת לא נשב באותה ממשלה בגלל האידיאולוגיה שלהם כי הם שוללים אותנו כמדינה יהודית. אני לא יודע מזה דעות פנימיות. אני לא חסיד של מנסור עבאס אבל צריך לתת לו קרדיט. שקם מנהיג שאומר שמדינת ישראל מדינה יהודית זה ראוי לציון. האם מפלגה כמו רע"מ יכולה להיות? כן אבל רצוי שזה לא יהיה תלוי בה".

האם תקווה חדשה תהיה בממשלה הבאה?
"כשעשו מחקר מי הסיעה עם האחוז הכי גבוה של הבטחות לבוחר זאת תקווה חדשה. אנחנו באים לציבור עם קבלות כי מה שעשינו עשינו. לא התפתנו ואין אצלנו עריקים או מורדים. השישה מנדטים שלנו אפשרו את השינוי".

מה דעתך על כל מה שקורה סביב בנימין נתניהו?
"קרה לו דבר מאוד טראגי. הוא התחיל לחיות לפי הנוסחה המדינה זה אני וכשזה קורה למנהיג אפילו הכי מוכשר – הוא מתבלבל. הוא מתכנן קמפיין עם המון הרס שמטרתו תהיה להגיע ל-61 תוך הרבה פייק ניוז וליבוי השנאה והיצרים. תקווה חדשה תהיה שם בטווח ולא תאפשר לו להגיע ל-61".