רק לפני זמן קצר התבשרנו על האיחוד המפתיע של גוש השמאל בין יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, רה"מ לשעבר, אהוד ברק וח"כ סתיו שפיר. המאוחדת הטרייה ועמיתיה יקימו יחד את המחנה הדמוקרטי, כאשר הורוביץ עומד בראשו, שפיר במקום השני, ואילו ברק במקום העשירי בלבד. ח"כ הגיעה לאולפן של אופירה וברקוביץ' לעשות קצת סדר, בסדר החדש.

שפיר הסבירה כי היא לא מתאימה לעולם הפוליטי, אבל נשארת בו כדי לעשות שינוי. "היה לנו פרומו על איך תראה מדינת ישראל אם היא תהיה מדינה לא חופשית", סיפרה שפיר על תחושותיה אחרי הבחירות הקודמות. "ישראל תהיה מדינה מושחתת, שבה הכסף שלנו הולך רק למקורבים לפוליטיקאים במקום ללכת לציבור, ולדאוג לחיים שלנו כאן. ראיתי אותנו עושים את הטעות בבחירות הקודמות וחוזרים עלייה שוב".

למה עזבת את מפלגת העבודה?
"המחנה שאני חלק ממנה כבר הרבה מאוד שנים לא קם ונלחם, וכל פעם שאני נלחמתי על משהו, הצלחתי. אני מרגישה שהעבודה זאת מפלגה שעזבה את בוחריה ולא אני עזבתי אותה. בירכתי על הכניסה של אורלי לוי, אבל אני מסתכלת היום על המפה הפוליטית ואני רואה שמשמאל לכחול לבן, יש שלוש מפלגות ציוניות שנאבקות על הדמוקרטיה, ובטעות היו נאבקות האחת בשנייה. שתיים מהן לא היו עוברות את אחוז החסימה, וזה אומר שביבי ייקח את הבחירות".

אמרת לעמיר פרץ להתאחד עם אהוד ברק?
יום אחרי הפריימריז במפלגת העבודה אמרתי לו להצטרף, והוא סירב. במהלך שעשיתי הרגשתי שאני יכולה להפעיל לחץ על כל המחנה שלי להתאחד ולעשות את המעשה החכם לבחירות. אני עדיין חלק מתנועת העבודה, והרבה מהעבודה מצטרפים אלינו, ויותר מזה, גם לעמיר פרץ יש עדיין הזדמנות לבוא ולהצטרף. המקום שלי בעבודה היה בטוח ועזבתי כדי לעשות שינוי".

וכאישה, מה את אומרת על פרשת ג'פרי אפשטיין?
"ברור לי שלא הייתי מצטרפת לאף אחד שהיה נראה לי קצת חשוד, וכל מי שמכיר אותי יודע שבכל מקום כשאני מזהה נורמות בעיתיות אני נלחמת בהן, גם כשזה במחנה שלי".

שאלת את ברק על זה?
"כן, הוא ניתק את קשריו מידית עם הפרשה הזאת".

את מאמינה לו?
"ברור שאני מאמינה לו. אצלנו זה לא כמו בליכוד, כשאנחנו רואים דברים פליליים- שם נגמרת הקריירה של הפוליטיקאים. כשלרבין היה חשבון דולרים של אשתו- הוא התפטר מהממשלה, חיים רמון כבר לא בפוליטיקה".

כיום בראש מפלגת העבודה יושבים עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס, כששניהם ממוצע מרוקאי. ברקוביץ' רצה לשלול את האפשרות שהעזיבה של שפיר היא על רקע גזעני, אך היא לא קיבלה בחיוב את השאלה הזאת והטונים התחילו לעלות, וענתה: "תגיד לי זאת שאלה רצינית? אני עיראקית זה אומר שאני גזענית?".

מפלגת העבודה מזוהה עם אשכנזים.
"עמד בראש מפלגת העבודה יושב ראש מזרחי, כל המועמדים כולל אני מזרחים או מעורבים, גם אבי גבאי היה מזרחי, באמת משחקים עכשיו בתאוריות הזהויות הזאת, איזה דבר זה? למה להכניס כל פעם את הדבר הזה כשכולנו יודעים שזה שיקרי? זה גזעני לשאול שאלה כזו, למה להכניס כל פעם את השיח שנאה הזה בנינו, השנה 2019 כולנו ישראלים".