ביום שני האחרון הודח רון קובי מתפקידו כראש עיריית טבריה אחרי שלא הצליח להעביר את תקציב העירייה במשך יותר משנה. מי שהתנגדו ומנעו ממנו להעביר את התקציב הם חברי המועצה החרדים, מולם ניהל מאבק עיקש.

קובי הגיע לאופירה וברקוביץ', וניסה להסביר מה בדיוק קרה. "שבועיים אחרי שנבחרתי הם (החרדים) כבר הכריזו 'ניקח את רון קובי להדחה בוועדה קרואה'. יש סעיף בחוק שנקרא 206 ב'1. זה סעיף ארכאי שנותן כוח לפוליטיקאים לשלוט במנגנון של הערים. זה נותן לשר הפנים כוח גדול ואם יש לו אנשים באופוזיציה שהוא שולט בהם הוא יכול לתפור חליפה של הדחה. יכולתי למכור את טבריה ולתת להם את הכספים שהם רוצים אבל אני לוחם. באתי לעשות שינוי, אני מהפכן".

ראש ממשלת טבריה המודח לא חסך בביקורת גם על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ראש הממשלה התנהג בצורה מחפירה ולא אמינה. נתניהו הבטיח בצורה חד משמעית – 'תעזור לנו אנחנו נעזור לטבריה. נרחיק את אריה דרעי מטבריה והוא לא יתערב'".

כשאופירה אסייג ביקשה הוכחות לטענות הקשות, חשף קובי התכתבויות עם אנשי התקשורת של נתניהו, בהם ניתן לראות כי הם שלחו לו סרטונים שמטרתם לנגח את ליברמן. כשנשאל אם ביבי ביקש ממנו לנגח את ליברמן בתמורה לזה שהוא ירחיק את דרעי ענה: "הוא לא אמר זה תמורת זה, הוא אמר 'בוא תעזור לנו, זה פוליטיקה'".

רון קובי מאשים את נתניהו בהדחה - אקסטרה 1 (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

רון קובי מאשים את נתניהו בהדחה - אקסטרה 2 (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

מה אתה בא לומר בעצם? אתה מאשים את נתניהו בדברים קשים.
"ביבי לא בן אדם ישר. הוא יודע שטבריה היא מוקד של ליכוד והוא בגד בליכודניקים בטבריה. אני מהפכן, לא באתי למכור את העיר. אי אפשר לבוא ולתת לאנשים להרגיש שזו אותה הגברת בשינוי אדרת. לא באתי להחליף את ראש העיר הקודם שהיה בובה של ש"ס כדי להיות גם כן בובה. באתי לשנות".

קובי המשיך עם האמירות הקשות נגד ש"ס ואמר: "אני חרד למדינת ישראל. אני חרד לא מאיראן, אלא מש"ס ומהמכירה של המדינה. ראש המדינה מוכר את המדינה בשביל כיסא ובשביל לשבת בבלפור. יש פה בעיה פנימית במדינת ישראל שבעוד עשור כולכם תכו על חטא. מה שקורה איתם מסוכן לא פחות ממה שקורה בגבולות".

ביבי לא רואה את זה?
"ביבי רק רוצה לשרוד. הוא כרגע עושה השמדה עצמית גם לליכוד. הליכוד ירד מתחת ל-30 מנדטים, 26-27. תהיה פה קטסטרופה. ביבי הוא גאון.  יצר שני גושים והוא יודע שאף אחד לא יגיע ל-61".

לקראת סיום, נכנס העיתונאי אראל סג"ל לאולפן והגיב לדבריו של קובי: "לא תופסים אדם בשעת צערו ואני חושב שהוא מגזים בצורה דרמטית. במקום ליצור איזון בין מסורתיות לתפיסת עולם חופשית, הוא לקח את זה למלחמת עולם ונענש. הוא איבד את האיזון בין להגיד דברים חשובים לבין סתם להיות פרובוקטור מתלהם והוא הפך לפרובוקטור מתלהם".