אחרי ההתקרבות לגוש השינוי וההצבעה בעד הקמת הוועדה המסדר בכנסת, יו"ר רע"מ מנסור עבאס התראיין בתוכנית של אופירה וברקוביץ' והצהיר: "אם ביום השני לבחירות אמרנו שהסיכוי הוא 50-50, היום יש סיכוי של 55-60% להקים ממשלה. יש שתי אפשרויות: או ממשלה בראשות נתניהו או בראשות נפתלי בנט-יאיר לפיד".

יו"ר רע"מ לא חשף עם מי מתנהלים מגעים, אך רק הסכים לומר שיש כמה אופציות שבהן כל אחד מעלה את הדרישות שלו, וטרם נחתמו סיכומים. "אמרתי לנשיא המדינה: כל מי שיש לו מסגרת להקים קואליציה, אני איתו", אמר עבאס, "אני לא נמצא לא בימין ולא בשמאל. מי שיש לו הזדמנות להקים ממשלה ובא איתי במגע, נותן לי את ההכרה ואת הלגיטימיות, אומר לי 'בוא נשים יד ביד' ושואל אותי מה אני רוצה לחברה הערבית - אני אלך איתו אם אקבל את מה שאני רוצה". כשעבאס נשאל האם הוא רומז שנתניהו כבר לא יהיה ראש ממשלה, אמר: "אי אפשר לדעת". 

אתה תשב עם בנט?
"אני לא פוסל אף אחד, רק מי שפוסל אותי אני פוסל אותו. בנט לא פסל אותי. סמוטריץ' פסל אותי בינתיים, לדעתי הוא טועה".

עבאס התייחס למתקפות החריפות מצד מפלגת הציונות הדתית ויו"ר המפלגה, בצלאל סמוטריץ', שכינה את חברי רע"מ תומכי טרור ואף אמר שעדיפה ממשלה של לפיד-בנט מאשר ממשלת ימין בתמיכת רע"מ.

כשנשאל מה היה קורה אם סמוטריץ' היה מצלצל אליו ואומר לו לשים הכל בצד, ענה עבאס: "קודם כל שיכתוב סטטוס, יחזור בו מכל מה שכתב, במיוחד הנושא של האשמות שווא ועלילות דם", אמר עבאס. "אתם יודעים מה זה להאשים מישהו שהוא תומך טרור? זה להתיר את דמו".

"הימין צריך להחליט: הוא הימין של ז'בוטינסקי או של סמוטריץ'", הוסיף יו"ר רע"מ, "זאת הבחירה שלו". 

מנסור עבאס: "היום יש סיכוי להרכיב ממשלה" (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12)
"אינטרסנט זו קללה?". יו"ר רע"מ מנסור עבאס | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12

את מי הכי היית רוצה לראות כראש ממשלה?
"תלוי מה נוכל להשיג", ענה עבאס, ואז הטיח בו ברקוביץ' שהוא אינטרסנט.

"זו קללה?", שאל יו"ר רע"מ, "אתה יודע מה האינטרס שלי? אני רוצה לחסוך חיי אדם".

עבאס סיפר כי מתנהלת עכשיו מלחמת אחים במגזר. "זה פרק נוסף שמתחיל לעלות ולצייר תמונה שיש מלחמת אזרחים בין יהודים לערבים. יש גורמים פוליטיים שמנסים להצית את זה כי הם לא מעוניינים בהתקרבות הזאת בין ערבים ליהודים. אתם יכולים לנחש מי הגורמים".

"אנחנו דוחים כל אלימות מכל צד ומגנים אותה", המשיך עבאס, "אנחנו קוראים לכל הצדדים להתעשת ולשמור על החוק בצורה מכבדת ומכובדת, ולא לפגוע אחד בשני. אפשר למחות אבל אסור לחצות את הקו האדום הזה".

בזמן שאין ממשלה יהיו עוד הרוגים.
"לכן המפלגה אומרת חד משמעית שאנחנו לא מעוניינים בבחירות חמישיות, אנחנו מעוניינים שתקום ממשלה יציבה ותיתן מענה לכל האזרחים".

וזה שלא מחשיבים אתכם, רק בתור תומכים מבחוץ, לא אכפת לך?
"איפה היינו ואיפה אנחנו היום? אנחנו מתקדמים. כבר השבוע למדו שאי אפשר לקחת אותנו צ'יפס".