הגל החמישי של הקורונה כבר נמצא בעיצומו לצד בהלת האומיקרון. היום (שישי), שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הגיעה ל"אופירה וברקוביץ'" והביעה את דעתה על המשך הלמידה מרחוק אצל התלמידים, התנהלות שהפכה לשגרת חייהם בשנתיים האחרונות, ואיך מתכוונים במשרדה לטפל בנושא הבידודים.

"אני נגד למידה מרחוק. חייבים לשמור על הילדים בתוך מערכת החינוך", אמרה שאשא ביטון. "זה להעמיק את הנזק והפערים". בהמשך הציעה לכך פיתרון. "יש את הכיתה הירוקה, יש את מגן חינוך, למה לא להמשיך להשתמש בהם?"

בהמשך, התייחסה לפיתרון בנוגע לבידוד התלמידים שנדבקו בנגיף. "לא הולכים לבידוד", אמרה בנחרצות. "נשארים בשגרה, מוציאים את מי שחלה ובודקים את כולם".

בנוסף לכך, השרה ענתה לביקורות הרבות שהוטחו נגדה בנוגע לאי תמיכתה בחיסונים, והפנתה אצבע מאשימה כלפי מי שלדעתה עומד מאחוריהם. "מדובר בקמפיין שהתחיל בליכוד ומי שעומד בראשו וממשיכים להדהד את זה. לאורך הדרך אמרתי שהקורונה כאן וצריכים למצוא את הדרך לחיות לצידה.  את המגפה מנצחים בחיסונים, כל השיח על סגרים לא נכון ומחזיר אותנו אחורה. הייתי בעד להשאיר את התלמידים בבית הספר".

יתרה מכך, שרת החינוך שיתפה בטיבה של מערכת היחסים עם רוה"מ נפתלי בנט. "היחסים בינינו מקצועים וענייניים. הוא הגיע אליי למשרד לפגוש את ההנהלה, ואנחנו לא חייבים להסכים על כל דבר".

בסיום, שאשא ביטון סיפרה על התוכנית למניעת אלימות בבתי הספר אותה היא מנסה ליישם. "השקענו כחצי מיליארד שקלים בטיפול של אלימות בבתי הספר, ואמרתי למערכת שאנחנו מתמקדים רק בהיבטים הרגשיים של הילדים. אפשרנו לצוותים החינוכיים לפנות שעות לטובת הדבר הזה, להעביר סדנאות בבתי הספר גם להורים כי כולם צריכים להתמודד עם הדבר הזה. חלק מהתקציב שניתן נועד לשעות של ייעוץ חינוכי בתוך בתי הספר גם למורים וגם לצוותים חינוכיים".

ומה בנוגע לאומיקרון?
"לא מוכנים לקיים כיתה ירוקה, זאת החלטה של משרד הבריאות ויש חילוקי דעות בעניין הזה"