בתום שבוע סוער בו עזבו את מפלגתו שבעה חברי כנסת ובהם הקרובים אליו ביותר - שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן, ועל רקע הסקרים האחרונים שמנבאים לכחול לבן מאבק עם אחוז החסימה, הגיע הערב (שישי) שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ לאופירה וברקוביץ' ואמר בין השאר שניסנקורן תקע לו סכין בגב.

"עברתי תקופה לא פשוטה ואני מודה: זה לא נעים לראות חברים שמוותרים על המאבק ולא מצליחים לגייס את החוסן שנדרש בשביל להמשיך קדימה", אמר גנץ. "אין ספק שהעזיבה של אבי ניסנקורן היא אולי המכאיבה מכולן", המשיך גנץ. "כל אחד מהחברים שבחר לא להמשיך זה סוג של כאב אישי. בסופו של דבר כל האנשים האלה בחוסן-כחול לבן הם אנשים שאני בחרתי עם פינצטה אחד אחד, הבאתי אותם לתוך הרשימה, קשרתי את המושכות של המפלגה הזאת ומשכתי אותם אחריי למקומות שהם הגיעו. כל אחד מהם בחר את דרכו, בין שקשה לו להמשיך ובין שיש לו הזדמנות אחרת". 

אתה רואה את זה כאכזבה או כתקיעת סכין בגב?
"אני רואה את זה כאכזבה, בחלק מהמקרים אני רואה את זה כתקיעת סכין בגב".

אבי ניסנקורן תקע לך סכין בגב?
"אמרתי שכן. ואני שהבאתי אותו, צירפתי אותו, התייעצתי, התנהגתי אליו כשותף, קיבלתי את דעתו ב-99% מהמקרים, בסופו של דבר מצא לעצמו איזושהי פלטפורמה אחרת שאיתה הוא חושב שהוא יגיע יותר רחוק. אני מטיל בזה ספק".

ומה הוא חושב על חברי מפלגתו שנטשו אותו? "יאיר לפיד לצערי שונא אנשים", אמר גנץ, "אסף זמיר לא החזיק מעמד, אני מעריך אותו מאוד ומאחל לו בהצלחה, וגבי אשכנזי חבר נאמן, שותף לדרך – מאחל לו את כל הטוב שבעולם". ומה לגבי נתניהו? "מורכב מאוד", קבע גנץ. 

הזהירו אותך מביבי שהוא לא ימלא שום דבר שהובטח לך.
"אני חושב שנתניהו לא מצדיק את האמון שאני נתתי בו וצדקו מי שאמרו שאסור להאמין לו. אבל אני האחרון שהרגיש את זה, ולכן נתניהו פספס פספוס אסטרטגי. במקום לעבוד עם שותף שאפשר להסתכל לדרך מרכז, ישרה, ממלכתית ולטפל במה שהעם הזה צריך, בחר עוד פעם בדרך הנכלולית שלו, בלא לקיים הסכם, בלעשות תרגילים פוליטיים ולדעתי הוא ייפרד מהמשרד שלו ומהמשרה שלו ויעמוד לגורלו המשפטי".

בראיון ל"שישי בחמש" עם גדעון אוקו, הגיב זמיר לאמירות גנץ: "אני מאוד אוהב את בני ומאחל לו הצלחה, אני חושב שהוא יכול לתרום הרבה מאוד, והייתי שמח לראות אותו ממשיך להצליח גם במערכת הבחירות הבאה. אבל האמת היא שנעשו הרבה מאוד טעויות בכחול לבן ולא אני זה שעשה אותן".

מי"ש עתיד" נמסר: "אין אדם נתפס בצערו, מאחלים לבני גנץ הצלחה בהמשך דרכו".