הסערה סביב החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי בנימין נתניהו יואשם בשוחד, מסרבת להעלם. בתוך מחנה הימין ככלל, ובמפלגת הליכוד בפרט, הדעות עדיין חלוקות. יש הקוראים להתפטרותו של ראש הממשלה, כמו חבר הכנסת גדעון סער, ויש האומרים כי זה עדיין לא הזמן לפריימריז, ובשעות אלו צריך להתייצב לצידו של נתניהו.

חבר הכנסת וראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, חושב כי הצהרותיו של סער אינן מתקבלות על הדעת. בריאיון לאופירה וברקוביץ' סיפר שבזמן שצפה בנאומו של נתניהו הוא בכה יחד איתו. "ראיתי את הקושי שהוא עובר", הסביר ברקת, "לקח לי זמן לחשוב איך יוצאים מהפלונטר הזה, ופתאום אני שומע שגדעון סער תוקף ורוצה להדיח אותו. יש זמן לפריימריז ויש זמן לשמור ולהגן על המנהיג שלך, לצופף שורות. המהלך שלו קירב אותנו לפתרון של משא ומתן עם כחול לבן? זה יצר בדיוק את ההפך".

"השאלה היא באיזה מחנה סער", תקף חבר הכנסת את עמיתו למפלגה, "אנחנו רוצים לראות שיגיד את אותו הדבר על בני גנץ שלא הצליח להרכיב ממשלה פעמיים". ברקת קורא לסער להתייצב יחד איתו לצד המחנה: "זה לא מאוחר מידי. לקרוא לפריימריז הייתה טעות, ואגב אני חושב שראש הממשלה עשה טעות שהוא הסכים. התנועה צריכה להתייצב לצדו של נתניהו ולהסתכל איך קוראים לכחול לבן קצת לרדת מהסולם, לקחת את מתווה הנשיא ולנסות לגשר. עם ישראל לא רוצה בחירות שלישיות, שם המיקוד שלנו צריך להיות".



בנושא כתב האישום עצמו, אמר חבר הכנסת כי לפני הכל הוא נאמן לחוק, "אותו היועץ המשפטי שהגיש את כתב האישום טוען שלפי החוק נתניהו רשאי להמשיך לכהן כראש ממשלה. אף אחד לא יודע אם הוא אשם או לא, רק בית משפט יקבע. ראש הממשלה אם וכאשר יגיע לבית משפט, יקבל משפט צדק, ואני מאמין במערכת המשפט במדינת ישראל".

ברקוביץ' לא הסתיר את דעותיו, ואמר כי הוא חושב שברקת מתאים יותר להחליף את נתניהו מאשר סער, וחבר הכנסת לא יכל שלא להסכים איתו. "ברגע שנתניהו יפרוש אני אציב את מועמדותי, ואנצח. אני יודע לנצח את גדעון סער. בהרבה מאוד מהדברים ראש הממשלה הוא מודל לחיקוי עבורי, אבל זה לא לעכשיו, עכשיו יש לנו אותו".

ולסיום, הצהיר כי הצורך להביע מחאה בהפגנת התמיכה בנתניהו מובן לו והוא מזדהה עם כאבם, אבל מתנגד בכל תוקף לאלימות הפיזית והמילולית שקרתה שם. "יש לנו רק בית משפט אחד, יועץ משפטי אחד ופרקליטות אחת. אין פה שום הפיכה שלטונית, אנחנו ממלכתיים. יש בעיות וצריך לתקן אותן, אנחנו באים לתקן ולא להרוס".